روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

پنتاگون: چین بزرگترین نیروی دریایی جهان را دارد

وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره امور نظامی چین تاکید کرد که این کشور بزرگترین نیروی دریایی جهان را با در اختیار داشتن صدها کشتی جنگی و زیردریایی دارد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه فوربس، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در گزارش سالانه خود در مورد قدرت نظامی چین به کنگره این کشور عنوان کرد: جمهوری خلق چین بزرگترین نیروی دریایی در جهان را با یک نیروی رزمی مجموعا متشکل از حدود ۳۵۰ کشتی و زیردریایی از جمله ۱۳۰ کشتی جنگی سطحی بزرگ دارد.

 

پنتاگون در ادامه این گزارش خود عنوان کرد: در مقام مقایسه قوای رزمی در نیروی دریایی آمریکا شامل حدود ۲۹۳ کشتی تا اوایل ۲۰۲۰ بوده است.

 

با این حال هر چند که نیروی دریایی ارتش آزدیبخش خلق چین نسبت به نیروی دریایی ارتش آمریکا کشتی‌های جنگی بیشتری دارد اما ناوگان آمریکا کشتی‌های جنگی بزرگتری از جمله ۱۱ ناو هواپیمابر داشته و به لحاظ وزن تُناژ جلوتر از چین است.

 

در گزارش پنتاگون تصریح شد: نیروی دریایی چین یک نیروی هر چه بیشتر مدرن و منعطف است که متمرکز بر جایگزین کردن نسل‌های قبلی تجهیزاتش که دارای قابلیت‌های محدود بودند با تسلیحات بزرگتر مدرن و چند منظوره است. تا سال ۲۰۱۹ نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین عمدتا متشکل از تجهیزات چندمنظوره مدرنی همراه با تسلیحات ضد کشتی، ضدهوایی و ضد زیردریایی و سنسورهای پیشرفته بوده است.

 

ناوگان رو به رشد ناوهای هواپیمابر چین بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. گزارش شده که نیروی دریایی چین دارای یک ناو هواپیمابر فرتوت مربوط به زمان جنگ سرد، یک ناو هواپیمابر جدیدا به خدمت گرفته شده که اولین ناو هواپیمابر ساخت این کشور است و یک ناو سوم در دست احداث بوده و این کشور برای ساختن و اضافه کردن تعداد چهار ناو دیگر یا بیشتر برنامه ریزی کرده است. ناوگان ناوهای هواپیمابر چین ضمن داشتن موارد پیشرفته‌ای همچون سیستم پرتاب الکترومغناطیسی، می‌تواند به ارائه پوشش هوایی برای تهاجم آبی و خاکی علیه تایوان بپردازد و یا حتی وارد اولین رویارویی ناوهای هواپیمابر با آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون شود.

 

چین همچنین مشغول ساخت نسل جدیدی از ناوشکن‌ها و ناوچه‌های پیچیده و شدیدا مسلح نیز بوده است. به عنوان مثال چین در دسامبر ۲۰۱۹ ششمین کشتی کروز مدل ۰۵۵ کلاس “رنهای” را که به گفته پنتاگون مجهز به مجموعه بزرگی از موشک‌های کروز ضد کشتی و موشک‌های ضد هوایی “به همراه موشک‌های کروز مخصوص حمله زمینی و موشک‌های بالستیک ضد کشتی” است، به خدمت گرفته است.

 

این دورنما، حمله چین با انبوهی از موشک‌های ضد کشتی از جمله موشک‌های نسل جدید مافوق صوت را علیه ناوگان آمریکا در بر دارد.

 

انتظار می‌رود نیروی دریایی چین زیردریایی‌های هسته‌ای و دیزلی بیشتری نیز بسازد. چین همچنین یکی از معدود کشورهایی است که صاحب زیردریایی‌های مجهز به موشک‌های بالستیک هسته‌ای است. گزارش پنتاگون پیش‌بینی کرد: زیردریایی نسل بعدی Type ۰۹۶ SSBN که احتمالا از اوایل دهه ۲۰۲۰ ساختش آغاز می‌شود بر اساس گزارش‌ها حامل نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک قاره پیما است. انتظار می‌رود نیروی دریایی چین به طور همزمان زیردریایی‌های Type ۰۹۴ SSBN و Type ۰۹۶ SSBN را عملیاتی کرده و تا ۲۰۳۰ بالغ بر هشت عدد از آن‌ها را داشته باشد.

وزیر خارجه چین: جمهوری چک هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد

وزیر خارجه چین در واکنش به سفر «میلوش ویسترچیل» رئیس مجلس سنای جمهوری چک به تایوان اعلام کرد که میلوش بابت این سفر که موجب نقض اصل «چین واحد» شده است «هزینه سنگینی» پرداخت خواهد کرد.

ادامه

اروپا, المان, جهان, چک, چین, خبر, شرق آسیا, شرق اروپا

پکن خطاب به واشنگتن؛ مردم آمریکا لایق زندگی بهتری هستند

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستی و کشته شدن یکی از معترضان در آمریکا اظهار کرد مردم این کشور مستحق برابری و زندگی بهتری هستند واشنگتن بهتر است به اعتراضات مردم گوش دهد و زمان بیشتری را برای بهبود زندگی آنها صرف کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر

واردات رسمی ۱۲۰ هزار بشکه در روز نفت ایران توسط چین در ماه ژوئیه

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط گمرک چین، پس از توقف کامل واردات نفت این کشور از ایران در ماه ژوئن، چین طی ماه ژوئیه روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت به ارزش کلی ۱۳۴ میلیون دلار از کشورمان وارد کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, اندونزی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, عراق, عربستان سعودی