«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

سی‌ان‌ان؛ پنتاگون به دنبال “گزینه‌های نظامی بازدارنده” برای مقابله با نفوذ روسیه و چین در ونزوئلا است

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا در گزارشی نوشت، پنتاگون در حال آماده کردن “گزینه‌های نظامی جدید بازدارنده” برای مقابله با نفوذ روسیه، کوبا و چین در ونزوئلا است که در عین حال وارد مرحله اقدام نظامی فعال نشود.

 

به گزارش سی‌ان‌ان، این به اصطلاح گزینه‌های بازدارنده در نشستی در چند روز پیش در کاخ سفید از سوی مقام‌های دولت ترامپ برای ونزوئلا دستور داده شده‌اند؛ نشستی که در آن جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا به پاتریک شاناهان وزیر دفاع موقت این کشور گفته، طرح‌ها و ایده‌های جدیدی در ارتباط با بحران ونزوئلا تهیه کند.

 

یک مقام آگاه وزارت دفاع آمریکا به سی‌ان‌ان تصریح کرد، طرح اولیه این گزینه‌ها از جانب ستاد مشترک پنتاگون که اقدام به برنامه ریزی برای عملیات‌های نظامی آینده می‌کند همراه با فرماندهی جنوبی ارتش آمریکا که ناظر بر اقدامات نظامی آمریکا در نیم‌کره جنوبی است، در دست تهیه است.

 

با وجود آن که اخیرا مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت، “تمامی گزینه‌ها” برای مقابله با ونزوئلا روی میز است، چند مقام پنتاگون گفتند، در این وزارتخانه تمایلی برای استفاده از نیروهای نظامی آمریکا علیه حکومت ونزوئلا به منظور سرنگون کردن اجباری آن از قدرت وجود ندارد.

 

با وجود آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده که نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا باید قدرت را در این کشور ترک کند و روس‌ها باید از ونزوئلا خارج شوند، نشانه‌ای از تمایل او برای وارد ساختن سربازان ارتش آمریکا به یک اقدام نظامی بزرگ علیه ونزوئلا دیده نمی‌شود.

 

با این حال به نوشته سی‌ان‌ان، گزینه‌های بازدارنده آمریکا احتمالاً شامل رزمایش‌های دریایی آمریکا در مناطق اطراف ونزوئلا به هدف تاکید بر کمک‌های انسان دوستانه به این کشور و تعامل نظامی بیشتر با کشورهای همسایه ونزوئلا می‌شود و هدف این است که روسیه، کوبا و چین برای دسترسی به این منطقه با چالش مواجه شوند.

 

مقام مذکور خاطر نشان کرد: طرح اولیه بعد از تهیه شدن در مقطعی در اختیار شاناهان قرار خواهد گرفت و او به نوبه خود در ادامه پیشنهادها را به کاخ سفید ارائه خواهد کرد.

 

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که چند روز پیش یک تور سه روزه سفر به سه کشور شیلی، پرو و پاراگوئه در آمریکای لاتین داشت، در جریان این سفر مستقیماً به پرسشها درباره این که آیا آمریکا یک استراتژی برای مقابله با مادورو در صورت تداوم تسلط او بر نیروهای ارتش برای باقی ماندنش در قدرت دارد پاسخ نداد، بلکه ادعا کرد هر تصمیمی برای ونزوئلا از سوی مردم ونزوئلا اتخاذ می‌شود.

ایسنا

ای. بی. سی؛ اکوادور یکسال تلاش می‌کرد تا آسانژ را بیرون کند

اکوادور برای یک سال تلاش کرد تا از شر جولیان آسانژ خلاص شود و آمریکا را وادار کند به عنوان بخشی از معامله مجازات مرگ برای وی را منتفی کند.

ادامه

اکوادور, المان, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, ونزوئلا