روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

پنتاگون، رقابت با چین و روسیه را برنامه راهبردی ارتش امریکا خواند

وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت: به رغم افزایش تهدیدات امنیتی در خاورمیانه، اما ارتش آمریکا برنامه‌های خود را بر رقابت با چین و روسیه متمرکز کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارک اسپر در سخنرانی در مجمع دفاع ملی ریگان، گردهمایی سالانه مقامات دولتی، صنایع دفاعی و نظامی، اهداف و اولویت‌های استراتژیک پنتاگون را تشریح کرد و چین و روسیه را قدرت‌های تجدید نظر پذیر خواند.

 

وی روز شنبه همچنین در جمع خبرنگاران با رد گزارش رسانه‌ها درباره افزایش شمار نیروهای امریکا در خاورمیانه گفت که ارتش کشورش اکنون از توانایی کافی در منطقه برای رویارویی با درگیری‌ها برخوردار است.

 

اسپر در عین حال با شاره به تنش‌های واشنگتن با تهران، جابه جایی و چرخش نیروهای نظامی یا افزایش شمار آن‌ها را در آینده رد نکرد، افزود: اما اخبار رسانه درباره برنامه انتقال و استقرار ۱۴ هزار نیروی ارتش آمریکا به خارومیانه کاملا نادرست است.

 

رییس پنتاگون افزود: هر فرمانده نظامی خواهان توانایی‌های بیشتر در مکان استقرار خود است، اما اکنون ما براین باوریم که از توانایی کافی در صحنه (خاورمیانه) برای بازدارندگی ضروری برخوردار هستیم.

 

به گفته اسپر؛ وی همیشه درخواست‌ها برای افزایش نیرو را بررسی می‌کند، اما تاکید کرد که اکنون هیچ درخواستی برای اعزامد ۱۴ هزار نیرو دریافت نکرده است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال هفته گذشته اعلام کرد که امریکا اعزام ۱۴ هزار نظامی اضافی به منطقه خاورمیانه را بررسی می کند.

 

سبقت روسیه از آمریکا در فناوری سلاح‌های مافوق صوت

 

خبرگزاری تاس روسیه روز یکشنبه گزارش داد «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا اذعان کرده است که مسکو در زمینه توسعه فناوری سلاح‌های مافوق صوت، از واشنگتن پیشی گرفته است.

 

بر اساس گزارش تاس، وزیر دفاع آمریکا در گردهمایی دفاع ملی ریگان گفته است: ایالات متحده تلاش می کند در توسعه سلاح های مافوق صوت با روسیه رقابت کند و خود را به روسیه برساند.

 

اسپر گفته است: چند سال پیش در حالی که واقعا ما در زمینه این فناوری پیش افتاده بودیم، وقفه ای در پیشرفت چنین فناوری‌هایی حاصل شد اما اکنون قصد داریم رقابت کنیم. وزارت دفاع (آمریکا) هر قدر که در توان داشته باشد، در این زمینه سرمایه گذاری می کند تا در حوزه توسعه سلاحهای مافوق صوت پیشرفت کند.

 

پیش از آن، «دمیتری راگوزین» معاون امور دفاعی نخست وزیر روسیه از رقابت تنگاتنگ کشورش با آمریکا در زمینه فناوری های تولید سلاح های مافوق صوت سخن گفته بود.

 

اسپر در سخنرانی در مجمع دفاع ملی ریگان، گردهمایی سالانه مقامات دولتی، صنایع دفاعی و نظامی، اهداف و اولویت‌های استراتژیک پنتاگون را تشریح کرد و چین و روسیه را قدرت‌های تجدیدنظرپذیر خواند.

 

روسیه به تازگی موشک مافوق صوت جدید خود را آزمایش کرد.

 

یک مقام صنایع دفاعی روسیه در گفت وگو با خبرگزاری دولتی تاس تایید کرد که موشک مافوق صوت کینژال اواسط ماه نوامبر گذشته در میدان نظامی پمبوی در شمال شرقی وارکوتیا در منطقه همجوار قطبی روسیه مورد آزمایش قرار گرفت.

 

در همین حال وزارت دفاع روسیه روز گذشته جزئیات دو موشک مافوق صوت جدید این کشور به نام های کینژال و آوانگارد را منتشر کرد.

 

موشک کینژال هواپایه و دارای سرعت ۱۰ برابر سرعت صوت و آوانگارد هم موشک زمینی با سرعتی ۲۰ برابر سرعت صوت است.

ایرنا

وانگ یی: تلاش آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت چین شکست می‌خورد

وزیر امور خارجه چین با اشاره به سنگ اندازی آمریکا و برخی کشورهای غربی در مسیر توسعه چین اظهار کرد چین مسیر توسعه را ادامه خواهد داد و هر توطئه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت چین با شکست رو به رو خواهد شد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا

سفیر چین: «نیروهای مخرب» به‌دنبال تضعیف روابط پکن-واشنگتن هستند

کوی تیانکای Cui Tiankai سفیر چین در آمریکا گفت پکن و واشنگتن در تلاش برای حل اختلافات هستند اما برخی «نیروهای مخرب» به دنبال ایجاد شکاف بین دو کشور هستند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا