چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

پلیس آمریکا به کشتتن رنگین پوستان ادامه می‌دهد

مقام‌های ایالت کارولینای شمالی در آمریکا تحقیقات خود درباره تیراندازی مرگبار به سوی یک مرد سیاهپوست توسط ماموران کلانتری را آغاز کرده‌اند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، مقام‌ها و رسانه‌های خبری چهارشنبه اعلام کردند: مقام‌های ایالت کارولینای شمالی تحقیقات درباره تیراندازی مرگبار ماموران کلانتری به سوی یک مرد سیاهپوست را که در داخل خودرویش بوده، آغاز کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، تیراندازی مرگبار به سوی این شهروند سیاهپوست آمریکایی روز چهارشنبه در الیزابت سیتی واقع در مرز ساحلی کارولینای شمالی با ویرجینیا به وقوع پیوسته است.

 

در پی این تیراندازی، اعتراضاتی در این شهر علیه رفتارهای خشونت آمیز و نژادپرستانه ماموران پلیس و کلانتری برپا شده است.

 

مقام‌های رسمی هویت این مرد را اندریو براون جی آر ساکن الیزابت سیتی اعلام کرده‌اند. ماموران کلانتری با حکم جست و جو و تفتیش قصد بازداشت این مرد را داشتند که در نهایت منجر به تیراندازی مرگبار به‌سوی او شده است. براون یک شهروند ۴۰ ساله و پدر خانواده بوده است.

 

مقام‌های رسمی نگفته‌اند که آیا براون مسلح بوده است یا نه. این تیراندازی مرگبار یک روز پس از آن اتفاق افتاده است که هیئت منصفه مینیاپولیس با صدور حکمی، درک چاوین مامور سابق پلیس را به جرم قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست، محکوم کرده است.

شبح استعمار؛ همچنان زنده و در حال تخریب جهان

کشورهای ثروتمند با وجود داشتن تنها ۱۶ درصد از جمعیت دنیا، ۶۰ درصد از واکسن‌های کرونای تولیدشده در جهان را در اختیار دارند؛ در حالی که سهم کشورهای آفریقایی از واکسن فقط ۲ درصد است. این «شکاف واکسنی» آشکار چیزی نیست جز نماد واقعی نابرابری بین کشورها در اثر غارت‌های استعمارگرانه آمریکا و غرب طی ... شبح استعمار؛ همچنان زنده و در حال تخریب جهان

ادامه

استعمار, اسیا, افریقا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تبعیض‌نژادی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, سازمان ملل

مقام ارشد آمریکا: نژادپرستی بر سلامت عمومی جامعه اثر منفی گذاشته است

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا گفت، قرن‌ها نژادپرستی ادامه‌دار در این کشور موجب تبعیض علیه رنگین‌پوستان در نظام سلامت شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پناهجویی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر

آیا الیزابت آخرین مقام سلطنتی انگلیس خواهد بود؟

کمتر از یک ماه پس از انتشار یک مصاحبه جنجالی در خصوص رفتارهای نژادپرستانه خاندان سلطنتی، درگذشت همسر الیزابت دوم گمانه‌زنی‌ها درباره کناره‌گیری او از تاج و تخت را دوباره افزایش داده است. این درحالیست که درخواست‌ها برای برچیده شدن نظام سلطنتی در انگلیس نیز شدت گرفته است.

ادامه

انگلستان, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

کوبا: امریکا به‌طور فرصت‌طلبانه از حقوق بشر برای سیاست‌های تجاوزکارانه خود استفاده می‌کند

مدیرکل بخش آمریکا در وزارت خارجه کوبا در اعتراض به ادعای حقوق بشری واشنگتن، کاردار ایالات متحده در هاوانا را احضار کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا