تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

امضا گرفتن به جبر و برخلاف اراده کارگران، مسیر احقاق حق کارگران را مسدود کرده و آنها را در مسیر مطالبه گری با محدودیت مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، «بعد از پایان هر سه ماه، یک قرارداد از پیش نوشته شده مقابل ما کارگران می‌گذارند و از ما می‌خواهند امضا کنیم یعنی به ... «قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

نشست فوق‌العاده همبستگی با فلسطین فدراسیون WFTU

کمپین همبستگی بین‌المللی «WFTU» با مردم فلسطین تا نیمه فروردین تشکیل و در آن جمع آوری کمک برای غزه مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، اعضای فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، طی نشستی با پخش یک کلیپ ویدیویی درباره وضعیت غزه، بر همبستگی با مردم فلسطین تاکید کردند. جلسه ... نشست فوق‌العاده همبستگی با فلسطین فدراسیون WFTU

ادامه

اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگری, همبستگی

پشتیبانی وهمبستگی با اعتصاب کارگران فولاد اهواز وظیفه درنگ ناپذیر نیروهای ترقیخواه میهن ماست

اعزام گارد ویژه برای سرکوب کارگران قهرمان فولاد اهواز / به تهدید، احضار و بازداشت کارگران پایان دهید!

 

خصوصی سازی و ابلاغیه اصل ۴۴ ولی فقیه عامل نابودیِ امنیت شغلی زحمتکشان

 

اعتصابِ کارگران فولاد اهواز وارد سی‌و‌هشتمین روز گردید. شب گذشته ماموران امنیتی به خانۀ کارگران اعتصابی حمله کردند و بر اساس آخرین گزارش ها ۳۱ تن از آنان را در خانه‌هایشان بازداشت کردند. امّا به رغم اِعمال فشارها از صبح امروز کارگران به اعتصاب ادامه داده و همچنان با راهپیمایی و تجمع در خیابان‌های شهر برتحقق خواسته‌های به حق خویش پافشاری می‌کنند. در راهپیمایی روزهای گذشته، کارگران با سر دادن شعارهائی مانند«صدای هر کارگر مرگ بر ستمگر»، «همشهری با غیرت حمایت حمایت» ارادهٔ خود به ادامهٔ اعتصاب را نشان دادند. بعلاوه از دیروز در کنارواحدهای نیروی انتظامی، رژیم گارد ویژه ضد شورش را وارد صحنه ساخته و نیروهای این یگان در سطح شهر و کارخانه حضور یافته و در برابر کارگران بی دفاع و حق طلب صف کشیدند. در ادامهٔ ایجاد جوّ رعب و وحشت دیشب ماموران امنیتی با یورش به خانهٔ کارگران حداقل ۱۵ تن از آنان را بازداشت کردند. دستگیری این تعداد از کارگران به هدف لطمه زدن به مسیر مبارزه، ادامهٔ اعتصاب و مطابق با برنامه‌ای از پیش تعین شده صورت می‌گیرد. آماج رژیم و ارگان‌های امنیتی هراس افکنی، ایجاد تفرقه و نا امیدی از ادامهٔ مبارزه در میان کارگران است.

 

در روزهای اخیر رژیم کوشیده است با انواع ترفندها از ادامه و گسترش اعتصابِ کارگران فولاد اهواز جلوگیری نماید. در این راستا هیاتی به ریاست علیرضا محجوب چهرهٔ بد نام و دبیرکل تشکل زرد حکومتی خانهٔ کارگر دیروز در میان کارگران در مسجد شرکت حاضر و تلاش ورزید کارگران را به دست‌کشیدن از مبارزه و پایان‌دادن به اعترض وادار نماید. این توطئهٔ دبیرکل خانهٔ کارگر با سخنان شجاعانهٔ نمایندگان کارگری و مخالفت جدی کارگران ناکام ماند. کارگران طی این دیدار بار دیگر بر توقف خصوصی‌سازی، راه‌اندازی و استمرارتولید، احیای حقوق سندیکایی، نظارت کارگری بر تولید، آزادی کارگران در بند و پایان‌دادن به تهدید و احضارِ فعالین سندیکایی اصرار کردند.

 

شایان توجه است که در روزهای اخیر کارگران با تجمع در برابر دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خوزستان بر موضوع توقف خصوصی‌سازی و خلع ید از بخش خصوصی تاکید نموده بودند. واحدهای بزرگ و راهبردی مانند گروه ملی فولاد ایران و مجتمع نیشکر هفت تپه با ابلاغیه اصل ۴۴ ولی فقیه به بخش خصوصیِ غارتگر واگذار شده است. کارگران به حق نابودیِ امنیت شغلی و کاهش قدرتِ خرید خودرا بر اثر این سیاست‌های کلی نظامِ ولایت فقیه تشخیص داده و علیه آن مبارزه می‌کنند. این فقط دولت های مختلف جمهوری اسلامی نبوده‌اند که با برنامه‌های اقتصادی – اجتماعی خود کارگران را به ورطهٌ فقر و فلاکت کشاندند، بلکه نقش اصلی و هدایت‌کننده را ولی فقیه و نهاد پوسیدهٌ ولایت فقیه برعهده داشته که ابلاغیه اصل ۴۴ نمونه بارزِ آن محسوب می‌شود.

 

با ادامه و گسترشِ اعتصاب در گروه صنعتی ملی فولاد اهواز و پایداری دلیرانهٌ کارگران این واحد تولیدی، خواستِ توقف خصوصی‌سازی، خلع ید از بخش خصوصی، اِعمالِ کنترل و نظارت کارگری بر تولید، و مخالفت قاطع با ابلاغیه اصل ۴۴ ولی فقیه  به مطالبهٌ سراسریِ کارگران و دیگر زحمتکشان فکری و یدی کشور فراروییده است. این خواست کارگران اعتصابی فولاد اهواز و کارگران نیشکر هفت تپه یعنی توقف خصوصی‌سازی و نظارت کارگری بر تولید با حمایتِ شمار زیادی از تشکل‌های صنفی، سندیکایی، اجتماعی و سیاسی روبرو شده است.

 

رژیم ولایت فقیه در حالی تلاش می‌ورزد به اعتصاب کارگران فولاد اهواز پایان دهد که نارضایتی بطور جدی و گسترده درمیان طبقه کارگر و زحمتکشان به علتِ عدم افزایش و ترمیم دستمزد در سال جاری و ارایه طرح‌هائی مانند مزدِ توافقی، دستمزد پلکانی و منطقه‌ای و شناور‌سازی مزد ونیز حراج اموال تامین اجتماعی در محیط های کارگری رشد یافته است.

 

کارگران خواهانِ تامین امنیتِ شغلی، رسیدگی به معیشتِ خود و دریافتِ دستمزدِ عادلانه مطابق با نرخ واقعی تورم هستند. همچنین باید به وضعیت کارگران در بند اشاره داشت. وضع جسمانی و سلامتی علی نجاتی نگران کننده گزارش شده است. او به دلیل وخامت وضع جسمی از زندان به بیمارستان انتقال یافته. آزادی کارگران در بند و پایان‌دادن به تهدید و پیگرد مبارزان سندیکایی از خواسته‌های اصلی کارگران اعتصابی و جنبش کارگری ـ سندیکائی میهن ماست.

 

درچنین اوضاعی حزب توده ایران کارزار گسترده در حمایت از جنبش کارگری – سندیکایی و اعتصاب کارگران فولاد اهواز را یک ضرورت حیاتی ارزیابی کرده و برآن تاکید می‌ورزد. حزب ما بر پایه احساس مسئولیت میهنی و انقلابی خود همه نیروها، حزب‌ها و سازمان‌های ملی، مترقی و آزادیخواه و تشکل‌های صنفی، اجتماعی و مردمی شامل جنبش‌های زنان و جوانان و دانشجویان را به همبستگی با مبارزاتِ کارگران فرا می‌خواند. می‌توان با کارزار مشترک، سطح همبستگی در جنبش همگانی ضد دیکتاتوری را ارتقا داد و در راه پیوند اعتراض‌های پراکنده به یکدیگر گام به پیش برداشت. حزب ما خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط کارگران در بند است و بطور خستگی ناپذیر در این راه مبارزه کرده و می‌کند.

 

زحمتکشان، زنان، دانشجویان، جوانان، نیروهای مترقی و آزادیخواه میهن با همه توان از اعتصابِ کارگران و مبارزهٌ به حق جنبش کارگری حمایت کنید!

 

کارگر زندانی آزاد باید گردد!

خصوصی‌سازی را متوقف کنید، کارگران می‌توانند و باید در کنترل و نظارتِ بر تولید مشارکت داشته باشند!

نه به استبداد مذهبی، نه به تحریم و مداخله خارجی!

هرچه گسترده تر باد همبستگی گردان‌های جنبشِ مردمی در مبارزه علیه رژیم ولایت فقیه!

کار نان آزادی!

حزب توده ایران

۲۶ آذر ماه ۱۳۹۷

فعال کارگری؛ چرا وقتی خصوصی‌سازی مشکل دارد کارگر باید مجازات شود؟

سهیلا جلودارزاده در گفت‌و‌گو با ایلنا، در واکنش به بازداشت‌های گسترده کارگران گروه ملی فولاد اهواز با اعلام این خبر که جلسه امروز کمیسیون اجتماعی به این موضوع اختصاص یافته است، گفت: متاسفانه دچار روندی تکراری شدیم و بارها گفته‌ایم که مسائل صنفی را نباید با مسائل سیاسی ادغام کنیم.   وی گفت: چرا وقتی ... فعال کارگری؛ چرا وقتی خصوصی‌سازی مشکل دارد کارگر باید مجازات شود؟

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری, مصاحبه و گفتگو

نماینده بندرعباس؛ سهام آلومنیوم المهدی و هرمزال باید به‌ کارگران واگذار شود / شبانه از کشور شمش خارج می‌کنند

«احمد مرادی» با اشاره به فسخ قرارداد آلومینیوم المهدی و هرمزال گفت: سازمان خصوصی‌سازی با فشار دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان مجلس مجبور شد بپذیرد که خریدار آلومینیوم المهدی و هرمزال تخلفاتی داشته و حق و حقوق دولت را پرداخت نکرده و قرارداد را فسخ کرد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, کارگری

آمار کارگران بازداشتی گروه‌ ملی‌ صنعتی فولاد اهواز به ۴۱ نفر رسید

به گزارش برخی منابع کارگری، شمار کارگران گروه‌ ملی‌صنعتی فولاد اهواز که از دوشب گذشته تاکنون بازداشت شده‌اند به ۴۱نفر رسیده. گویا بازداشت‌ها دیشب هم ادامه داشته است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

باندهای مافیاییِ”حداقل دستمزد” را نشانه رفته‌اند/ «سرکوب دستمزدی» یک سیاست حاکم است

عبدالله وطنخواه می‌گوید: وقتی «سرکوب دستمزدی» یک سیاستِ حاکم است، قدرت‌های پیرامونی که دست در سفره اصلیِ ثروت و قدرت ندارند، سعی می‌کنند با دست‌اندازی به محدوده حقوق صنفی و شهروندی مردم، اهداف خود را به پیش ببرند و به انباشتِ ثروت بپردازند؛ حذف حداقل دستمزد در روستاها نیز از همین آبشخور نشات می‌گیرد.   ... باندهای مافیاییِ”حداقل دستمزد” را نشانه رفته‌اند/ «سرکوب دستمزدی» یک سیاست حاکم است

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, مصاحبه و گفتگو