عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

پس از پایان کرونا؛ اقتصاد اروپا از آمریکا پیشی می‌گیرد

تحلیلگران موسسات خدمات مالی جی پی مورگان و گلدمن ساچز می‌گویند با توجه به آماری که قرار است هفته آینده توسط واشنگتن و بروکسل اعلام شود و علیرغم پیش‌بینی رکود بیشتر، بهبود اقتصادی در اروپا سریع‌تر خواهد بود و از آمریکا پیشی می‌گیرد.

 

به گزارش تسنیم، اروپا نسبت به آمریکا عملکرد بهتری در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا داشته است، هم از نظر آمار پایین‌تر ابتلا به این ویروس و هم در زمینه مقابله با رکود اقتصادی به وجود آمده از این همه‌گیری.

 

اقتصاد آمریکا ۵ درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی کوچک شد و انتظار می‌رود با افزایش موارد ابتلا به کرونا، این رکود شدید تر هم شود. طبق پیش‌بینی صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۳۷ درصد کاهش می‌یابد و در کل سال ۲۰۲۰ ، ۶.۶ درصد سقوط می‌کند.

 

دورنمای اقتصادی اروپا هم چندان خوش‌بینانه نیست. کمیسیون اروپا بارها پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی منطقه پایین آورده و اخیراً اعلام کرده انتظار دارد اقتصاد اروپا ۸.۳ درصد در سال جاری میلادی کوچک شود. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده اقتصاد منطقه یورو که از ۱۶ کشور تشکیل شده، بیش از ۱۰ درصد در ۲۰۲۰ کوچک شود.

 

تحلیلگران موسسات خدمات مالی جی پی مورگان و گلدمن ساچز می‌گویند با توجه به آماری که قرار است هفته آینده توسط واشنگتن و بروکسل اعلام شود و علیرغم پیش‌بینی رکود بیشتر در این مناطق، بهبود اقتصادی در اروپا سریع‌تر خواهد بود و از آمریکا پیشی می‌گیرد.

 

بروس کاسمن، اقتصاددان ارشد در جی پی مورگان عقیده دارد اروپا توانسته ارتباط بین حمل و نقل و ویروس را بشکند و بهبود سریع‌تری داشته باشد. در این بین، استراتژیست‌های بارکلیز اشاره کردند آمریکا هنوز هم فرصت رسیدن به همتایان اروپایی خود را دارد.

 

طی دو سال گذشته، عملکرد منطقه یورو حداقل از نظر نتایج سالانه اقتصادی همواره پایین‌تر از آمریکا بوده است. تولید ناخالص داخلی اروپا در کل سال ۲۰۱۹ ، ۱.۲ درصد افزایش یافت در حالی که سال قبل از آن ۱.۹ درصد رشد کرده بود. رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال گذشته میلادی برابر با ۲.۳ درصد بود. این رقم در ۲۰۱۸ ، ۲.۹ درصد اعلام شده بود. اقتصاد منطقه یورو طی ۲۸ سال گذشته در بیشتر اوقات عقب‌تر از آمریکا بوده است ولی از ۱۹۹۲، هشت بار توانسته از آمریکا پیشی بگیرد.

 

بروکسل و واشنگتن هر دو سعی می‌کنند محرک‌های مالی بیشتری برای مقابله با بحران کرونا ارائه دهند. رهبران اروپا در اوایل همین هفته یک بسته کمکی ۷۵۰ میلیارد یورویی را تصویب کردند. قانونگذاران آمریکا در حال مذاکره در مورد مقدار بسته کمکی آینده هستند و امیدوارند بیش از یک تریلیون دلار باشد.

اختلاف نظر وزیران خارجه آمریکا و استرالیا درباره چین

وزیر خارجه استرالیا با تاکید بر اینکه خودشان برای کشورشان تصمیم‌گیری می‌کنند، برخلاف تلاش مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، روابط اقتصادی کانبرا با پکن را بسیار مهم ارزیابی کرد.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

آیا لندن ترمز دستی رویکرد ضد چینی را کشید؟

وزیر امور خارجه انگلیس در یک عقب نشینی آشکار از همراهی از مواضع ضد چینی کاخ سفید، به همتای پکنی خود اعلام کرد که لندن همچنان به توسعه روابط سازنده و مثبت با دولت چین متعهد است و برخی کارشناسان این سخنان را ناشی از کاهش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان‌ ... آیا لندن ترمز دستی رویکرد ضد چینی را کشید؟

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, چین, شرق آسیا, غرب اروپا, مقاله

مرکل خطاب به اردوغان: مقابله با یونان یعنی جنگ با اروپا

رسانه‌های یونانی اعلام کردند که صدراعظم آلمان به رئیس جمهوری ترکیه گفته یونانی‌ها با هرگونه استخراج نفت در مناطق تحت کنترلشان مقابله خواهند کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, یونان