مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

پس از آمریکا و فرانسه، ایتالیا نیز به شمال شرق سوریه نیروی نظامی اعزام کرد

خبرگزاری آناتولی ترکیه سه شنبه شب به نقل از مخالفان سوری گزارش داد: نظامیان ایتالیایی برای پشتیبانی از نیروهای ‘دمکراتیک کرد سوریه’ در استان دیر الزور در شرق سوریه مستقر شدند.

 

براساس منابعی که آناتولی اعلام کرده است، نظامیان ایتالیایی هفته گذشته از خاک عراق عازم سوریه شدند.

 

این منابع اعلام کردند: این نظامیان در میدان ‘العمر’ نفتی در استان دیر الزور که نیروهای آمریکایی از آن به عنوان پایگاه نظامی استفاده می کنند، مستقر می شوند و تاکنون در عملیات ضد داعش با آمریکایی ها همکاری نداشته اند.

 

آناتولی سه ماه پیش نیز از ورود و استقرار نیروهای فرانسوی به مناطق تحت کنترل نیروهای دمکراتیک کرد سوریه خبر داد و اعلام کرد، این گروه به همراه نیروهای آمریکایی علیه گروهک تروریستی داعش عملیات نظامی انجام داده اند.

 

‘بشار اسد’ رئیس جمهوری سوریه دو هفته پیش در گفت و گو اختصاصی با شبکه خبری ‘روسیا الیوم’ در ارتباط با مناطق تحت اشغال نیروهای ‘دمکراتیک کرد سوریه’ در شمال شرق و شرق کشورش گفت: شبه نظامیان موسوم به دمکراتیک کرد سوریه تنها مشکل باقی مانده در کشور هستند.

 

وی اظهار کرد: از آن جایی که عناصر تشکیل دهنده این گروه، اتباع سوری هستند، نخستین گزینه ما مذاکره است، اما در صورت بی ثمر بودن روش نخست، برای آزادسازی مناطق تحت اشغال این شبه نظامیان، به زور متوسل می شویم؛ چرا که راه دیگری نداریم.

 

نیروهای دمکراتیک کرد سوریه که از حمایت های گسترده واشنگتن برخوردار است، ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۵مهر ۹۶)، پس از عقب راندن داعش از شهر ‘الرقه’ مرکز خودخوانده داعش که از سال ۲۰۱۳ در اشغال آنها قرار داشت، این شهر را به کنترل کامل خود درآوردند.

 

این گروه با حمایت آمریکا و همپیمانانش با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شرق و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده اند.

ایلنا

هاآرتص؛ نارضایتی ایران از استقرار نیروهای روس در نزدیکی مرز سوریه و لبنان

به نقل از  هاآرتص، دو مقام غیر سوری مدعی شده‌اند که با استقرار سربازان روس در نزدیکی شهر قصیر در مرز سوریه با لبنان، نیرو‌های ‌تحت حمایت ایران از جمله حزب‌الله نسبت به این اقدام هماهنگ‌نشده اعتراض کرده‌اند.

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, لبنان

اورآسیا رویو: به نظر می‌رسد که کردها بازنده بزرگ معامله آمریکا و ترکیه خواهند بود

اورآسیا رویو نوشت به نظر می رسد که توافق آمریکا و ترکیه در مورد بیرون رفتن کردها از منبج سوریه می تواند به دیگر مناطق تحت کنترل کردها تسری یابد که در آن صورت کردها نمی توانند در سرنوشت خود برای اداره این مناطق دخالت داشته باشند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

نگاهی به انتخابات پارلمانی اخیر عراق و تجربهٔ ائتلاف سائرون

مصاحبۀ «نامۀ مردم» با رفیق سلام علی، مسئول بخش بین‌المللی کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست عراق – نگاهی به انتخابات پارلمانی اخیر عراق و تجربهٔ ائتلاف سائرون

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خبر, عراق, عربستان سعودی

واکنش جریان صدر به آتش سوزی انبارهای نگهداری صندوق‌های رای

به نقل از النشره، ضیاء الاسدی مسئول دفتر سیاسی رهبر جریان صدر عراق به آتش سوزی انبارهایی که صندوقهای رای در آن قرار داشت واکنش نشان داد و گفت: حادثه حریق انبارهای کمیساریای انتخابات در الرصافه تلاشی برای هدف قرار دادن آرای فقیران و محرومان است.

ادامه

جهان, خبر, شمال غرب آسیا, ضد جنگ

آتش سوزی در مخازن حاوی آراء انتخابات پارلمانی عراق در بغداد

به گزارش اسکای نیوز، در حالی که درخواست‌هایی از سوی پارلمان و دولت عراق برای بازشماری دستی برخی از صندوق‌های رای انتخابات پارلمانی اخیر این کشور مطرح شده بود، وزارت کشور عراق از وقوع آتش سوزی در مخازن حاوی آراء انتخابات اخیر خبر داد.

ادامه

جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق