شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

پروژه مشترک چین و روسیه: قاتل ماهواره های فضایی!

روسیه و چین در حال فعالیت مشترک بر روی ساخت جنگ افزاری برای نابودی ماهواره های فضایی دشمن هستند.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه نشنال اینترست، هم در کشور روسیه و هم در چین، سامانه ضد ماهواره دفاع از زمین، هوا و مستقر در فضا ساخته می شود.

 

این سامانه دفاعی نوین گذشته از نابودی اهداف واقعی، برای خنثی سازی جنگ الکترونیک و سیگنال های مقابله نیز درنظر گرفته شده است.

 

نشریه نشنال اینترست در ادامه این موضوع نوشت: “در ماه می ۲۰۱۳ میلادی، چین موشک تحقیقاتی خود را تا ارتفاعی بالا پرتاب کرده و در نزدیکی مدار زمین مستقر ساخت.چین با پرتاب این موشک تحقیقاتی، نحوه حمله به ماهواره های مدار زمین را در عمل به نمایش گذاشت.”

 

این نشریه تاکید دارد که به دلیل عدم وجود پروژه ساخت سامانه های مشابه در برنامه های فضایی ایالات متحده از سال ۲۰۱۰، این موضوع می تواند منجر به وقوع حادثه “پرل هاربر” از نوع فضایی شود.

مشابه راکت های فضایی دلتا پنج آمریکا؛ چین قوی ترین راکت فضایی خود را پرتاب کرد

چین قوی ترین راکت فضایی خود موسوم به «لانگ مارچ سی زد ـ ۵» را از جنوبی ترین منطقه کشور به فضا پرتاب کرد.   به گزارش ایرنا، این راکت ساعت ۲۰:۴۳ پنجشنبه شب به وقت محلی از مرکز «ون چانگ» در استان «های نن» در جنوب چین با موفقیت پرتاب شده است.   دانشمندان ... مشابه راکت های فضایی دلتا پنج آمریکا؛ چین قوی ترین راکت فضایی خود را پرتاب کرد

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش

روسیه اینترنت غیرقابل کنترل راه اندازی کرد

روسیه در چارچوب طرح راه اندازی اینترنت بدون امکان کنترل، نخستین شبکه رایانه ای چند گره ای را راه اندازی کرد که با استفاده از رمزنگاری کوانتومی امکان هر گونه ردیابی یا رمز گشایی اطلاعات را  از بین می برد.   به گزارش ایرنا، مزیت اصلی شبکه های تازه راه اندازی شده این است که ... روسیه اینترنت غیرقابل کنترل راه اندازی کرد

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه