استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

رئیس‌جمهور جمهوری کنگو: همکاری چین و آفریقا فرصت‌های توسعه برای آفریقا فراهم آورده است

«دنیس ساسو نِگِسو» رئیس‌جمهور جمهوری کنگو که تا کنون ۱۶ بار به چین سفر کرده، اخیر به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری روابط رسمی چین و جمهوری کنگو در گفت‌وگوی اختصاسی با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» با تکذیب اتهام‌زنی بی‌اساس «استعمارگری جدید» اعلام کرد که همکاری چین و آفریقا یعنی قاره‌ای که حدود ۶۰۰ میلیون ... رئیس‌جمهور جمهوری کنگو: همکاری چین و آفریقا فرصت‌های توسعه برای آفریقا فراهم آورده است

ادامه

آفریفای مرکزی, استعمار, چین, شرق آسیا, کشاورزی, کنگو, گزارش

گفتگوی سران چین و آنگولا

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر جمعه در تالار بزرگ مردم در پکن با جوائو لورنسو رئیس جمهور آنگولا که برای یک دیدار رسمی در چین به سر می برد، گفتگو کرد. سران دو کشور اعلام کردند که روابط چین و آنگولا را به روابط مشارکتی و راهبردی جامع ارتقا خواهند ... گفتگوی سران چین و آنگولا

ادامه

آنگولا, اقتصادی, جنوب آفریقا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, مشارکت راهبردی

حضور نیروهای نظامی ویژه آمریکا در تایوان

یک مقام نظامی تایوان حضور نیروهای نظامی آمریکا در این جزیره را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «چیو کوچنگ» رییس سازمان دفاعی اعلام کرد که نیروهای نظامی ویژه آمریکا در برخی از نقاط تایوان مستقر هستند. این مقام دفاعی تایوان افزود که نیروهای نظامی آمریکایی در حال آموزش نیروهای تایوانی ... حضور نیروهای نظامی ویژه آمریکا در تایوان

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره آمادگی این کشور برای جنگ هسته‌ای، خواستار کمک تمامی طرفین شد تا به طور مشترک، به کاهش تنش‌های هسته‌ای کمک کنند. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره احتمال ... واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

ادامه

امنیتی, تحلیل, تنش‌زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

پرتیراژ‌ترین روزنامه چین: نقض تعهدات بین‌المللی از سوی ترامپ امری عادی است

‘چاینا دیلی’ پرشمارگان ترین روزنامه چین روز پنجشنبه نوشت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که ید طولایی در نقض مقررات و معاهدات بین المللی دارد به توافق هسته ای به عنوان یک سند معتبر مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل هم پشت کرد.

 

این روزنامه معتبر چینی خاطر نشان کرده است که نقض تعهدات بین المللی از سوی ترامپ امری عادی است و او پیشتر معاهدات بین المللی دیگری را هم نادیده گرفته و کنار گذاشته است.

 

چاینا دیلی از سال ۱۹۸۱ تا کنون به زبان انگلیسی در چین منتشر می شود و تیراژ ان بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نسخه در روز متغیر است این نشریه بیشتر مواضع دولت و حاکمیت چین را به زبان انگلیسی برای مخاطبان خارج از کشور منتشر می کند.

 

پیمان شکنی و نقض توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ که رسانه های آمریکایی سعی دارند با عنوان « خروج آمریکا از توافق هسته ای » بار مثبتی به آن بدهند از سوی وزارت خارجه چین و رسانه های این کشور مورد هجمه قرار گرفته و پکن در بیانیه ای این کار را باعث تاسف دانسته است.

 

نشریه چینی می نویسد: ترامپ نه فقط یک توافق مهم دیگر را نقض کرد بلکه ثابت کرد که برای تلاش های بین المللی و کوشش سرسختانه کشورهای دیگر برای رسیدن به توافقات بسیار مهم و دیپلماسی اهمیتی قایل نیست.

 

چاینا دیلی با اشاره به اینکه ترامپ ناقض تعهدات بین المللی است، افزود: از زمانی که توافق در سال ۲۰۱۵ حاصل شد بیش از ۱۰ بار آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران به تعهداتش عمل کرده است.

 

این در شرایطی است که آژانس پس از پیمان شکنی ترامپ یک بار دیگر تایید کرد هیچ نقض تعهدی از سوی ایران مشاهده نشده است و تحریم ها علیه تهران بر اساس توافق باید لغو شود.

 

روزنامه چینی تاکید کرده است که ترامپ به دنبال دامن زدن به تنش ها در خاورمیانه است اقدامی که او انجام داده است تنها باعث بی ثباتی بیشتر می شود و برخلاف گفته هایش به هیچ وجه در راستای صلح نیست.

 

چاینا دیلی نوشت : این اولین بار نیست که ترامپ از تعهدات بین المللی تخطی می کند او پیمان بین المللی تحولات اقلیمی پاریس را کنار گذاشت و سپس از توافق ترانس پاسیفیک که ۱۱ عضو دیگر داشت و برخی متحدش بودند، خارج شد.

 

روزنامه چینی می نویسد: ترامپ می گوید که می خواهد سرنوشت و آینده بهتری برای آمریکا رقم بزند اما او و هیچیک از اعضای کابینه اش پیشگو نیست و نمی دانند آینده چه خواهد شد.

 

چاینا دیلی با انتقاد بسیار شدید اللحن از رییس جمهور آمریکا به عنوان یک ناقض پیمان های بین المللی آورده است: توافق هسته ای از زمان شروع خیلی خوب بوده است و همان بهتر که ترامپ آن را به حال خود رها کند.
ایرنا

“قدرتمندترین” افراد جهان؛ شی جینپینگ و پوتین در صدر فهرست

مجله فوربس جدیدتری فهرست خود را از ۷۵ نفر از “قدرتمندترین” شخصیت‌ها و چهره‌های جهان برای سال ۲۰۱۸ منتشر کرده که در این فهرست رتبه‌های اول و دوم به ترتیب در اختیار روسای جمهور چین و روسیه بوده و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در رده سوم در این فهرست قرار دارد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه

مقام سابق حزب کمونیست چین به‌جرم دریافت رشوه به‌حبس ابد محکوم شد

به گزارش رویترز، رسانه خبری دولتی چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد: “سان ژنگ کای” رئیس سابق حزب کمونیست در شهر “چونگ‌کینگ” به‌جرم فساد مالی و دریافت رشوه از سوی یک دادگاه به حبس ابد محکوم شده است.   “سان” تازه‌ترین مقام عالی‌رتبه چینی است که هدف مبارزه گسترده با فساد مالی از سوی شی جین ... مقام سابق حزب کمونیست چین به‌جرم دریافت رشوه به‌حبس ابد محکوم شد

ادامه

جهان, چین, شرق اروپا, فساد

مدارس مجهز، الگوی چین برای آموزش دانش آموزان روستایی

چین از طریق سرمایه گذاری هنگفت و با هدف فراهم آوردن استانداردهای آموزشی مطلوب برای تمامی دانش آموزان مناطق روستایی و دور افتاده، اقدام به ساخت مدارس بزرگ مجهز به امکانات آموزشی مناسب از قبیل آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه در شهرهای کوچک همجوار کرده است.   به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، دفتر اطلاع رسانی شورای ... مدارس مجهز، الگوی چین برای آموزش دانش آموزان روستایی

ادامه

جهان, چین, خبر

هشدار کره شمالی به آمریکا: فضای گفت و گو و دوستی را نابود نکیند

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه ای از آمریکا خواست تا فشار و تهدید نظامی علیه پیونگ یانگ را متوقف کند زیرا تعطیلی برنامه هسته ای این کشور ربطی به فشارهای آمریکا ندارد و تحریم نمی تواند به حل و فصل برنامه هسته ای کره شمالی کمک کند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی