آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

دیوان عالی لندن امروز (سه شنبه) حکم کرد که موافقت انگلیس در سال ۲۰۲۲ برای استرداد «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس مشمول یک جلسه استیناف کامل خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایسنا، وکلای سانژ استدلال می‌کنند که این اقدام، نقض توافق بین انگلیس و آمریکاست که استرداد به دلیل جرایم سیاسی را ممنوع می‌کند. حالا ... آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

ادامه

آمریکا, اروپا, افغانستان, انگلس, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ویکی‌لیکس

آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

آخرین جلسات استماع رسیدگی به پرونده جنجالی استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» به آمریکا به جرم افشای اسناد محرمانه پنتاگون در مورد حمله به عراق و افغانستان، امروز (سه‌شنبه) در دادگاه عالی لندن آغاز شد. به گزارش ایرنا، این آخرین فرصت آسانژ ۵۲ ساله برای لغو حکم استرداد وی به ایالات متحده است. ... آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

ادامه

آزادی, آمریکا, اروپا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, وکلا, ویکی‌لیکس

همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

همسر موسس ویکی لیکس گفت: وضعیت سلامت همسرم رو به افول است و اگر آسانژ به آمریکا مسترد شود حتما می‌میرد. به گزارش ایسنا، جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس که اکنون در زندانی در انگلیس به سر می‌برد منتظر جلسه تجدیدنظر نهایی است که ۲۰ و ۲۱ فوریه سال جاری میلادی در دیوان عالی لندن ... همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

ادامه

آزادی, آمریکا, استرالیا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئیس, ویکی‌لیکس

چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

وزارت خارجه چین با بیان اینکه دولت آمریکا عملیات‌های جاسوسی گسترده‌ای در ژاپن و دیگر کشورها انجام داده، از واشنگتن خواست از اعزام نیروهای سایبری‌اش به سرتاسر جهان دست بردارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزارت خارجه چین اعلام کرد که ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در کشورهای متحد خود تشکیلات هکری ... چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, امنیتی, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, ویکی‌لیکس

تاکید نخست‌وزیر استرالیا بر مخالفتش با پیگرد قضایی آسانژ در آمریکا

نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه بر مخالفت قاطع دولتش در برابر اینکه آمریکا جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس را تحت پیگرد قضایی قرار دهد، تاکید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه اظهار کرد، دولت او قاطعانه با موضع آمریکا برای پیگرد قضایی جولیان ... تاکید نخست‌وزیر استرالیا بر مخالفتش با پیگرد قضایی آسانژ در آمریکا

ادامه

آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

پدر آسانژ: شاید پسرم را بکشند

«جان شیپتون» پدر بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس در مصاحبه‌ای در خصوص وضعیت پسرش در زندان «بلمارش» در لندن ابراز نگرانی کرد و گفت ممکن است پسرش تحت شرایطی که در زندان دارد، بمیرد.

 

«جان شیپتون» پدر «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار وبسایت افشاگر «ویکی‌لیکس»، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری «ورلد سوشالیست» گفت نگران است پسرش تحت شرایطی که در زندان «بلمارش» لندن دارد، جانش را از دست دهد.

 

براساس گزارش وبسایت «ورلد سوشالیست»، اظهارات شیپتون اغراق‌آمیز نیست. کسانی که از زمان ورود آسانژ به زندان بلمارش با او ملاقات داشتند، درباره سلامت جسم و روح او ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

در ادامه این گزارش آمده، نتیجه‌ای که از این وضعیت جولیان آسانژ می‌توان گرفت این است که دستگاه‌های دولتی آمریکا، انگلیس و استرالیا به صورت تدریجی او را به قتل می‌رسانند.

 

دلایل فراوانی برای متهم کردن واشنگتن، لندن و کانبرا در این زمینه وجود دارد، مبنی براینکه مرگ آسانژ در روند سیاسی طولانی مدت استرداد وی از انگلیس به آمریکا، بهتر از محاکمه او به اتهام جاسوسی است.

 

طبق این گزارش، آسانژ در یک سلول انفرادی به مدت ۲۱ تا ۲۳ ساعت در روز محبوس می‌شود. او هیچ دسترسی‌ای به اطلاعات بیرونی، تماس تلفنی، کتابخانه و ارتباط با دیگر زندانیان ندارد. او تنها اجازه داشتن دو ملاقات یک ساعته شخصی در ماه دارد. آسانژ در این مدت دچار کاهش وزن قابل توجهی شده و به گفته نزدیکان‌اش برخی از نشانه‌هایی از اختلالات روحی را نیز نشان می‌دهد.

 

طبق گزارش این وبسایت خبری، این نوع رفتارها نحوه برخورد با مردی است که به جرم گفتن حقیقت مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. او قدرت دولت آمریکا و هم‌پیمانانش را به چالش کشید و به همین دلیل در معرض اتهامات شخصی و شکنجه‌های دولتی بی‌رحمانه قرار گرفت.

اعتمادآنلاین

ویکی‌لیکس: شرایط آسانژ در زندان بدتر از تروریست‌هاست

سردبیر وب‌سایت ویکی‌لیکس گفت: مقامات انگلیس جولیان آسانژ، موسس این وب‌سایت را در شرایطی بدتر از تروریست‌های متهم نگه می‌دارند و مانع او در آماده کردن پرونده‌اش علیه استرداد به آمریکا شده‌اند.

ادامه

اکوادور, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, ویکی‌لیکس

بولتون به دست داشتن آمریکا در حملات سایبری خارجی اعتراف کرد

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ تایید کرده است که آمریکا در حملات سایبری خارجی شرکت دارد تا به روسیه و دیگر کشورها نشان دهد که “بهای مداخله در امور آمریکا را پرداخت خواهند کرد”.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, ویکی‌لیکس