ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

پدر آسانژ: آمریکا با سوءاستفاده از قوانین کشورها مخالفانش را هدف قرار می‌دهد

پدر بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس محکومیت پسرش را یکی از نمونه‌های سوءاستفاده آمریکا از سیستم قانونی سایر کشورها برای هدف قرا ردادن دشمنان سیاسی خود می‌داند.

 

«جان شیپتون» پدر بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس گفت، محکومیت حبس و استرداد «جولیان آسانژ» یکی از نمونه‌‌های سوءاستفاده آمریکا از سیستم قانونی سایر کشورها برای هدف قرار دادن دشمنان سیاسی خود است.

 

به گزارش فارس به نوشته شبکه «راشاتودی»، «جولیان آسانژ» بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس تا زمان جلسه رسیدگی به استرداد او به آمریکا در زندان فوق امنیتی «بلمارش» بریتانیا حبس شده است. یکی از دادگاه‌های آمریکا قصد دارد تا او را برای اتهامات جاسوسی به حبس ابد محکوم کند.

 

پدر آسانژ معتقد است که پرونده پسرش یکی از مواردی است که واشنگتن با سوءاستفاده از سیستم قانونی سایر کشورها، افرادی را که دولت آمریکا دوست‌شان ندارد، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

 

شیپتون همچنین روز شنبه به حضار در دانشگاه «کلن» گفت، وضعیت آسانژ شبیه به سایر افراد مخالف با واشنگتن، است.

 

وی برای مثال، به مورد دستگیری «منگ وان‌ژو» یکی از مدیران ارشد کمپانی «هواوی» اشاره کرد. وان‌ژو روز پنجشنبه (۱۵ آذر) هنگام تعویض پرواز خود در فرودگاه «ونکوور» بازداشت شد. گفته می‌شود کانادا او را به درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران بازداشت کرده است.

 

شیپتون گفت که واضح است که چرا آمریکا پسرش را می‌خواهد. حتی اگر آسانژ در حبس باشد، ویکی‌لیکس به افشای فعالیت‌های ناشایست دولت آمریکا ادامه می‌دهد.

 

پیش از این پدر آسانژ در مصاحبه‌ای در خصوص وضعیت پسرش در زندان «بلمارش» در لندن ابراز نگرانی کرد و گفت ممکن است پسرش تحت شرایطی که در زندان دارد، بمیرد.

 

«جان شیپتون» پدر «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار وبسایت افشاگر «ویکی‌لیکس»، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری «ورلد سوشالیست»، گفت نگران است که پسرش تحت شرایطی که در زندان «بلمارش» لندن دارد، جانش را از دست دهد.

 

براساس گزارش وبسایت «ورلد سوشالیست»، اظهارات شیپتون اغراق‌آمیز نیست. کسانی که از زمان ورود آسانژ به زندان بلمارش با او ملاقات داشتند، درباره سلامت جسم و روح او ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

در ادامه این گزارش آمده، نتیجه‌ای که از این وضعیت جولیان آسانژ می‌توان گرفت این است که دستگاه‌های دولتی آمریکا، انگلیس و استرالیا به صورت تدریجی او را به قتل می‌رسانند.

 

دلایل فراوانی برای متهم کردن واشنگتن، لندن و کانبرا در این زمینه وجود دارد، مبنی براینکه مرگ آسانژ در روند سیاسی طولانی مدت استرداد وی از انگلیس به آمریکا، بهتر از محاکمه او به اتهام جاسوسی است.

 

طبق این گزارش، آسانژ در یک سلول انفرادی به مدت ۲۱ تا ۲۳ ساعت در روز محبوس می‌شود. او هیچ دسترسی‌ای به اطلاعات بیرونی، تماس تلفنی، کتابخانه و ارتباط با دیگر زندانیان ندارد. او تنها اجازه داشتن دو ملاقات یک ساعته شخصی در ماه دارد. آسانژ در این مدت دچار کاهش وزن قابل توجهی شده و به گفته نزدیکان وی برخی از نشانه‌هایی از اختلالات روحی را نیز نشان می‌دهد.

 

طبق گزارش این وبسایت خبری، این نوع رفتارها نحوه برخورد با مردی است که به جرم گفتن حقیقت مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. او قدرت دولت آمریکا و هم‌پیمانانش را به چالش کشید و به همین دلیل در معرض اتهامات شخصی و شکنجه‌های دولتی بی‌رحمانه قرار گرفت.

 

آسانژ که در سال ۲۰۰۶ سایت ویکی لیکس را تأسیس کرد، در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئوهای کشتار غیرنظامیان توسط ارتش آمریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. اندکی بعد دولت آمریکا علیه سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند. اندکی بعد دولت سوئد آسانژ را به «تجاوز جنسی» به یک زن متهم و علیه او حکم بازداشت در سرتاسر جهان صادر کرد.

 

آسانژ با رد این اتهام و بیان اینکه ادعای سوئد انگیزه‌های سیاسی دارد و هدف از آن خاموش کردن ویکی لیکس است، در سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد. از آن زمان دولت اکوادور به وی در سفارت پناه داده بود، تا اینکه «لنین مورنو» رئیس‌جمهور اکوادور اعلام کرد این کشور در واکنش به «رفتارهای غیرمحترمانه و تهاجمی» آسانژ و تهدیداتی که او علیه متحدان اکوادور ایجاد کرده، وضعیت پناهندگی وی را رد کرده است.

 

در سال‌های گذشته با وجود پناهندگی آسانژ به سفارت اکوادور، سایت ویکی لیکس به انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده کشورهای مختلف از جمله آمریکا و انگلیس ادامه داده و به همین دلیل واشنگتن و لندن اکوادور را به شدت تحت فشار قرار داده بودند تا به وضعیت پناهندگی او پایان دهد.

حمایت مالی میلیاردرهای آمریکایی از راست‌گرایان انگلیس

شماری از ثروتمندان آمریکایی با حمایت از اندیشکده‌های راست‌گرای انگلیسی، تفکراتی درخصوص تعامل تجاری آمریکا و انگلیس پس از برگزیت و خصوصی‌سازی اموال عمومی در این کشور را تبلیغ کرده‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا

سارکوزی: ترامپ دلیل تنزل غرب نیست بلکه نشانه آن است/ امروز محور کاملا به سمت شرق رفته است

نیکولا سارکوزی که در مادرید به سر می‌برد با اشاره به چالش‌های کنونی پیش روی غرب اظهار کرد نقش غرب در سطح جهانی کاهش یافته و شرق اکنون مهمترین محور است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه

حدود دو سوم شهروندان آلمانی از چتر حمایتی هسته‌ای مستقل از آمریکا حمایت می‌کنند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی مناسبات کشورشان با آمریکا را خوب ارزیابی نکرده و خواهان استقلال بیشتر در عرصه سیاست‌های امنیتی از ایالات متحده هستند

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, غرب اروپا, فرانسه