زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کهیگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک ... یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

پاسخ پوتین، خبرنگار انگلیسی را از سالن کنفرانس فراری داد

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال گستاخانه خبرنگار بی بی سی که وی را مقصر در وضعیت کنونی روابط روسیه و غرب نامید، با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا، گفت: من فقط در برابر روسیه و مردم کشورم مسئولیت دارم.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، روز پنج ‌شنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی بزرگ سالانه “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه، یکی از نمایندگان رسانه‌های انگلیسی بعد از شنیدن پاسخ وی به یکی از سئوالات خود، برای نشان دادن مخالفت خود سالن کنفرانس را ترک کرد.

 

خبرنگار بی بی سی نیوز از ولادیمیر پوتین پرسید، آیا وی معتقد است که مسئولیت “وضعیت اسف‌بار” روابط روسیه با ایالات متحده، با انگلیس و سایر کشورهای غربی را برعهده دارد یا مقامات روسیه همچنان “سفید و پشمالو” هستند (کنایه از بی تقصیر بودن آنها).

 

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «در رابطه با اینکه “ما سفید و پشمالو هستیم” و اینکه آیا در قبال آنچه اتفاق می‌افتد مسئولیتی احساس نمی‌کنیم؟ باید بگویم، من فقط در برابر آنچه برای روسیه و مردم آن اتفاق می افتد، احساس مسئولیت می‌کنم. و تمام اقدامات لازم را در جهت منافع ملی فدراسیون روسیه انجام خواهم داد.»

 

پوتین با یادآوری خروج آمریکا از پیمان دفاع ضد موشکی و پیمان مربوط به نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر، ادامه داد: «سپس آنها از پیمان “آسمان باز” هم خارج شدند. در مقابل این اقدامات، ما چه کاری باید انجام بدهیم؟ من نمی‌خواهم این سئوال را از شما بپرسم، ولی ما می‌بایست در این زمینه کاری انجام می دادیم؟ بگذارید واقعیات را همانطور که هست بیان کنیم. شما به عنوان یک کشور عضو ناتو، بر فراز کشور ما پرواز خواهید کرد و همه چیز را به شرکای آمریکایی خود منتقل خواهید کرد، ولی ما از فرصت پرواز در آسمان ایالات متحده محروم خواهیم شد؟ شما که افراد باهوشی هستید، چرا فکر می‌کنید ما احمق هستیم؟ چرا فکر می‌کنید که ما نمی توانیم چنین موارد ابتدایی را تجزیه و تحلیل کنیم؟»

 

بعد از این عبارت، خبرنگار بی بی سی صندلی خود را ترک کرده و از سالن کنفرانس خارج شد.

 

رئیس جمهوری روسیه همچنین با اشاره به از بین رفتن پیمان نابودی موشک‌ها، اعتراف کرد که مسابقه تسلیحاتی بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه وجود دارد، ولی سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا مانعی برای سلاح‌های جدید این کشور نیست.

 

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه “اگر ایالات متحده با تمدید پیمان استارت-۳ موافقت نکند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟” توضیح داد: «اگر اینطور نشود، آیا فکر می‌کنید، مسابقه تسلیحاتی براه خواهد افتاد؟ این اتفاق اکنون هم افتاده است و کاملاً واضح است. پس از خروج ایالات متحده از پیمان دفاع ضد موشکی، همه چیز آغاز شد. البته تمامی برنامه‌های تولید انواع جدید تسلیحات در روسیه به موقع انجام شده و مسکو برای زمانی که ایالات متحده سلاح‌های مافوق صوت تولید کند آماده خواهد بود.»

 

ولادیمیر پوتین همچنین تأکید کرد که توسعه روابط روسیه و ایالات متحده در سال‌های آینده بیشتر به این بستگی دارد که “جوزف بایدن” رئیس جمهوری منتخب آمریکا از چه کسانی در دولت خود استفاده کند. مجدداً تکرار می‌کنم: او (بایدن) فردی کاملاً باتجربه است و تمام زندگی‌اش را در عرصه سیاست سپری کرده است. یک فرمول شناخته شده در این رابطه وجود دارد: مجموعه است که پادشاه را می‌سازد. اگرچه ما از هم اکنون با برخی نامزدهای پست‌های کلیدی دولت آینده آمریکا آشنا شده‌ایم و نمایندگان روسیه قبلاً با رخی از آنها همکاری داشته‌اند و ما در این رابطه با هیچ غافلگیری مواجه نخواهیم شد.»

 

وی افزود: «با این حال، ما اظهارات رئیس جمهور منتخب را شنیده‌ایم که خواستار تمدید پیمان استارت-۳ است. باید ببینیم که این اتفاق در عمل چگونه رقم خواهد خورد.»

 

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این سئوال که آیا وی می‌تواند در این زمینه تضمین بدهد، به روزنامه نگار یادآور شد که مطرح کردن این سئوال بدین طریق درست نیست.

تلاش برای بی اعتبار کردن واکسن روسی کرونا

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: اقدامات اطلاعاتی با تأمین مالی خارجی، به منظور بی‌اعتبار کردن واکسن “اسپوتنیک-۵” علیه ویروس کرونا در حال انجام است، ولی انتشار این اطلاعات کاذب ، باعث افزایش خواص درمانی واکسن‌های خارجی نمی‌شود.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

روسیه: هیچ‌گونه تخلف جدی در انتخابات ونزوئلا مشاهده نشد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اعلام اینکه ناظران خارجی هیچ‌گونه تخلف جدی در انتخابات پارلمانی ونزوئلا مشاهده نکرده‌اند، تأکید کرد که انتخابات ونزوئلا از بسیاری جهات دموکراتیک‌تر از انتخابات کشورهای غربی مدعی دموکراسی بوده است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا