روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

پاسخ منفی عمران خان به سیا

نخست وزیر پاکستان در مصاحبه‌ای که قرار است روز یکشنبه روی آنتن برود گفت، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سی.آی.ای قطعا اجازه ندارد از داخل خاک پاکستان و پس از تکمیل خروجش از افغانستان عملیاتی داشته باشد.

 

به گزارش ایسنا، عمران خان،‌ نخست وزیر پاکستان در گفتگویی با پایگاه خبری آکسیوس اعلام کرد که به آژانس سی.آی.ای آمریکا اجازه نمی‌دهد تا از خاک پاکستان برای انجام عملیات در افغانستان استفاده کند.

 

پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا در حال متقاعد کردن کشورهای شمال افغانستان برای ادامه عملیات پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در سپتامبر ۲۰۲۱ هستند اما تاکنون موفقیتی حاصل نشده است، چون این کشورها روابط قوی با روسیه دارند.

 

ویلیام برنز، مدیر سی.آی.ای و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هر دو در ماه‌های اخیر به پاکستان سفر داشته و به بررسی همکاری‌های ادامه دار با دولت اسلام‌آباد پرداختند. دولت پاکستان که مدت‌هاست با طالبان روابط دارد تمامی تلاش‌ها برای سازش و مصالحه را رد کرده است.

 

آژانس اطلاعات داخلی پاکستان یک مسیر ارتباطی برای واشنگتن به سوی افغانستان در طول چند دهه گذشته پیش از حمله آمریکا به این کشور جنگ زده در اکتبر ۲۰۰۱ بود و واشنگتن از طریق همین راه ارتباطی بود که برای قبایل افغان که با دولت سوسیالیست و متحدان شوروی در دهه ۸۰ میلادی مبارزه می‌کردند، تجهیزات نظامی و کمک‌های مالی ارسال می‌کرد.

 

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، آمریکا یکبار دیگر به دنبال نیروهای نیابتی در افغانستان است تا پس از خروج نیروهایش از این کشور تا ۱۱ سپتامبر بتواند به آنها کمک کند چون بر این باور است که طالبان حتی با وجود حضور در مذاکرات و امضای توافق با دولت ترامپ آن را جدی نگرفته و دولت مورد حمایت آمریکا در کابل در صورت مواجهه با درگیری‌های جدید طالبان به سرعت فرو می‌پاشد.

 

در حالیکه اسلام آباد دیگر با آمریکا همکاری نخواهد کرد، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان گفته که دولتش شاید به دنبال کمک گرفتن از پاکستان برای دستیابی به ثبات بدون آمریکا باشد.

 

اشرف غنی ماه گذشته میلادی به اشپیگل آلمان گفته بود:‌ برای صلح در درجه اول به صورت منطقه‌ای تصمیم گیری می‌شود و من معتقدم که ما در یک لحظه مهم برای تفکر مجدد قرار داریم. این مساله قبل از هر چیز مساله در نظر گرفتن پاکستان است. آمریکا اکنون دیگر نقش کمرنگی دارد. مساله صلح یا آشتی اکنون در دستان پاکستان است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا؛ پنتاگون قصد دارد تلاشش را روی مقابله با نفوذ چین متمرکز کند

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع دستور خروج برخی سامانه‌ها و نیروها از خاورمیانه را طی این تابستان داده است اما این تغییرات بر منافع امنیت ملی ما تأثیر نخواهد گذاشت.

ادامه

اردن, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, عراق, عربستان سعودی, کویت

چین از امریکا خواست: نام سه کارمند پژوهشگاه ووهان را که مدعی هستید به‌کرونا مبتلا شده‌اند را اعلام کنید

«شی جنگ لی» از مدیران ارشد پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان در واکنش به شایعه نشت کرونا از این پژوهشگاه، از آمریکا که ادعا می کند سه کارمند این مرکز نوامبر ۲۰۱۹ به کرونا مبتلا شده اند خواست نام این سه کارمند را اعلام کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی