کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

پاسخ روسیه به ادعای پنتاگون مبنی‌ بر”اطلاعات نادرست” درباره ناوشکن انگلیسی

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در واکنش به سخنان سخنگوی پنتاگون درباره حادثه رخ داده در دریای سیاه، گفت: نقض مرزهای ملی روسیه توسط ناوشکن انگلیسی، یک شکست مفتضحانه و لگه ننگی برای اعتبار نیروی دریایی انگلستان است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگرد “ایگور کوناشینکوف” سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه در پاسخ به ادعای “جان کربی” سخنگوی پنتاگون که مسکو را به انتشار اطلاعات نادرست درباره نقض مرزهای ملی روسیه توسط ناوشکن انگلیسی “دیفندر” در نزدیکی سواحل شبه جزیره کریمه متهم کرده، پاسخ داد.

 

بدین ترتیب، این مقام نظامی روس اقدام تحریک آمیز ناوشکن دیفندر در ورود به آب‌های ملی روسیه در دریای سیاه را یک شکست مفتضحانه و لگه ننگی برای اعتبار نیروی دریایی انگلستان نامید که برای مدت زمان طولانی در یادها باقی خواهد ماند.

 

کوناشینکوف افزود، دقیقاً به همین دلیل طرف روسی از تلاش مقامات رسمی لندن و پنتاگون تعجب نمی‌کند که سعی دارند با ادعای اطلاعات غلط، آنهم پس از آنکه وزارت دفاع روسیه مکالمه مستقیم ضبط شده بین کاپیتان ناوشکن دیفندر و فرمانده کشتی گشت روسی و همچنین فیلم تیراندازی هشداردهنده به سمت این ناوشکن را منتشر کرده، اقدام انگلیس را توجیه کنند.

 

این مقام نظامی روس تأکید کرد: «آقای کربی، بعنوان افسر سابق نیروی دریایی به خوبی می‌داند که نیروهای مسلح روسیه با اطمینان از امنیت شبه جزیره کریمه دفاع کرده و ناوشکن انگلیسی دیفندر برای سامانه‌های دفاع ضد کشتی ناوگان دریای سیاه، تنها یک هدف چرب و نرم ( بسیار آسان) است.»

 

وی از پنتاگون و فرمانده نیروی دریایی انگلستان خواست تا تلاشی برای تجربه کردن سرنوشت کشتی‌های متجاوز اوکراینی به مرزهای دریایی روسیه نکنند، برای اینکه هر کس چنین قصدی داشته باشد، پشیمان خواهد شد.

 

سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفته بود که وزارت دفاع آمریکا بر این عقیده است که ادعای مسکو درباره تیراندازی هشداردهنده به سمت کشتی نظامی انگلیسی “نمونه‌ای از انتشار اطلاعات نادرست از سوی روسیه” است.

 

رای الیوم: دشمنی‌ها میان انگلیس و روسیه در انتظار یک چاشنی است

روزنامه رای الیوم با اشاره به افزایش تنش میان روسیه و انگلیس نوشت اختلافات روزافزون بین دو طرف ممکن است به درگیری نظامی تمام عیاری تبدیل شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, بالکان, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, لهستان, ناتو

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه: حق استفاده از سلاح اتمی را محفوظ می‌داریم

«والری گراسیموف» عالی‌ترین مقام نظامی ارتش روسیه اعلام کرد، مسکو در پاسخ به استفاده از بمب اتمی و دیگر سلاح‌های کشتارجمعی علیه این کشور و متحدانش، حق خود را برای توسل به سلاح‌ اتمی محفوظ می‌دارد.

ادامه

امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, کره شمالی