هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

پارلمان بلژیک به رسمیت شناختن کشور فلسطین را به رای می‌گذارد

مجلس نمایندگان ۱۵۰ عضوی بلژیک امروز (پنج‌شنبه) درخصوص “به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین” رای‌گیری می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه یوروپین جوییش پرس، این قطعنامه از دولت فدرال بلژیک می‌خواهد تا رسما “کشور فلسطین” را به رسمیت بشناسد و این به رسمیت شناختن را به عنوان همکاری بلژیک در راهکاری براساس هم‌زیستی “دو کشور دموکراتیک و مستقل” که حق حیات در صلح و امنیت در مرزهای مشترک به رسمیت شناخته شده، پذیرفته شده و مورد احترام را دارند، مورد بررسی قرار دهد.

 

یکی از نمایندگان سوسیالیست مجلس فدرال بلژیک گفت: طرح‌های الحاق اسرائیل نگران‌کننده هستند. بنابراین ما نیاز داریم تا استراتژی خودمان را تغییر دهیم و در راهکار دو کشوری همکاری کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این قطعنامه ابتدا در حزب سوسیالیست بلژیک ارائه شد و توانست موافقت احزاب جناح چپ را جلب کند. این قطعنامه اوایل همین ماه در کمیته روبط خارجی مجلس فدرال بلژیک به تصویب رسید.

 

در همین حال روزنامه اورشلیم پست گزارش داد، مجلس نمایندگان بلژیک همچنین درباره درخواست از اتحادیه اروپا برای تحریم اسرائیل “به منظور انجام واکنش مناسب به هرگونه طرح الحاق اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین” رای‌گیری انجام می‌دهد.

 

سوئد تنها کشور عضو اتحادیه اروپاست که فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد. در حالی که قانونگذاران سوئدی در اکتبر ۲۰۱۴ لایحه‌ای را درباره این به رسمیت شناختن تصویب کردند، پیشنهاد مشابهی هم دسامبر ۲۰۱۴ توسط بلژیک تدارک دیده شد که بدون پشتوانه باقی ماند.

 

پارلمان بلژیک قانونی درباره طرح الحاق کرانه باختری تصویب کرد

 

پارلمان بلژیک پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که در آن بر لزوم اتخاذ اقداماتی علیه اسرائیل در صورت الحاق کرانه باختری تأکید شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، پارلمان بلژیک امروز(جمعه) پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که در آن از دولت خواسته اقدام اسرائیل درباره الحاق کرانه باختری را محکوم کرده و تدابیری را علیه این رژیم اتخاذ کند.

 

اسرائیل تأکید کرده اول ژوئیه روند الحاق شهرک‌های کرانه باختری را آغاز خواهد کرد.

گاردین: وقت آن رسیده که انگلیس کفاره امضای بیانیه بالفور را بدهد

یک روزنامه انگلیسی با انتشار مطلبی جنجالی درباره نقش لندن در اشغال فلسطین، نوشت: وقت آن فرا رسیده است که انگلیس کفاره امضای بیانیه «بالفور» را بدهد.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین, مقاله

باید جلوی جنایت‌های جنگی در فلسطین را گرفت

دولت ائتلافی جدید بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز در اسرائیل تهدید کرده است که بخش‌های بزرگی از سرزمین‌های کرانهٔ‌ غربی شامل درّهٔ اردن را از ماه ژوییه [اوایل تیر] به خاک اسرائیل ضمیمه خواهد کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

نمایندگان پارلمان اروپا طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کردند

بیش از یک‌هزار نفر از نمایندگان پارلمان اروپا طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اردن, اروپا, اسراییل, امریکا, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین