ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

پارلمان انگلیس توافق پیشنهادی ترزا مِی برای خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد

اعضای پارلمان انگلیس توافق پیشنهادی از سوی ترزا مِی نخست‌وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا را رد کردند.

 

نتیجه رأی‌گیری پارلمان انگلیس نشان داد که اکثریت اعضای مجلس عوام انگلیس با توافق پیشنهادی از سوی ترزا مِی نخست‌وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرده‌اند.

 

 

طبق نتایج اعلام شده، ۴۳۲ نفر از اعضای پارلمان انگلیس با توافق برگزیت ارائه شده از سوی ترزا مِی مخالفت کرده و تنها ۲۰۲ نفر با آن موافقت کرده‌اند. بر این اساس بیش از دو سوم اعضای پارلمان انگلیس به طرحی که به شدت مورد تأکید و حمایت ترزا مِی، نخست‌وزیر این کشور بود مخالفت کردند.

 

مخالفت نمایندگان مجلس چنانچه پیش‌بینی می‌شد یک ماه پس‌ازآن صورت می‌گیرد که «ترزا می» به دلیل پیش بینی شکست در پارلمان، این رأی‌گیری را به امید تغییر رأی نمایندگان به تعویق انداخت.

 

با توجه به رأی هفته گذشته نمایندگان انگلیس در مخالفت با خروج این کشور بدون دست‌یابی به یک توافق، اینک دولت موظف است تا ظرف مدت سه روز آینده برنامه خود را برای ادامه روند برگزیت ارائه دهد.

 

هم زمان با برگزاری این رای گیری، صدها تن از مخالفان و موافقان برگزیت در مقابل پارلمان تجمع کرده و از طریق تلویزیونی که در میدان پارلمان تعبیه شده بود، تحولات داخل پارلمان را دنبال می‌کردند.

 

بر اساس برنامه اعلام‌شده انگلیس قصد دارد تا ۲۹ مارس سال آینده رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود. پیش‌تر گزارش‌هایی درباره احتمال تمدید مهلت قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منتشرشده بود که بعداً از سوی هر دو طرف تکذیب شد.

 

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان امروز اعلام کرد که چنانچه نمایندگان مجلس انگلیس با توافقنامه دولت مخالفت کنند، اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا درباره اعمال اصلاحات جزئی در این توافق مذاکره کند.

 

این برای اولین در بیش از نیم‌قرن گذشته است که نمایندگان مجلس با اختلاف زیادی طرح دولت را رد می‌کنند. آخرین بار رمزی مک‌دونالد نخست‌وزیر انگلیس در ژوئن ۱۹۳۶ پس از شکست در رأی‌گیری پارلمان، از مقام خود کناره‌گیری کرد و انتخابات سراسری برگزار شد.

 

اینک که مشروعیت دولت «ترزا می» که طی دو سال گذشته تمام اعتبار خود را پای این توافق‌نامه خرج کرده است اکنون زیر سؤال رفته به نظر می‌رسد که برگزاری انتخابات سراسری دور از انتظار نخواهد بود.

 

در پی اعلام نتایج رأی‌گیری از اعضای پارلمان انگلیس، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس خواهان برگزاری رأی عدم اعتماد به دولت ترزا مِی شد. کوربین تصریح کرد این بزرگترین شکست برای دولت ترزا مِی است.

زاسپکین: احتمال جنگ هسته‌ای/ نهایتا نیروهای ترکیه سوریه را ترک می‌کنند

سفیر روسیه در بیروت با اشاره به تلاش مسکو برای توسعه نقش خود در لبنان تاکید کرد، عملکرد آمریکا در منطقه به گونه‌ای است که جهان را به سوی جنگ سوق می‌دهد.

ادامه

امریکا, اوکراین, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, گرجستان, لبنان, هندوستان

لغو صدها پرواز در فرودگاه‌های آلمان همزمان با افزایش اعتصاب‌ها

همزمان با اعتصاب کارمندان امنیتی فرودگاه‌های آلمان به خاطر اختلافات شدید بر سر دستمزدشان، صدها پرواز در هشت فرودگاه آلمان از جمله فرودگاه فرانکفورت که شلوغ‌ترین فرودگاه این کشور محسوب می‌شود، امروز سه‌شنبه لغو شد.

ادامه

المان, جهان, خبر, غرب اروپا, کارگری

مخالفت رهبر حزب کارگر انگلیس با رفراندوم مجدد بریگزیت

در حالی که مجلس عوام بریتانیا فردا سه‌شنبه رای‌گیری را بر سر توافق بریگزیت پیشنهادی ترزا می، نخست وزیر این کشور برگزار می‌کند، حزب کارگر بریتانیا اعلام کرد که با خروج این کشور بدون توافق با اتحادیه اروپا مخالف است.

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, ایرلند, جهان, خبر, غرب اروپا

هزاران نفر در برلین یاد رزا لوکزمبورگ و کارل لیبکنشت را گرامی داشتند

دو رهبر سوسیالیست‌های آلمان صد سال پیش، در ژانویه ۱۹۱۹، به قتل رسیدند. هزاران نفر در خیابان‌های برلین، پایتخت آلمان، راهپیمایی کردند و یاد رزا لوکزمبورگ و کارل لیبکنشت را گرامی داشتند.

ادامه

المان, جهان, خبر, غرب اروپا, یادنامه