ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

پارلمان انگلیس با طرح ‘برگزیت بی‌توافق’ مخالفت کرد

نمایندگان مجلس عوام انگلیس یک روز پس از مخالفت با طرح موردنظر دولت ترزا می درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، به طرح پیشنهادی دولت در اعلام مخالفت با ‘برگزیت بی توافق’ رأی مثبت دادند.

 

در این رأی‌گیری ۳۲۱ تن از نمایندگان در مقابل ۲۷۸ تن دیگر مخالفت خود را با خروج بی توافق از اتحادیه اروپا اعلام کرده و به ‌این ‌ترتیب نخست‌ وزیر انگلیس بایستی طبق اعلام قبلی لایحه تعویق برگزیت را به رأی بگذارد.

 

نمایندگان مجلس همچنین به متممی رای دادند که براساس آن انگلیس تحت هیچ شرایطی بدون رسیدن به توافق از اتحادیه اروپا خارج نشود. این متمم درحالی به تصویب رسید که دولت در متن لایحه اصلی بندی را گنجانده بود که تصریح می کند خروج بی توافق موضع پیش فرض دولت است.

 

بیشتر نظرسنجی‌ها حاکی از آن بود که نمایندگان مجلس با طرح برگزیت بی توافق مخالفت کرده و در رأی‌گیری فردا شب هم به تعویق برگزیت رأی مثبت خواهند داد. با این ‌حال بخش دیگری از این مساله به تصمیم رهبران اتحادیه اروپا برمی‌گردد که با درخواست انگلیس برای تعویق برگزیت موافقت کنند.

 

مقام‌های اروپایی پس از مخالفت پارلمان انگلیس با پیش‌نویس توافقنامه برگزیت تأکید دارند که تعویق برگزیت بایستی توجیه قابل قبولی داشته باشد.

 

سخنگوی رئیس شورای اروپا دیروز اعلام کرد که این اتحادیه تمام اقدامات لازم برای توافق با انگلیس را صورت داده است.

 

وی با اشاره به ضمانت‌هایی که بروکسل در سه مقطع مختلف طی سه ماه گذشته برای کسب رضایت پارلمان انگلیس ارائه داده است، رسیدن به راه‌حل جدید را دشوار خواند و افزود: اگر راه‌حلی برای خروج از بن‌بست کنونی وجود دارد بایستی در لندن جست‌وجو کرد.

 

این سخنگو همچنین با اشاره به نزدیک شدن به مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تصریح کرد که نتیجه رأی‌گیری دیشب شانس برگزیت بی توافق را افزایش داده است. در همین پیوند، میشل بارنیه مذاکره‌کننده ارشد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا هم اظهار کرد که آماده‌سازی برای برگزیت بی توافق بیش از گذشته حائز اهمیت به نظر می‌رسد.

 

در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پارلمان این کشور روزهای پرحرارتی را پشت سر می‌گذارد. قانون‌گذاران انگلیسی در دو مقطع مختلف با اختلاف رأی بالا، به طرح موردنظر دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا رأی مخالف دادند و به‌این‌ترتیب آینده برگزیت به‌طورجدی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

ایرنا

خشم برلین از نامه تهدید آمیز سفیر آمریکا علیه مشارکت آلمان با هوآوی

صدر اعظم آلمان و سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی این کشور هشدارهای امنیتی آمریکا و تهدیدات آن علیه برلین در صورت مشارکت با شرکت چینی هوآوی در پروژه نسل پنجم اینترنت را رد کردند.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, المان, امریکا, ایران, جهان, چین, روسیه

حذف دولت بریتانیا از روند تصمیم‌گیری درباره بریگزیت / کوربین؛ خواستار برگزاری پیش از موعد انتخابات شد

پس از شکست مجدد ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در کسب توافق اکثریت نمایندگان پارلمان بریتانیا، تصمیم‌گیری بر سر گام‌های بعدی مربوط به برگزیت برعهده پارلمان خواهد بود. احتمال به تعویق افتادن مهلت برگزیت افزایش یافته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, ایتالیا, جهان, خبر, فرانسه