ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

پارلمان انگلیس؛ هزاران نفر با جان خود تاوان اشتباهات لندن را دادند

طبق گزارش پارلمانی انگلیس در خصوص همه‌گیری کرونا، تأخیر در قرنطینه و عدم اولویت‌بندی مراقبت‌های اجتماعی در این کشور به هزاران مرگی منجر شد که قابل اجتناب بود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس یک گزارش پارلمانی انگلیس در خصوص درس‌هایی که تاکنون از همه‌گیری ویروس کرونا گرفته شده، تأخیر در قرنطینه و عدم اولویت‌بندی مراقبت‌های اجتماعی در این کشور اروپایی باعث هزاران مرگی شده که قابل اجتناب بود.

 

تحقیقات مشترکی که امروز (سه‌شنبه) توسط کمیته‌های علمی و بهداشتی مجلس عوام انگلیس منتشر شد، به این موضوع پرداخته که چرا انگلیس که در ابتدا به دلیل آمادگی در برابر همه‌گیری مورد تقدیر قرار گرفته بود، شاهد موارد فزاینده ابتلا و مرگ و میر بسیار بالاتر از کشورهای مشابه بود.

 

به نوشته نشریه «پالتیکو»، بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت، مرگ و میر ناشی از کروناویروس در انگلیس تا به امروز بیش از ۱۵۰ هزار نفر است و این کشور از نظر تعداد کل مرگ و میر در بین ۱۰ کشور اول جهان قرار دارد.

 

در گزارش مشترک پارلمانی اشاره شده که برخی از ابتکارات نمونه‌هایی از بهترین شیوه‌های جهانی و برخی دیگر نشان‌دهنده اشتباهات جدی بود.

 

این کمیته‌ها گفتند تأخیر در اقدام قاطع برای اعمال دستور ماندن در خانه باعث مرگ و میر مرتبط با کرونا شد که در آن زمان باید به شدت مورد چالش قرار می‌گرفت.

 

در این گزارش آمده با پذیرش این که مصونیت جمعی در اثر ابتلا نتیجه اجتناب‌ناپذیر بود، انگلیس اشتباه اولیه جدی را در اتخاذ این رویکرد مرگبار انجام داد و همچنین رویکرد دقیق سلامت عمومی هدفمند برای جلوگیری از شیوع ویروس آنطور که بسیاری از کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا اتخاذ کردند، به کار گرفته نشد.

 

این گزارش ۱۵۰ صفحه‌ای بر اساس شواهد بیش از ۵۰ نفر از جمله «مت هنکاک» وزیر بهداشت سابق، «دومینیک کامینگز» مشاور سابق نخست‌وزیری، «پاتریک والنس» مشاور علمی ارشد و «کریس ویتی» مامور ارشد امور پزشکی دولت انگلیس است.

 

طبق این گزارش، حوزه‌هایی وجود داشت که علیرغم پیشرفت‌های تکنولوژیکی، انگلیس نتوانست از این سرمایه استفاده کند. به عنوان مثال، این کشور یکی از اولین کشورهای جهان بود که آزمایش ویروس کرونا را توسعه داد، اما نتوانست آن را به یک سیستم آزمایش و ردیابی موثر تبدیل کند. در واقع، عملکرد کند، نامطمئن و غالباً آشفته سیستم آزمایش، ردیابی و قرنطینه به شدت پاسخ انگلیس به همه‌گیری را مختل کرد.

 

آغاز یک آزمایش متمرکز و مدل ردیابی، برخلاف استفاده از متخصصان بهداشت عمومی محلی یک اشتباه بزرگ بود.

 

هنگامی که دولت آزمایش روال و مطابق با نشانه‌ها را برای افراد عمومی در اوایل همه‌گیری تعلیق کرد، توانایی خود را در تجزیه و تحلیل اپیدمیولوژی ویروس از بین برد و بسیاری از متخصصان داده‌ای بدون داده برای بررسی ماندند.

 

این گزارش همچنین به اشتباهات متعدد در مراقبت‌های اجتماعی اشاره کرده از عدم مشاوره علمی در اوایل، عدم موفقیت در اولویت قرار دادن تجهیزات مراقبت شخصی برای پرسنل تا ترخیص سریع بیماران از بیمارستان‌ها بدون آزمایش مناسب.

 

به گفته قانونگذاران انگلیسی، این موارد در مجموع منجر به مرگ هزاران نفر شد که قابل اجتناب بود. آن‌ها افزودند که نابرابری‌های سلامت اجتماعی و اقتصادی هم در اثر همه‌گیری تشدید شده و به افزایش نرخ مرگ و میر در میان سیاه پوستان، آسیایی‌ها و اقلیت‌های قومی اشاره کرده‌اند.

 

این گزارش همچنین شامل ۳۸ توصیه به دولت انگلیس از هماهنگی برای برنامه‌ریزی تاب‌آوری بین‌المللی از سوی انگلیس از جمله اصلاحات سازمان بهداشت جهانی تا اجازه دادن به جریان فوری داده‌ها بین دستگاه‌های مربوطه و دادن نقش محوری‌تری به نیروهای مسلح است.