عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

پارلمان اروپا گوایدو را به‌عنوان رئیس دولت انتقالی ونزوئلا به‌رسمیت شناخت

به گزارش تسنیم به نقل از  یورونیوز، پارلمان اروپا با اکثریت آرا خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

 

قانون‌گذاران اروپا روز پنج‌شنبه ۱۱ بهمن با تصویب یک قطعنامه‌ غیر الزام‌آور، رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا را به عنوان رهبر موقت این کشور پذیرفته و به این ترتیب گام نمادین مهمی را برای فشار بیشتر به دولت نیکولاس مادورو برداشتند. آنها با تصویب این قطعنامه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز خواستند تا هر یک جداگانه خوان گوایدو را به رسمیت بشناسند.

 

استبان گونزالس پونز، نماینده اسپانیا از حزب راست میانه در پارلمان اروپا در این زمینه گفت: «ما از اروپا می‌توانیم به تغییر رژیم ونزوئلا کمک کنیم تا به همه بفهمانیم که ظالمان هیچ امکانی برای دموکراسی فراهم نمی‌کنند.»

 

به گزارش ایرنا، روزنامه بیلد آلمان گزارش داد: پارلمان اروپا با رای گیری درخصوص تحولات اخیر ونزوئلا، رهبر مخالفان دولت این کشور را به عنوان مرجع قانونی برای هدایت دولت انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات به رسمیت شناخت.

 

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستند به این تصمیم پایبند باشند.

 

اعضای نهاد قانونگذاری اروپا با استناد به مواضع و سخنان اخیر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا مدعی شدند وی صلاحیت لازم برای برگزاری انتخابات را ندارد.

 

مادورو پیشتر با رد هر گونه مداخله خارجی در مسائل ونزوئلا، با برگزاری انتخابات به شیوه دلخواه اروپایی ها مخالفت کرده بود.

 

این در حالی است که هنوز کشورهای اروپایی در مورد مصوبه پارلمان اروپا به نقطه نظر مشترکی نرسیده اند؛ در حالی که آلمان، فرانسه و اسپانیا با اعلام مواضع صریح خود خواستار برکناری مادورو شده اند، کشورهایی مانند یونان از همراهی با آنها خودداری می کنند.

 

قرار است بعدازظهر امروز وزیران خارجه این اتحادیه در نشستی غیررسمی در شهر بخارست در این مورد رایزنی کنند.

 

در همین حال «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دولت ونزوئلا خواست خبرنگاران بازداشت شده در اعتراضات اخیر این کشور را هر چه سریعتر آزاد کند.

پروژه کلان ترامپ برای تغییر نقشه سیاسی آمریکای لاتین

دولت دونالد ترامپ دو سال کمین کرده بود تا در فرصتی مناسب به ونزوئلا شبیخون‌زده و از مبدا کاراکاس راهبرد گسترده خود را برای آمریکایی لاتین به اجرا در آورد؛ راهبردی که به گفته مقام های ایالات متحده نیکاراگوئه و کوبا را نیز هدف خواهد گرفت.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, برزیل, جهان, چین, روسیه, کلمبیا, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا

بیش از۸۰ درصد ونزوئلایی‌ها مخالف دخالت نظامی آمریکا در کشورشان هستند/ گوایدو از اروپایی‌ها خواست کشورش را تحریم کنند

بر اساس آخرین نظرسنجی که توسط موسسه نظرسنجی ‘هینترالیسس’ برگزار شده است، هشتاد و شش درصد از مردم ونزوئلا با دخالت نظامی آمریکا در کشورشان مخالفند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا

در صورت حمله نظامی؛ ونزوئلایی‌ها آمریکا و متحدانش را شکست خواهند داد

تحلیلگر معروف بین الملل با اشاره به احتمال ماجراجویی نظامی آمریکا در ونزوئلا از جنگ فرسایشی که واشنگتن به آن گرفتار خواهد شد، خبر داد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوریه, عراق, لیبی