هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

پارلمان اروپا خواستار برچیده شدن محاصره غزه شد

پارلمان اروپا پنجشنبه شب از اسراییل خواست محاصره اعمال شده بر نوار غزه را بدون پیش شرط برچیند و تمامی گذرگاه های این منطقه را بازگشایی کند.

 

به گزارش عربی ۲۱، اعضای پارلمان اروپا با اکثریت قریب به اتفاق در بیانیه ای، کشته و زخمی شدن فلسطین های بی گناه را در سه هفته اخیر در راهپیمایی بزرگ بازگشت به مناسبت سالگرد روز زمین به دست نظامیان اشغالگر محکوم کردند.

 

پارلمان اروپا در بیانیه خود از ارتش اشغالگر اسراییل خواست از قوه قهریه در برابر معترضان غیر مسلح استفاده نکند و حق آنان در برخورداری از تظاهرات صلح آمیز را به رسمیت بشناسد.

 

پارلمان اروپا که در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار گردید، خواستار جلوگیری از ترویج خشونت علیه فلسطینیان توسط نیروی های اشغالگر شد.

 

در این بیانیه بر تلاش های فوری و گسترده بین المللی برای بازسازی نوار غزه تاکید شده است.

 

منابع بیمارستانی غزه پیشتر تاکید کردند که اشغالگران اسراییلی از سلاح غیر متعارف برای سرکوب راهپیمایی بزرگ بازگشت بهره می گیرند.

 

بیانیه پارلمان اروپایی پس از آن صورت می گیرد که سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه گذشته ۲۴ فروردین اعلام کرد: شمار زخمی های سومین «راهپیمایی بزرگ بازگشت» به ۷۰۱ تن رسیده است.

 

در همین حال، رسانه های فلسطینی شمار شهدای «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در غزه از آغاز این راهپیمایی در۱۰فروردین ۹۷ تاکنون را ۳۴ تن از جمله ۳ کودک اعلام کردند.

 

مردم غزه جمعه دو هفته پیش (۱۰ فروردین) تظاهراتی را با عنوان راهپیمایی بزرگ بازگشت به مناسبت چهل و دومین سالگرد ‘روز زمین فلسطین’ (۳۰ مارس) آغاز کردند که ارتش اسراییل آن را به خاک و خون کشید.

 

نظامیان اسراییل با شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی در نخستین جمعه ۱۷ تن را شهید و بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن دیگر را زخمی کردند.

 

«روز زمین فلسطین» به نماد مقاومت فلسطینیان برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.

 

مقام های اسراییلی ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ (۱۰ فروردین ۱۳۵۵) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند، در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند

ایرنا

برنی سندرز: ولیعهد عربستان “حرف زدن” درباره غزه را تمام کند

برنی سندرز با اشاره به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت که ولیعهد عربستان و سایر رهبران مولتی میلیاردر منطقه باید از صحبت درباره فقر و ناامنی در غزه دست کشیده و به جای آن کاری انجام دهند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, فلسطین

روزنامه هاآرتص: حمله به سوریه یک شکست برای آمریکا بود

تارنمای روزنامه هاآرتص با درج اینکه حمله به سوریه شکستی برای ائتلاف تحت رهبری آمریکا بود، اذعان کرد: این حمله موشکی یک پیروزی برای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بود و نیت واقعی قدرت های غربی را فاش کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی, فلسطین, مصر, یمن

در حالیکه درحمله نظامیان اسرائیلی سه کودک فلسطینی کشته و دهها کودک زخمی شده‌اند، یونیسف خواستار حمایت از کودکان شد

به نقل از سایت سازمان ملل، مدیر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا در بیانیه ای اعلام کرد: در حمله نظامیان اسرائیلی به راهپیمایان فلسطینی در ۱۰ روز گذشته، سه کودک کشته و دهها کودک دیگر به شدت زخمی شده اند.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق کودک, خبر, فلسطین