ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

پارلمان اروپا به تمدید ضرب‌الاجل برگزیت رای مثبت داد

پارلمان اروپا روز چهارشنبه به اتفاق آراء به تمدید ضرب‌الاجل برگزیت درصورت درخواست انگلیس و تحت شرایطی خاص، رای مثبت داد.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از استراسبورگ (فرانسه)، رای گیری در پارلمان اروپا پس از سخنان «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا انجام شد که به نمایندگان گفت سناریوی بدون توافق، واقعی است.

 

نمایندگان پارلمان اروپا پس از جلسه‌ای سه ساعته، یک قطعنامه غیرالزام آور را در حمایت از تمدید مجدد ضرب الاجل برگزیت تصویب کردند.

 

۵۴۴ نماینده به این قطعنامه رای مثبت، ۱۲۶ نفر رای منفی و ۳۸ تن رای ممتنع دادند.

 

به رغم ادعای «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس مبنی بر خروج این کشور از اتحادیه اروپا در موعد مقرر ۳۱ اکتبر (۹ آبان) یا بدون توافق خروج، انتظار می رود رهبران اتحادیه اروپا در نشست دور روزه خود در بروکسل که ماه آینده برگزار می شود، در مورد احتمال تعویق مجدد برگزیت بحث و تبادل نظر کنند.

 

تاکنون خروج انگلیس از این اتحادیه ۲۸ عضوی، دو بار به تعویق افتاده است. قانونگذاران اتحادیه اروپا برای تصویب این قطعنامه، شرط گذاشتند و گفتند تنها درصورتی با  تمدید ضرب الاجل برگزیت موافقت می کنند که با هدفی خاص همچون جلوگیری از خروج بدون توافق، برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس یا همه پرسی، قابل توجیه باشد.

 

یونکر قبل از جلسه رای گیری در پارلمان اروپا گفت که برگزیت بدون توافق شاید انتخاب انگلیس باشد، ‌اما هرگز انتخاب ما نیست.

 

براساس این گزارش، مانع اصلی پیش روی توافق برگزیت، مساله طرح «پشتیبان» مرز ایرلند است که بریتانیا را ملزم می کند به قوانین گمرکی و تجاری اتحادیه اروپا احترام گذارد تا از مشکلات مرزی بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی جلوگیری شود.

 

قانونگذاران اتحادیه اروپا همچنین در قطعنامه خود در مورد رد توافق بدون پشتیبان وعده دادند و تاکید کردند که انگلیس مسئول صرف خروج بدون توافق از برگزیت است. پارلمان اروپا برای اجرایی شدن توافق برگزیت، ‌ باید آن را مورد تائید قرار دهد.

 

رهبران اتحادیه اروپا همچنین این مساله را روشن کردند که افزودن هرگونه ماده اصلاحی به توافق پیشنهادی فعلی برای جدایی انگلیس از این اتحادیه باید حافظ بازار اروپا باشد و از توافق صلحی موسوم به «گود فرایدی» که به دهه ها درگیری در ایرلند شمالی پایان داد، ‌ حمایت کند.

 

توافق برگزیتی که «ترزا می» سلف جانسون با اتحادیه اروپا انجام داد، سه بار در پارلمان انگلیس رد شد و فرآیند استعفای “می” و به قدرت رسیدن “جانسون” را رقم زد.

ایرنا

تظاهرات در پاریس علیه برنامه اصلاحات نظام بازنشستگی دولت

جمعی از وکلا، پزشکان، پرستاران و خلبانان و مهمانداران فرانسوی در اعتراض به برنامه اصلاحات نظام حقوق بازنشستگی دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، در پاریس راهپیمایی کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اعتراضات اجتماعی, جهان, فرانسه

نمایندگان مجلس انگلیس خواستار پاسخ قوی به اشغالگری‌های تل‌آویو شدند

یکصد و هشت نفر از نمایندگان مجلس عوام انگلیس در نامه ای به نخست وزیر این کشور خواستار پاسخ قوی لندن به وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل درباره الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی شدند.

ادامه

اسپانیا, اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین

لاوروف؛ هیچ نیروی ثالثی نمی‌تواند حلقه اتصال بین مسکو و پکن را از بین ببرد

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه تشدید اوضاع در خاورمیانه و افزایش فعالیت تروریست‌ها نتیجه بی‌توجهی کشورهای غربی‌ به حقوق بین‌الملل است، بر تلاش مسکو برای ایجاد ثبات پایدار در سوریه و برقراری آرامش و امنیت در کل منطقه تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, غرب اروپا