بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

پارلمان اروپا، ائتلاف عربی را تحریم تسلیحاتی می‌کند

اعضای پارلمان اروپا، روز دوشنبه از پیش‌نویس طرحی خبر داد که در آن از کشورهای عضو می‌خواهد که فروش تسلیحاتی به تمامی کشورهای شرکت کننده در ائتلاف عربی به سرکردگی فوری تحریم شود.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، پیش نویس این طرح، شامل ایجاد یک سازوکاری در آینده برای تحریم کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که در یکپارچه اروپا در صادرات اسلحه متعهد نیستند.

 

کمیته امور خارجی پارلمان اروپا با موافقت پیش نویس این طرح، آن را در برنامه هفته جاری خود در استراسبورگ قرار داد.

 

در متن این سند آمده است: پارلمان اروپا باور دارد که صادرات سلاح به عربستان، امارات و دیگر اعضای ائتلاف تحت رهبری سعودی در یمن، برخلاف موازین است، چرا که براساس گزارش نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد، این کشورها دست به نقض گسترده حقوق بشر (در جنگ علیه یمنی ها) زده‌اند.

 

در ادامه این پیش‌نویس تاکید شده است: پارلمان اروپا بار دیگر درخواست خود را برای نیاز مبرم به اعمال تحریم علیه تسلیحات فروش به عربستان، تکرار می‌کند.

 

این پیش نویس می‌افزاید: از نماینده عالی سیاست خارجی و کمیته دفاع و پارلمان می‌خواهیم که دایره تحریم‌ها را گسترش دهند تا تمامی اعضای ائتلاف تحت رهبری سعودی در یمن را در بر گیرد.

 

تهیه کنندگان این طرح بر ضرورت ایجاد مکانیزمی برای تحریم اعضایی که موضع مشترک اروپا را در مورد صادرات سلاح به ائتلاف تحت رهبری عربستان، نقض می‌کنند، تاکید کردند.

 

آنها با ابراز تاسف از این که برخی از اعضای اتحادیه اروپا، به عملکرد کشورهای ائتلاف عربی (در جنگ یمن) و نیز کاربرد این تسلیحات و مهمات از اروپا توجهی ندارند، اعلام کردند: این امر موجب تضعیف سیستم کنترل اروپا بر فروش تسلیحات شود.

 

پیش از این نیز، پارلمان اروپا طر حی جداگانه را تصویب کرد که در آن از شورای اروپا می خواست برای اعمال تحریم تسلیحات به عربستان و تحریم این کشور، موضع و جهت گیری خود را توسعه دهند.

 

در همین راستا، سازمان عفو بین‌الملل هفته گذشته درباره تداوم درگیری های شدید در الحدیده هشدار داد و اعلام کرد که جان غیر نظامیان در این منطقه بشدت در خطر است.

 

تحرک پارلمان اروپا همزمان با آن صورت می‌گیرد که انتظار می رود مجلس نمایندگان امریکا با اکثریت دمکرات، سیاست های سختی در قبال فروش سلاح به عربستان در پیش گیرد، به همین دلیل، ریاض در تکاپوی پیدا کردن جایگزین های دیگر برای تهیه تسلیحات نظامی خود شده است.

ایرنا

افشاگری نیویورک تایمز از برنامه‌های سوء قصد عربستان

در پی قتل جمال خاشقجی، نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از منابع موثق از برنامه‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و نزدیکانش برای سوء قصد علیه مخالفان خود خبر داد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, ایران, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

توئیتر اطلاعات منتقدی را که زیر شکنجه مرد، به عربستان داده بود

در پی کشته شدن یک روزنامه‌نگار مخالف عربستانی دیگر، توئیتر در مظان اتهام قرار گرفته که اطلاعات این منتقد را در اختیار دولت عربستان قرار داده است.

ادامه

امارات, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

ائتلاف عرب از آمریکا خواست تا سوخت‌رسانی به جنگنده‌هایش را متوقف کند

ائتلاف عرب به رهبری عربستان سعودی روز شنبه ١۰ نوامبر/  ٩ آبان اعلام کرد که از آمریکا خواسته است تا سوخت‌رسانی به هواپیماهایش را در طی جنگ با حوثی‌های یمن متوقف سازد.

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, خبر, عربستان سعودی