همبستگی با مبارزه مردم ایران برای صلح، حقوق و عدالت اجتماعی

“کمیتهٔ دفاع از حقوق مردم ایران” ( “کودیر”) که برای بیش از چهار دهه در دفاع از صلح، حقوق و آزادی‌های دموکراتیک، و به‌ویژه آزادی‌ها و حقوق سندیکایی در ایران فعالیت کرده است، در نیمهٔ دوم آبان‌ماه سال جاری نشست سالانه‌اش را در ساختمان مرکزی اتحادیهٔ “یونیسون” در لندن با موفقیت برگزار کرد. یونیسون بزرگ‌ترین ... همبستگی با مبارزه مردم ایران برای صلح، حقوق و عدالت اجتماعی

ادامه

آزادی, آلمان, امپریالیسم, انگلیس, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, زنان, عدالت اجتماعی, کارگری, کانادا, معلمان, همبستگی

از مبارزۀ حق‌طلبانهٌ کارگران پروژه‌ای صنایع نفت پشتیبانی کنیم!

گزارش‌های انتشاریافته حاکی ازآن است در مناطق مختلف کشور شمار بزرگی از کارگران پروژه‌ای، پیمانی و قرارداد موقت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند. این اعتصاب‌ها با فراخوان ازسوی فعالان کارگری از روز گذشته آغاز شده‌است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بیانیه, حقوق بشر, کارگری

نیویورک تایمز؛ دستمزدی که زنان بابت کارِ خانگی نمی‌گیرند به اندازه درآمد ۵۰ شرکت بزرگ جهان است

اگر زنان آمریکایی در سال ۲۰۱۹ برای کارهایی که در خانه از تهیه غذا، مراقبت از افراد، شست و شو، نظافت و … مبلغی معادل حداقل دستمزد کشورهای دریافت می‌کردند، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار درآمد داشتند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, زنان

هفته‌نامه “تایم” ؛ اعتراض نسرین ستوده به “نقض سیستماتیک حقوق زنان” در ایران

نسرین ستوده از زندان اوین پیامی به‌مناسبت هشت مارس منتشر کرده است. فراخوانی برای مبارزه مشترک علیه تبعیض و بی‌عدالتی. او با اشاره به شیوع کرونا در ایران از حکومت ایران خواسته است تا به دشمنی خود با جهان پایان دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان

ویدا موحد از زندان آزاد شد

ویدا موحد معروف به اولین دختر خیابان انقلاب که هشتم آبان ۹۷ بازداشت و به یک سال حبس محکوم شده بود از زندان آزاد شد.

 

پیام درفشان وکیل مدافع ویدا موحد در گفتگو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: طبق آنچه ویدا موحد از زندان آزاد شد مسئولان قضایی اعلام کردند، با تقلیل مجازات موکل موافقت شده و با اعطای مرخصی، الباقی مدت حبس وی نیز مورد بخشش قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس، موکل دقایقی پیش به صورت کامل از زندان آزاد شد.

 

ویدا موحد معروف به «دختر خیابان انقلاب» از سوی شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضایی ارشاد به اتهام تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

 

بر اساس آنچه پیشتر پیام درفشان وکیل ویدا موحد گفته بود: بنا بر گزارش پلیس (کلانتری انقلاب) که در پرونده موجود است، هفتم آبان سال ۹۷، موکل بالای گنبد فیروزه‌ای میدان انقلاب رفته و تعدادی بادکنک رنگی در دست داشته که به سبب گردآمدن جمعیت و ایجاد اخلال در عبور و مرور خودروها، بازداشت و به مرجع قضائی برای رسیدگی اعزام می‌شود.

 

با توجه به اینکه برای مرتبه دوم این امر توسط ویدا موحد انجام می‌شد و مرتبه اول منجر به ایجاد مجموعه اقدامات مشابه شده بود، در نتیجه مرجع دادسرا وارد انجام تحقیقات برای بررسی ابعاد امر شد و قرار بازداشت صادر کرد تا تحقیقات انجام شود.

 

به گفته درفشان، موکلش نقش برنامه ریزی نداشته و ابراز کرده صرفا می‌خواسته ابراز شادمانی شخصی کند و به سبب اینکه فعل شخصی اش متصف به سایر اشخاصی که خارج از کشور رفتند و سعی کردند از مساله استفاده سیاسی کنند نشود، حتی از هرگونه ابرازنظر در رسانه‌های خارجی پرهیز کرده است که مبادا مورد بهره برداری سیاسی و جنجال توسط اشخاص شود.

 

در نتیحه قاضی با توجه به وضعیت موکل که مادر است و طفل خردسال دارد، جهت تسریع در امور آزادی اش حتی شخصا در همان جلسه دادرسی اقدام به صدور و تایپ دادنامه کرد و حکم به یکسال محکومیت یعنی کمترین میزان حبس برای اتهام تشویق به فساد و فحشا داد.

همبستگی تشکیلات دموکراتیک زنان ایران با قربانیان فاجعه سیل روزهای اخیر در کشور ما

نوروز و بهار سال ۱۳۹۸ با فاجعه سیل خانمانسوز و در غیاب هشدارهای ضروری هواشناسی، در شمال و در بسیاری از استان‌های  ایران آغاز شد. روستاهای زیادی زیر آب رفتند و یا در محاصره آب قرار گرفتند .

ادامه

ایران, بیانیه, زنان

آزادی هر جامعه در گرو آزادی زنان آن جامعه است

اعلامیه کمیته مرکزی حزب توده ایران به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن   فرخنده باد هشتم مارس، روز گرامیداشتِ مبارزۀ تاریخی و قهرمانانهٔ زنان جهان برای رهایی از ستم جنسیتی، و برای برابری حقوق و دستیابی به دنیایی رها از خشونت و اندیشه‌های قرون وسطایی بر ضد زنان!

ادامه

المان, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سیاسی, یادنامه

گاردین از اعتصاب زنان کارگر فست‌فود «مک دوناد» در ده شهر آمریکا خبر داد

تانیا هارل، زن جوانی از اهالی ایالت لوئیزیانا ، یکی از اولین کسانی است که این حرکت اعتراضی را کلید زد و به همراه ۹ تن دیگر علیه «مک دونالد» شکایت کرد.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, کارگری