«وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری ... «وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

ادامه

احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, فساد, ویتنام

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

افزایش بودجه دفاعی شرق آسیا درپی افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین

با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین در شرق آسیا، کشورهای این منطقه بودجه‌های دفاعی خود را افزایش داده‌اند؛ در این میان، بهانه این رویکرد برای متحدان آمریکا در این منطقه «افزایش ظرفیت قدرت» پکن و تلاش برای ایجاد «نوعی موازنه» عنوان می‌شود. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از نشریه تایم، درحالیکه مناقشه‌ها ... افزایش بودجه دفاعی شرق آسیا درپی افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تایوان, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش, هندو پاسیفیک

الجزیره: کشتی آمریکایی در نزدیکی سواحل یمن هدف قرار گرفت

نیروهای یمنی یک کشتی آمریکایی را در نزدیکی سواحل یمن هدف قرار دادند. به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع نظامی یمن به تلویزیون الجزیره گفته است که نیروهای یمنی یک کشتی آمریکایی را در نزدیکی سواحل یمن هدف قرار دادند. اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس نیز اعلام کرد که گزارشی از یک حادثه در ۸۵ ... الجزیره: کشتی آمریکایی در نزدیکی سواحل یمن هدف قرار گرفت

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

روسیه با اعمال فشار بر چین و تغییر موازنه در دو سوی تنگه تایوان مخالفت کرد

روسیه با تاکید دوباره بر اینکه مسکو، تایوان را بخشی از چین می‌داند، از تلاش برخی کشورها برای استفاده از انتخابات این جزیره برای اعمال فشار بر پکن و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه جنوب شرق آسیا انتقاد کرد. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه شنبه اظهار کرد: ما ... روسیه با اعمال فشار بر چین و تغییر موازنه در دو سوی تنگه تایوان مخالفت کرد

ادامه

تایوان, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خبر, روسیه

ویتنام برنده جنگ تجاری آمریکا و چین

درحالی‌که ویتنام از نظر صادرات کالا به ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸ در رتبه دوازدهم قرار داشت، در سال جاری و تحت تاثیر جنگ تجاری به جایگاه هفتم صعود کرده است.

 

۱۸ ماه از جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین می‌گذرد و بسیاری از کمپانی‌های آمریکایی برای آنکه مشمول تعرفه‌های مقابله‌جویانه چین نشوند، تجارت خود را با دیگر کشورها افزایش داده‌اند.

 

به گزارش تجارت‌نیوز، در ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹، واردات آمریکا از کشورهای ویتنام، تایوان و کره جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۵ درصد، ۲۱ درصد و هفت درصد رشد کرده است. این در حالی است که واردات کالا از کشور چین در همین دوره ۱۳ درصد کاهش یافته است.

 

با در نظر گرفتن حجم تجارت، برنده جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان در این مدت کشور ویتنام بوده است.

 

بر اساس گزارش‌ها، واردات موبایل از ویتنام در چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر و واردات کامپیوتر از این کشور ۷۹ درصد افزایش یافته است.

 

از دیگر محصولاتی که شرکت‌های آمریکایی به جای واردات از چین از ویتنام خریداری کرده‎اند می‌توان به کفش، محصولات نساجی، مبلمان و ماهی اشاره کرد.

 

درحالی‌که ویتنام از نظر صادرات کالا به ایالات متحده آمریکا در سال گذشته در رتبه دوازدهم قرار داشت، در سال جاری به جایگاه هفتم صعود کرده است.

 

جدول زیر میزان صادرات کشورها به آمریکا را در ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ و درصد تغییرات آن را نسبت به سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد:

برنی سندرز: بابت مخالفت با جنگ‌های آمریکا عذرخواهی نمی‌کنم

نماینده مجلس سنای آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تأکید کرد: بابت مخالفت با جنگ‌های آمریکا عذرخواهی نمی‌کنم.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنوب شرق آسیا, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, ویتنام, یمن

قرارداد فیلیپین با هوآوی برخلاف خواسته آمریکا

هوآوی هم اکنون تبدیل به ابزاری برای موضع‌گیری آمریکا و سایر کشورها شده است. فیلیپین هم اکنون بر خلاف تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی با این شرکت دو قرار داد مهم مخابراتی و تجهیزاتی امضا کرده است.

ادامه

امریکا, تحریم, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خبر, فیلیپین

وزیر دفاع چین؛ با هرکس که بخواهد تایوان را از چین جدا کند “می‌‌جنگیم”

تارنمای الجزیره نوشت: تهدید پی در پی چین، افزایش حضور نظامی آمریکا در آب های چین و تشدید جنگ تجاری نوید دهنده یک جنگ سرد جدید و تمام عیار میان این دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خبر