درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

ونزوئلا و سوریه بر تحکیم روابط در مقابله با تحریم‌ها تاکید کردند

وزیران امور خارجه ونزوئلا و سوریه بر تعمیق روابط دوستانه و هماهنگ با ائتلاف کشورهای همسو، برای مقابله با تشدید تحریم‌های واشنگتن و متحدانش تاکید کردند.

 

به گزارش جمعه ایرنا از شبکه تله سور آمریکای لاتین، «خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در گفت وگویی تلفنی با همتای سوری خود «فیصل مقداد» همکاری‌های دوجانبه و حمایت مشترک و صمیمانه دو کشور از یکدیگر را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

 

هر دو وزیر امور خارجه طی ارتباط تلفنی امروز (جمعه) اظهار داشتند: آمریکا و متحدانش از طریق پیشبرد قطعنامه‌های تحریمی و اقدامات یکجانبه در سازمان ملل، به دنبال تشدید تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بر ملت مظلوم ونزوئلا و سوریه هستند.

 

در همین راستا، دو مقام ارشد کاراکاس- دمشق خواستار تقویت مناسبات دو کشور نزد سازمان‌های بین‌المللی و هماهنگ با کشورهای همسو شدند تا تمامی تلاش‌ها و منابع خود را در برابر سیاست‌های بدخواه غربی تجهیز کنند.

 

رئیس دیپلماسی ونزوئلا تصریح کرد: مردم و دولت ونزوئلا از مبارزه سوریه علیه تروریسم و مقاومت این کشور در برابر توطئه‌های خصمانه واشنگتن و دیگر قدرت های غربی حمایت می‌کند.

 

ارئاسا همچنین بر همبستگی تغییرناپذیر ونزوئلا با مردم سوریه و اعتماد به ظرفیت و توان داخلی این کشور برای بازسازی قلمرو خود تاکید کرد.

 

مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز به نوبه خود صلابت مردم ونزوئلا در برابر توطئه های خارجی به ویژه از سوی واشنگتن را ستود و اظهار داشت: سوریه با مردم ونزوئلا و رهبری این کشور برای مقابله با تمامی جوانب تهاجمی و تحریم های ظالمانه علیه کاراکاس اعلام همبستگی می‌کند.

 

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین در صفحه شخصی خود ضمن انعکاس این گفت‌وگوی تلفنی نوشت: صبح جمعه با برادرم «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه، درباره موضوعاتی همچون مقابله با زیاده‌خواهی‌های امپریالیستی، روابط دوجانبه و ضرورت تقویت چندجانبه‌گرایی در گروه دوستان برای دفاع از منشور سازمان ملل به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

 

گروه یادشده، متشکل از ۱۷ کشور عضو این نهاد بین‌المللی، ائتلافی با عنوان “گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد” را آغاز کردند که هدف آن اعتلای منشور و مقابله با اقدامات قهریه یکجانبه است.

 

این ایده برای نخستین بار با گسترش یکجانبه‌گرایی آمریکا علیه برخی کشورها همچون ایران، روسیه، کوبا، کره شمالی، ونزوئلا، فلسطین و سوریه مطرح شد و در بهمن ماه ۱۳۹۷، خورخه آرائاسا وزیر خارجه ونزوئلا به همراه سفرای روسیه، ایران، سوریه، چین، فلسطین به عنوان رئیس گروه ۷۷، بولیوی، کشورهای آفریقایی و آسیایی در برابر شورای امنیت اظهار کرد: امروز اعلام می کنیم یک گروه مهم از اعضای سازمان ملل متحد که بر احترام به اصول این سازمان تاکید دارند، تشکیل شده است.

 

این منشور، تحکیم روابط دوستانه و همکاری بین کشورهاست که صلح، امنیت، ثبات و توسعه برای جامعه جهانی به عنوان یک کل را تضمین میٰکند.

 

با این حال، چندجانبه‌گرایی که در هسته اصلی منشور سازمان ملل قرار دارد، در حال حاضر تحت حمله بی‌سابقه قرار گرفته است که به نوبه خود، صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

 

ونزوئلا نیز که از تحریم های یکجانبه غرب به سرکردگی آمریکا به شدت ضربه خورده است خواستار ایجاد ائتلاف بین‌المللی علیه تحریم‌ها شده است.

وزیر خارجه چین در مسیر ایران؛ پکن به دنبال جبهه متحد علیه تحریم‌های غرب

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز گذشته (چهارشنبه) تور یک هفته‌ای خود به منطقه غرب آسیا را در حالی آغاز کرد که قصد دارد در خصوص مسئله هسته‌ای ایران بحث‌هایی را انجام دهد و به دنبال گسترش اتحاد و ائتلاف در مقابل تحریم‌های غرب است

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امارات, امریکا, ایران, بحرین, تحریم, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, شرق آسیا, عربستان سعودی, عمان, مقاله

لاوروف در چین: نمی‌توان امور جهان را با تهدید و تحریم اداره کرد

وزیر خارجه روسیه گفت، روسیه و چین باید در رعایت اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد که از سوی غرب مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته، فعالانه عمل کنند.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا

چین ۱۰ فرد و ۴ نهاد اروپایی را تحریم کرد

ساعتی پس از اعلام خبر تحریم یک نهاد و ۴ مقام چینی از سوی اتحادیه اروپا، وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای از تحریم ۴ نهاد و ۱۰ شخص حقیقی اروپایی از جمله چند نماینده پارلمان اروپا خبر داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, لیتوانی, هلند

اتحادیه اروپا به دنبال تحریم چین به بهانه نقض حقوق بشر

برخی منابع غربی می‌گویند، اتحادیه اروپا قصد دارد علیه چهار مقام و یک نهاد چینی با ادعای نقض حقوق بشر در منطقه «سین‌کیانگ» تحریم‌هایی را اعمال کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, کانادا