هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

وندی شرمن؛ خروج از پیمان مودت تا یک سال آینده کارساز نیست

«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا و سرتیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای آمریکا با ایران درباره اظهارات مایک پومپئو وزیر خارجه کنونی آمریکا و تصمیم دولت برای خروج از پیمان مودت با ایران پس از رای روز چهارشنبه دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه به نفع ایران با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت‌وگو کرد.

 

وی در مورد اینکه آیا تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان مودت عجیب بوده یا خیر؟ گفت: این اتفاق عجیبی نیست. جان بولتون مشاور امنیت ملی نیز هیچ چیز بین‌المللی را دوست ندارد.

 

شرمن با اشاره به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: هفته گذشته در سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل شنیدیم که او تنها به ملی‌گرایی و حاکمیت سرزمینی اعتقاد دارد و هر چیز که در آن چند جانبه‌گرایی نقش داشته باشد در حوزه علاقه‌مندی‌های او نیست. در نتیجه این تصمیم کاملا با روحیه این دولت که نمی‌خواهد با دیگران کار کند همخوانی دارد.

 

وی با اشاره به رویکرد دولت ترامپ در ابتدای روی کار آمدن که در مقاله‌ای از مک مستر مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید منتشر شده بود گفت: مک مستر اذعان کرده بود که ما جامعه بین‌الملل نیستیم، ما ملت‌های رقیب هستیم. اما آنچه ترامپ درک نمی‌کند این است که کشورهای دیگر هم منافعی دارند.

 

شرمن در خصوص خروج آمریکا از پیمان مودت گفت: تا آنجایی که من می‌دانم، البته من وکیل نیستم، اما در مورد پیمان مودت با ایران، یک سال زمان می‌برد تا خارج شدن از این توافق عمل کند و کارساز باشد مشکل اصلی اینجاست که ما از سازوکاری قصد خارج شدن داریم که یک بار علیه ایران از آن بهره برده ایم.

 

وی به استناد آمریکا به پیمان مودت در زمان تسخیر لانه جاسوسی توسط انقلابیون در ایران اشاره کرد و افزود: دولت همچنین اعلام کرده که قصد دارد از پروتکل انتخابی کنوانسیون وین خارج شود. از این رو، ایران و فلسطینی‌ها دیگر نمی‌توانند از آمریکا شکایت کنند. این کار دیپلمات‌هایمان را هم در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

شرمن با بیان اینکه «من نمی‌دانم که آنها با چنین اقداماتی به دنبال چه چیزی هستند» گفت: دادگاه لاهه در تصمیم دیروزش برخی خواسته‌های ایران را رد کرده و گفته که آمریکا باید کانال‌های تامین نیازهای بشردوستانه را باز نگه دارد. کاری که ما پیش‌تر نیز به آن متعهد شده بودیم.

 

وی گفت: متاسفانه ترامپ از فرصت کنونی تنها برای دمیدن در آتش اقداماتش علیه ایران استفاده کرده است.

 

شرمن همچنین با اشاره به ماهیت دیپلماسی مدعی شد: من به ایران اعتماد ندارم، ایرانی‌ها نیز به ما اعتماد ندارند؛ من معتقدم ایران فعالیت‌های به شدت خصمانه‌ای در منطقه انجام می‌دهد. آنها آمریکایی‌ها را زندانی می‌کنند. آنها به ما نمی‌گویند رابرت لوینسون که سال‌هاست در ایران گم شده کجا مخفی شده است. آنها یکی از تامین کنندگان مالی تروریسم هستند. چیزهای بد زیادی در مورد ایران وجود دارد. اما ایران در صورتی که توافق هسته‌ای نبود می‌توانست از این هم بدتر باشد. آنها ممکن بود به بمب اتم دست پیدا کنند و به این ترتیب در برابر متحدان ما در منطقه قدرت بازدارندگی داشته باشند.

 

وی گفت با وجود برجام ما هنوز تحریم‌های بسیار زیادی علیه ایران داشتیم که همه این رفتارهای بد را هدف قرار داده بود.

 

این مقام سابق آمریکا در ادامه گفت: اگر می‌خواهید تحریم‌ها علیه ایران موثر باشد باید دیگر کشورها را نیز با خود همراه کنید تا ین تحریم‌ها را اجرا کنند. دولت از چندجانبه‌گرایی متنفر است درحالی که حتی برای تحریم نیز به آن احتیاج دارد.

ایلنا

آمریکا از پروتکل‌های حل اختلاف دادگاه لاهه و کنوانسیون وین خارج می‌شود

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه و در واکنش به حکم موقت دادگاه لاهه در حمایت از ایران اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از پروتکل حل اختلاف دادگاه لاهه خارج می‌شود.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, فلسطین

معلم: ترکیه قادر به اجرای تعهداتش درباره ادلب است/آمریکا در سوریه با همه چیز جنگید الا تروریسم

وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت، ترکیه قادر به اجرای تعهداتش براساس توافقنامه‌ای است که با روسیه درباره استان ادلب سوریه امضا کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, فلسطین

تشکیلات خودگردان فلسطین از ایالات متحده به‌دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت برد

به گزارش برگزاری رویترز، دیوان بین‌المللی دادگستری روز گذشته جمعه، اعلام کرد که شکایتی از طرف «دولت فلسطین» علیه ایالات متحده دریافت کرده است. بر اساس این شکایت، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس نقض توافقی بین‌المللی است و باید آن را کنار گذاشت.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین, هلند