مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

تشکر صربستان از روسیه بخاطر هشدار درباره تلاش‌ برای «انقلاب رنگی»

نخست‌وزیر صربستان آنا برنابیچ از سرویس‌های امنیتی روسیه که بلگراد را درباره «شورش‌های برنامه‌ریزی شده» در پایتخت این کشور آگاه کردند، تشکر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر صربستان آنا برنابیچ به طور مشخص از سرویس‌های امنیتی روسیه به دلیل هشدار درباره ناآرامی‌های این کشور تشکر کرد. به گزارش راشا تودی، تظاهرات‌کنندگان طرفدار غرب عصر ... تشکر صربستان از روسیه بخاطر هشدار درباره تلاش‌ برای «انقلاب رنگی»

ادامه

اتحادیه اروپا, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, صربستان, غرب

«انقلاب رنگی» پشت درهای ساختمان شورای شهر بلگراد خاموش شد

رییس جمهور صربستان با اشاره به تلاش معترضان حامی غرب برای ورود به ساختمان‌های دولتی در پایتخت این کشور، این اعتراضات را «انقلاب رنگی نافرجام» خواند. به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، الکساندر ووچیچ، رییس جمهور صربستان اعتراضات غرب‌گرایان در بلگراد، پایتخت این کشور و تلاش آن‌ها برای حمله به ساختمان‌های دولتی را «انقلاب ... «انقلاب رنگی» پشت درهای ساختمان شورای شهر بلگراد خاموش شد

ادامه

آمریکا, جنوب شرق اروپا, جهان, روسیه, صربستان, غرب, کوزوو, گزارش, یوگوسلاوی

۵۰۰ نظامی دیگر انگلیس برای کمک به اسراییل در قبرس مستقر شدند

رسانه‌ها فاش کردند که پس از آغاز بمباران مردم مظلوم نوار غزه، انگلیس مخفیانه ۵۰۰ نظامی دیگر خود را در پایگاه‌هایش در قبرس جنوبی برای حمایت تل‌آویو مستقر کرد. به گزارش مهر، خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه های انگلیس اذعان کردند که پس از آغاز بمباران غزه توسط اسرائیل، بریتانیا دست کم ۵۰۰ نیروی نظامی بیشتر را ... ۵۰۰ نظامی دیگر انگلیس برای کمک به اسراییل در قبرس مستقر شدند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب شرق اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, قبرس

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان: ترکیه ما را برای جنگ قره باغ آماده کرد

«ذاکر حسن‌اف» در گفتگو با تلویزیون ملی جمهوری آذربایجان، جنگ قره باغ را به یک آزمون تشبیه کرد و گفت که ترکیه نیروهای مسلح این کشور را برای این آزمون آماده کرده بود.

 

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان طی سخنانی از حمایت‌های آنکارا از این کشور در جریان بحران قره باغ تقدیر کرد.

 

بر اساس این گزارش، «ذاکر حسن‌اف» در گفتگو با تلویزیون ملی جمهوری آذربایجان، جنگ قره باغ را به یک آزمون تشبیه کرده و گفت که ترکیه نیروهای مسلح این کشور را برای این آزمون آماده کرده بود.

 

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت: نیروهای مسلح ترکیه ما را برای این آزمون آماده کرده بودند. «الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور کشور (جمهوری آذربایجان) دستورالعمل‌هایی را برای بازسازی ارتش مان مطابق با الگوی نیروهای مسلح ترکیه ارائه کرد.

 

«ذاکر حسن‌اف» ادامه داد: همکاری نیروهای ارتش آذربایجان و ترکیه در سطح بالایی بود؛ اما دو ارتش با «بیانیه شوشا» که روز ۱۵ ژوئن امسال در قره‌باغ میان رؤسای جمهوری دو کشور امضا شد، به بالاترین سطح همکاری خواهند رسید.

 

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های نیروهای مسلح ترکیه اظهار داشت: افسران ما در ترکیه آموزش می‌بینند و رزمایش‌های مشترکی برگزار می‌کنیم. زبان، دین و ریشه‌های مشترکی داریم که از آن بهره می‌بریم. نیروهای مسلح ترکیه در آماده سازی ما برای جنگ حمایت گسترده‌ای به عمل آوردند.

حزب حاکم سوسیالیست آلبانی بیشترین آرا را در انتخابات پارلمانی کسب کرد

حزب حاکم سوسیالیست آلبانی به رهبری «ادی راما» نخست وزیر، بر اساس نتایج اولیه اعلام شده از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات ۴۹.۸۲ درصد آرا یعنی رای ۲۰۴ هزار و ۵۸۴ تن را کسب کرد.

ادامه

البانی, بالکان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, ناتو

معترضان میانماری خواستار “حملات چریکی” شدند

فعالان میانماری به صورت شبانه اعتراضاتی را با شمع‌های روشن برگزار و تلاش کردند راه‌حلی برای قطعی مجدد اینترنت پیدا کنند. مخالفان سرکوب خونین اعتراضات توسط ارتش وعده داده‌اند در تلاش برای سرنگونی ژنرال‌های حاکم، از پا ننشینند و خواستار حملات چریکی شده‌اند.

ادامه

استرالیا, اعتراضات اجتماعی, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر

روسیه: آمریکا و ناتو، مانع جدی ثبات و امنیت در منطقه قفقاز هستند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اقدامات مخرب سیاسی و نظامی آمریکا و ناتو، مانع اصلی برقراری ثبات و امنیت در منطقه ماوراء قفقاز و لزوم توافقنامه حقوقی برای عدم استفاده از توان نظامی در این منطقه است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جنوب شرق اروپا, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, گرجستان, ناتو

جدال بین نخست‌وزیر و رئیس ستاد کل ارتش ارمنستان بالا گرفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان ضمن غیرقانونی خواندن اقدام نخست‌وزیر کشورش در برکناری وی تأکید کرد که حل بحران ارمنستان از طریق استعفای «نیکول پاشینیان» حاصل می‌شود.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, رومانی