وزیر دارایی فرانسوی: آمریکا نمی‌خواهد اروپا قوی و متحد باشد

وزیر دارایی فرانسه که به اتخاذ مواضع و سیاست های ضد آمریکایی شهرت دارد ،تاکید کرد که آمریکا نمی خواهد اروپا متحد و قوی باشد.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی ‘بی.اف.ام. تی.وی’، ‘برونو لومر’ گفت: آمریکا به رهبری دونالد ترامپ، همواره خواستار این بوده است که اتحادیه اروپا از هم بپاشد و دچار ضعف و دو دستگی شود.

 

لومر این سخنان را به دنبال تمجید ‘استیو بنن’ مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ از مارین لوپن نامزد انتخابات فرانسه بیان کرد که مخالف اتحادیه اروپاست.

 

بنن در سخنانی لوپن را قهرمان فرانسه توصیف کرده بود.

 

وزیر دارایی فرانسه چندی پیش نیز ضمن انتقاد از یکه تازی آمریکا در عرصه بین المللی و تهدیدهای واشنگتن علیه کشورهای اروپایی، هشدار داده بود چنانچه کشورهای اروپایی در زمینه اصلاحاتی برای افزایش همگرایی اقتصادی کشورهای خود به توافق دست نیابند، منطقه یورو با خطر جدی روبرو خواهد شد.

 

وی از بابت کاهش رشد اقتصادی در آلمان و رکود در ایتالیا ابراز نگرانی کرد و خواستار تصمیم گیری فوری در مورد بودجه منطقه یورو حداکثر تا ماه ژوئن (خرداد ماه) شد تا در جهت همسان سازی اقتصادهای این منطقه گام برداشته شود.

 

وزیر اقتصاد فرانسه پیشتر نیز در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، تاکید کرده بود اینکه واشنگتن بخواهد ژاندارم اقتصادی جهان باشد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

ایرنا