افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

وزیر دارایی دولت بایدن: تحریم‌های دولت ترامپ بازنگری می‌شود

وزیر دارایی دولت «جو بایدن» در کمیته مالی سنای آمریکا با اشاره به ضرورت استفاده مناسب از ابزار تحریم خاطرنشان کرد که تحریم‌های پیشین کاخ سفید مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش ایرنا، «جنت یلین» روز سه‌شنبه در نشست استماعی و بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی دولت بعدی آمریکا بیان داشت که تحریم‌ها ابزار مهمی برای پرداختن به حملات سایبری و سایر تهدیدهاست.

 

وی با این حال عنوان کرد که از این ابزار باید به صورت راهبردی و مناسب استفاده شود و به همین خاطر قصد دارد تا از معاونش بخواهد که سریعا سیاست های تحریمی آمریکا را بازنگری کند.

 

او در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت که در کسوت وزیر دارایی آمریکا تلاش خواهد کرد تا این کشور را «پس از سریع ترین سقوط اقتصادی در قرن گذشته» به سرعت سرپا کند.

 

یلین هدف از بسته پیشنهادی محرک اقتصادی دولت را کمک به مردم و شرکت‌های تجاری کوچک عنوان کرد. او در این باره گفت:‌ اقتصاددان‌ها همیشه با هم موافق نیستند اما در این وضعیت به خصوص و پس از کرونا اکنون همه موافق اقدام برای کمک به مردم، تجارت‌های کوچک، واکسیناسیون عمومی و سرعت بخشیدن به بازگشایی مدارس هستند.

 

رئیس جمهوری منتخب آمریکا چندی پیش برنامه خود را برای احیای اقتصاد کشور که در اثر همه گیری کرونا ضربه خورده اعلام کرد. او  برای بهبود وضعیت اقتصادی ۱.۹ میلیارد دلار بسته مالی پیشنهاد کرده که قرار است از کسب و کارهای خرد و خانواده های آمریکایی در برابر آسیب های گسترده ناشی از همه گیری کرونا حمایت کند.

 

بایدن وعده داده که در صد روز اول دولت خود صد میلیون آمریکایی را واکسینه کند و حدود ۴۱۵ میلیارد دلار این برنامه برای مقابله با همه گیری است.

 

وزیر دارایی دولت او نیز در جلسه امروز پایین‌بودن نرخ بهره بین‌بانکی در آمریکا را فرصت خوبی برای ارائه این بسته حمایتی دانست و بیان داشت که از روز اول دولت جدید، از کارگران و کسب و کارهای کوچک حمایت خواهد شد و در زمان مقتضی روی بسته حمایتی دوم کار می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد که دولت تلاش خواهد کرد که شرکت‌های آمریکایی برای فرار از پرداخت مالیات، تجارت خود را به خارج از آمریکا منتقل نکنند. وزیر دارایی دولت بایدن همچنین عنوان کرد که به تعیین نرخ دلار در بازار آزاد معتقد است و قیمت آن را به طور مصنوعی کاهش نخواهد داد.

 

جلسه کمیته مالی سنای آمریکا ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغاز شد و سناتورها مشغول طرح پرسش‌های خود از وزیر پیشنهادی دولت بایدن هستند. این جلسات ادامه خواهد داشت و در صورت تایید صلاحیت یلین در مجلس سنا، او نخستین زن در تاریخ آمریکا خواهد بود که وزیر دارایی این کشور را برعهده خواهد گرفت.

طرح کمیسیون اروپا برای حمایت بیشتر از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا

کمیسیون اروپایی پیش نویس طرحی را ارائه داده که حمایت بهتر شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های کشورهای ثالث از جمله آمریکا را مد نظر دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

آیا توسعه ایراد دارد؟ جغرافیای سیاسی طرح راه ابریشم جدید (یک کمربند، یک راه)

طرح ابتکاری راه ابریشم جدید (راج) یا طرح “یک کمربند، یک راه”، در پی پیشرفت جهان است. چرا این امر برای ایالات متحده و برخی از متحدان غربی‌اش مشکل ساز شده است؟ “کیث لمب” توضیح می‌دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, استعمار, افریقا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, جهان, روسیه, ژاپن, سازمان تجارت جهانی, سرمایه‌داری, سریلانکا, شرق اروپا, عراق, عربستان سعودی, لیبی, مقاله, نئولیبرالیسم

کارفرمایان و دولت نمی‌خواهند هیچگونه مسئولیتی را در گذر جامعه از بحران به عهده ‌گیرند در حالیکه دلیل مستقیم بحرانند

در ایران کارفرمایان و دولت که خود کارفرمای بزرگی است و در دوران رونق، سودهای بسیار انباشتند و باستی «هیلزها» و «مال‌های سر به فلک کشیده» را از همین سودهای سر شاری که حاصل کار کارگران است، بنا کردند.  

ادامه

اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, کارگری