بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

وزیر‌خارجه یمن خطاب به‌واشنگتن: یمن عرصه تسویه‌حساب آمریکا با ایران نیست

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره» یمن، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، روز شنبه اعلام کرد که کشورش عرصه درگیری برای تسویه‌حساب‌های دیگران نیست و اظهارات برخی مقامات ارشد و مسئول آمریکایی غیرمسئولانه است. آخرین آنها نیز به اظهارات «متیو تویلر» سفیر امریکا در یمن، در جریان سفرش به استان حضرموت در پنجشنبه گذشته باز می‌گردد.

 

وی افزود: این دیپلمات آمریکایی در این اظهارات به دور از ملاحظات دیپلماتیک، غیرمسئولانه و نیز به دور از حقیقت خود، مدعی شد که اوضاع کنونی یمن در نتیجه حمایت نامحدود ایران است.

 

وزیر خارجه یمن تاکید کرد که سفیر آمریکا در این اظهاراتش، این مسئله را فراموش کرد که ائتلاف جنایتکار سعودی از چهار سال پیش تاکنون، تحت حمایت دولت آمریکا، موحب کشته، زخمی‌شدن و معلولیت ده‌ها هزار یمنی شده و نیز کلیه امکانات اقتصادی ملت یمن و زیرساخت‌های این کشور را نابود کرده و با محاصره زمینی، دریایی و هوایی موجب توقف پرداخت حقوق کارمندان، بحران اقتصادی و کم شدن ارزش پول یمن شده و با این اقدامات موجب بروز وخیم‌تریم بحران انسانی معاصر شده است.

 

هشام شرف تاکید کرد: اگر اظهارات مقامات ارشد دولت آمریکا درباره پایان دادن به تجاوز نظامی و محاصره فراگیر یمن و حمایت از راهکار سیاسی در این کشور، جدی بود، دولت کاخ سفید می‌بایست موضعی شجاعانه اتخاذ می‌کرد و با اعمال فشار جدی بر ائتلاف متجاوز، موجب توقف این جنگ و بازگشایی گذرگاه‌های زمینی و هوایی و در رأس آنها، فرودگاه بین‌المللی صنعاء می‌شد و از تلاش‌های در راستای صلح‌ «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای پایان دادن به این بحران انسانی در یمن حمایت می‌کرد.

 

این در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در بوئنوس آیرس، به تداوم حمایت از عملیات نظامی رژیم سعودی در یمن و با وجود انتقادها از این رژیم بابت قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد عربستانی اشاره کرد و با اذعان به بحران انسانی در یمن و به خطر افتادن جان میلیون‌ها نفر به‌خاطر گرسنگی مدعی شد که واشنگتن و ریاض کمک‌های بشردوستانه به یمن ارسال کرده‌اند.

فارس

آمریکا قرارداد فروش۱۵میلیارد دلار سامانه موشکی تاد را با عربستان نهایی کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، مقامات عربستان و آمریکا روز دوشنبه اسناد مربوط به این قرارداد را امضا کردند و به این ترتیب شرایط خرید ۴۴ سامانه‌ دفاع موشکی “تاد” و دیگر موشک‌ها و تجهیزات مربوط به آن توسط ریاض رسمیت یافت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, عربستان سعودی

وزیرخارجه یمن: از اتحاد شوروی موشک گرفته بودیم، نه از ایران

«هشام شرف عبدالله» وزیرخارجه دولت نجات ملی یمن با رد ادعاهای واهی آمریکا تاکید کرد که کشورش از ایران سلاح دریافت نکرده و موشک‌های بالستیک یمن سال‌ها پیش از اتحاد جماهیر شوروی دریافت شده بود.

ادامه

امریکا, ایران, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی, یمن

صادرات سلاح فنلاند به عربستان و امارات متوقف شد

دولت فنلاند اعلام کرد که در پی کشته شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی و مسأله جنگ در یمن، صادرات سلاح خود به دو کشور عربستان و امارات را متوقف کرده است.

ادامه

المان, امارات, امریکا, امریکای شمالی, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, دانمارک, عربستان سعودی, یمن