تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه، قطعنامه‌ای را درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل تصویب کرد. به گزارش ایسنا، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پیش نویس قطعنامه‌ای را که پاکستان برای توقف ارسال سلاح برای اسرائیل ارائه کرده بود، با ۲۸ رأی موافق تصویب کرد. به نقل از الجزیره، این پیش‌نویس همچنین بر ... تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, پاکستان, جنایات جنگی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به اسرائیل دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دیوان بین‌المللی دادگستری نوشت: فلسطینی‌های ساکن در غزه با وخامت اوضاع زندگی مواجه هستند و گرسنگی و ... دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, گرسنگی

اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

به‌قلم رفیق “جرمی کرونین”، سیاستمدار و رهبر سرشناس حزب کمونیست آفریقای جنوبی یافته‌های دیوان بین‌المللی دادگستری مبتنی بر اینکه یورش هولناک اسرائیل به مردم غزه مورد نسل‌کشی‌ای پذیرفته شده است رویدادی برجسته‌ به‌شمار می‌رود. این حکم، تلاش اسرائیل را برای جلوگیری از آنچه اکنون به رسیدگی قضایی‌ای بنیادی در مورد ارتکاب جنایت علیه بشریت از ... اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جنایات جنگی, جنوب آفریقا, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, کانادا

سازمان ملل: محدودیت‌های اسرائیل برای ارسال کمک به غزه جنایت جنگی است

«ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در پی هشدارهای سازمان ملل درباره وضعیت مردم نوار غزه اعلام کرد که محدودیت‌ها و مانع تراشی رژیم اسرائیل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه «جنایت جنگی» است. به گزارش ایرنا، «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت ... سازمان ملل: محدودیت‌های اسرائیل برای ارسال کمک به غزه جنایت جنگی است

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گرسنگی

وزیر خارجه کوبا: دولت ترامپ نسل‌کش است

وزیر خارجه کوبا اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه شهروندان کوبایی را تلاش برای آسیب رساندن به اقشار مختلف کوبا خواند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر خارجه کوبا چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در توییتی به شدت از اقدامات ظالمانه آمریکا علیه مردم کشورش انتقاد کرد.

 

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در توییتی بدین منظور نوشت: «اقدامات قهری ایالات متحده علیه کشور ما و قطع ارسال حواله‌‌های ارزی به جهت آسیب رساندن به خانواده‌های کوبایی است. تشدید محاصره در زمان همه گیری کرونا، اهانت به مردم کوبا توسط یک دولت نسل کش را نشان می‌دهد.»

 

«میگوئل دیاز کانل برمودز» رئیس‌جمهور کوبا نیز چندی قبل در سخنرانی مجازی خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل به شدت از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد.

 

رئیس‌جمهور کوبا با انتقاد از سیاست‌های دوگانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «دولت دونالد ترامپ با هدف توطئه و براندازی، همکاری در حوزه دموکراسی و حقوق بشر را دستکاری می‌کند و این در حالی است که در قلمرو این کشور، عملاً تا حد کنترل نشده‌ای ابراز نفرت، نژادپرستی، بی‌رحمی پلیس و بی‌نظمی در نظام انتخاباتی و حق رأی شهروندان وجود دارد.»

 

آمریکا مدت‌هاست که کوبا را به بهانه‌های واهی تحریم کرده است. چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

رای الیوم؛ “اسرائیل و آمریکا پشت انفجار بیروت هستند”

عبد الباری عطوان در تحلیلی در واکنش به انفجار بندر بیروت شبهاتی را در باره این انفجار مطرح کرده از جمله اینکه چه کسی کشتی حامل نیترات آمونیوم را به بندر بیروت در چند سال قبل فرستاد و چه کسی در مسیر درخواست‌ها برای انتقال این کشتی سنگ‌اندازی کرد و آیا اسرائیل و آمریکا و ... رای الیوم؛ “اسرائیل و آمریکا پشت انفجار بیروت هستند”

ادامه

اسراییل, امریکا, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, لبنان, مقاله

جنایت‌های جنگی آمریکا در سوریه، ویتنام، عراق، لیبی، افغانستان، کوبا و..

آمریکا سردمدار جنایت‌های جنگی است و این را در جریان جنگ ویتنام، عراق، لیبی، افغانستان، کوبا و کشورهای متعدد شاهد بودیم تا جایی که جنایت‌های این کشور در زندان ابوغریب در عراق و گوانتانامو در کوبا فراموش شدنی نیست.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق, فلسطین, کوبا, لیبی, مقاله, ویتنام

موافقت دادگاه کیفری بین‌المللی با آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی در افغانستان

قضات دادگاه کیفری بین‌المللی امروز (پنج‌شنبه) اجازه آغاز تحقیقات درباره اتهامات جنایات جنگی در افغانستان توسط طالبان، نیروهای افغان و نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا را صادر کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, افغانستان, امریکا, جنایات جنگی, جنوب آسیا, جهان