رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

کوبا؛ حمله آمریکا نقض آشکار حاکمیت سوریه است

وزیر امور خارجه کوبا، تجاوز اخیر آمریکا به منطقه مرزی سوریه و عراق را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست و برادر سوریه دانست.

 

به گزارش ایرنا، در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به تجاوز اخیر آمریکا به استان دیرالزور در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق و بمباران مواضعی در این استان، «برونو رودریگس» وزیر امور خارجه کوبا با انتشار پیامی توییتری ضمن محکوم کردن این اقدام واشنگتن نوشت: این [حمله] نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی کشور [دوست و] برادر و حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل است.

 

رسانه‌های کوبا همواره روابط دو جانبه این کشور آمریکای لاتین و سوریه را مثبت ارزیابی کرده و دولت کوبا نیز بارها، ضمن نفی هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور را یادآور شده است.

 

وزارت خارجه ونزوئلا نیز بامداد شنبه در صفحه توییترش نوشت: کاراکاس حمله نظامی ایالات متحده به خاک سوریه را به شدت محکوم می‌کند و همبستگی قاطع خود با مردم و دولت آن کشور برادر را ابراز می‌دارد.

 

وزارت خارجه ونزوئلا افزود: جای تأسف است که واشنگتن به جنگ بی‌پایان باز می‌گردد و از دیپلماسی و قوانین بین‌المللی فاصله می‌گیرد.

 

تنها یک ماه از ورود جو بایدن به کاخ سفید نمی‌گذرد که «جان کربیم سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: به دستور رئیس جمهوری بایدن، نیروهای ارتش آمریکا عصر امروز حملات هوایی علیه زیر ساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.

 

وی مدعی شد که این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه  کارکنان آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم این افراد انجام شده است.

 

وزارت امور خارجه سوریه نیز شامگاه جمعه در بیانیه ای ضمن محکومیت نخستین حمله هوایی دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه مرزی سوریه با عراق، از واشنگتن خواست، رویکرد خصمانه خود در قبال دمشق را تغییر دهد.

احضار نماینده اتحادیه اروپا از کوبا به‌دلیل نامه جنجالی‌ به بایدن

سفیر اتحادیه اروپا در کوبا برای ادای توضیحات درباره امضای نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس جمهوری آمریکا که از او می‌خواست دیگر در امور داخلی کوبا مداخله نکند، به بروکسل احضار شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, کوبا

جو بایدن وضعیت فوق‌العاده ملی درباره کوبا را تمدید کرد

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه وضعیت فوق‌العاده ملی درباره کوبا را برای یک سال دیگر تمدید کرد؛ وضعیت فوق‌العاده‌ای که از سال ۱۹۹۶ میلادی پس از ساقط کردن دو هواپیمای غیرنظامی اعمال شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

هشدار مادورو به اتحادیه اروپا/ یادداشت‌های اعتراضی ونزوئلا برای ۴ کشور اروپایی

وزیر امور خارجه ونزوئلا کمی پس از اعلام اخراج سفیر اتحادیه اروپا از کاراکاس در بیانیه‌ای دیگر گفت: من یادداشت‌های اعتراضی به دیپلمات‌های آلمان، فرانسه، هلند و اسپانیا ارسال کرده‌ام.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, هلند, ونزوئلا

کوبا در آستانه تولید انبوه واکسن کرونا

کوبا که در آستانه ورود به مرحله نهایی آزمایش واکسن تولیدی خود قرار دارد، در آینده نزدیک موفق به واکسیناسیون تمام جمعیت این کشور و گردشگران خواهد شد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, جهان, حقوق بشر, دانش, سازمان بهداشت جهانی, کوبا