آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هدف از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن، استرالیا و فیلیپین را گسترش ناتو در سایر مناطق جهان دانست. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران در رابطه با مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده با ژاپن، استرالیا و فیلیپین گفت: هدف همان چیزی است که ما در ... زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, غرب, فیلیپین, ناتو

وزیر خارجه چین خطاب به امریکا؛ باعث پیشرفت خودتان شوید نه اینکه مانع پیشرفت دیگر کشورها

وزیر امور خارجه چین امروز (شنبه) تاکید کرد، روابط پکن با آمریکا به یک “تقاطع جدید” رسیده و ممکن است پس از یک دوره “دشواری بی‌سابقه” به مسیر درست بازگردد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روابط میان چین و آمریکا، دو اقتصاد بزرگ جهان در بحبوحه سری مناقشات بر سر تجارت، حقوق بشر و منشأ کووید ۱۹ به شدت خدشه‌دار شده است. آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود چندین کمپانی چینی را که گفته با ارتش ارتباط دارند در لیست سیاه قرار داد.

 

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در مصاحبه‌ای مشترک با خبرگزاری شینهوا و دیگر رسانه‌های دولتی گفت: سیاست‌های اخیر آمریکا در قبال چین به منافع هر دو کشور لطمه زده و خطرات بزرگی را برای جهان به وجود آورده است.

 

وی افزود: اما در حال حاضر فرصتی برای هر دو کشور وجود دارد تا دریچه‌ای جدید از امید را بگشایند و دوره جدیدی از مذاکرات را آغاز کنند.

 

وانگ یی ضمن آنکه از آمریکا خواست تا به سیستم اجتماعی و مسیر توسعه‌ای انتخاب شده توسط چین احترام بگذارد، گفت: اگر واشنگتن از اتفاقات درس گرفته باشد، درگیری‌ها میان این دو کشور حل می‌شود.

 

وی افزود: ما می‌دانیم که برخی مردم در آمریکا نسبت به رشد و توسعه سریع چین نگران هستند اما پایدارترین رهبری این است که دائما باعث پیشرفت خودتان شوید نه اینکه مانع پیشرفت دیگر کشورها شوید.

 

سیاستمداران در آمریکا چین را به سرپوش گذاشتن بر شیوع کووید ۱۹ در مراحل ابتدایی‌اش، به تاخیر انداختن واکنش به آن و اجازه دادن به شیوع هرچه بیشتر و سریع‌تر این ویروس متهم کرده‌اند.

 

اما وانگ یی گفت: چین نهایت تلاش خود را برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا انجام داده و به دیگر کشورهای جهان درباره آن هشدار داده است.

 

وی تاکید کرد: ما با زمان جنگیدیم و اولین کشوری بودیم که این پاندمی را به جهان گزارش داد. مطالعات نشان می‌دهند که پاندمی کرونا احتمالا در نقاط بسیاری از جهان پدید آمده بود.

 

وانگ یی تاکید کرد: چین امیدوار است دولت جدید آمریکا پس از درس گرفتن از رویارویی‌ها با پکن که نه تنها در سطح دوجانبه بلکه در سطح جهانی نیز مضر بود، مذاکرات را از سر بگیرد.

 

وی گفت: روابط چین-آمریکا به یک تقاطع جدید رسیده است. ما امیدواریم دولت جدید آمریکا به یک رویکرد معقول بازگردد، مذاکرات با چین را از سر گرفته، عادی‌سازی روابط را احیا کند و همکاری‌ها را از سر بگیرد.

 

وزیر امور خارجه چین تصریح کرد: آنچه رخ داد ثابت می‌کند که آمریکا تلاش دارد تا چین را سرکوب کند و یک جنگ سرد جدید آغاز کند؛ جنگی که نه تنها به طور جدی به منافع مردم هر دو کشور لطمه زده بلکه باعث اختلالات جدی و شدید در جهان شده است. از چنین سیاستی حمایت نخواهد شد و محکوم به شکست است.

 

وانگ یی ضمن توصیف سیاست چین نسبت به آمریکا به عنوان سیاستی “با ثبات و پایدار”، اظهار کرد: پکن آماده است تا در روابطی که بر مبنای هماهنگی، همکاری و ثبات و همچنین عدم مداخله در امور داخلی و حکومتی یکدیگر است، شرکت کند.

تقویت اتحاد پکن-مسکو؛ پیام مشترک چین و روسیه به آمریکا

در حالی که گزارش‌ها نشان می‌دهد در آمریکا، رییس‌جمهوری آینده این کشور به دنبال تشکیل اتحاد‌های قوی‌تری علیه چین است، رهبران چین و روسیه اعلام کردند روابط آنها به هیچ وجه شکننده نیست و به دنبال تقویت اتحاد دوجانبه هستند موضوعی که کارشناسان از آن به عنوان پیامی واضح برای واشنگتن یاد می‌کنند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, هندوستان

وزیر خارجه چین: سیاست براندازی آمریکا موفق نمی‌شود

وزیر خارجه چین با اعلام اینکه کشورش نه در زمینه دیپلماسی و نه رسانه یا زمینه دیگری، هیچ قصدی برای جنگ با ایالات متحده ندارد؛ گفت: اگر سیاست آمریکا در قبال چین براندازی باشد به موفقیت دست نخواهد یافت.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, مصاحبه و گفتگو