ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

وزیر اول اسکاتلند خواستار برگزاری همه پرسی استقلال از بریتانیا شد

وزیر اول اسکاتلند بار دیگر خواستار برگزاری همه پرسی استقلال این کشور از بریتانیا در سال آینده میلادی شده است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند گفته است که خواستار برگزاری هر چه سریعتر همه پرسی دوم استقلال در سال ۲۰۲۱ میلادی است.

 

بر اساس این گزارش نشریه تایمز به نقل از رهبر حزب ملی اسکاتلند نوشت: تصور می‌کنم همه پرسی استقلال به سرعت پس از آغاز به کار پارلمان جدید اسکاتلند در سال آینده برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: اسکاتلند باید این فرصت را می‌داشت تا قبل از آغاز به کار پارلمان بعدی انتخاب کند آیا مستقل باشد یا نه.

کرونا در کمین آسانژ در زندان

ندامتگاه بلمارش واقع در جنوب شرق لندن که جولیان آسانژ بنیان‌گذار تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس از فروردین سال گذشته در آنجا زندانی است به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه شد.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

کوربین رهبر سابق و چپ‌گرای حزب کارگر انگلیس رفع تعلیق شد

رهبر سابق و چپ‌گرای حزب کارگر انگلیس که به اتهامات یهود ستیزی از عضویت در این حزب معلق شده بود، روز سه‌شنبه از سوی کمیته اجرایی حزب کارگر تبرئه و رفع تعلیق شد.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, خبر, صهیونیسم, غرب اروپا

انتقاد شدید حزب چپ آلمان از افزایش چشمگیر بودجه نظامی در بحبوحه بحران کرونا

حزب چپ آلمان انتقاد شدیدی به افزایش چشمگیر هزینه‌های نظامی آلمان در بحبوحه بحران کرونا وارد کرده و اولویت بندی دولت در این راستا را خطا ارزیابی کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, تحلیل, جهان, حقوق بشر