ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

وزیر اقتصاد آلمان؛ ایالت متحده قابل اعتماد و صادق نیست

وزیر اقتصاد آلمان روز دوشنبه در دفاع از سخنان اخیر خود در انتقاد از دولت آمریکا گفت: ایالت متحده قابل اعتماد و صادق نیست.

 

به گزارش تارنمای پلیتیکو، “پیتر آلتمایر” با توجه به تلاش آمریکا برای ممنوع اعلام کردن ورود شبکه نسل پنجم مخابراتی چین در آلمان گفت: ما در یک دنیا آزاد زندگی می‌کنیم و من به هیچ وجه کشورهایی مانند آمریکا را که به قانون احترام نمی‌گذارند با کشورهایی که در آنجا دموکراسی و احترام به قانون رعایت می‌شود، یکی نمی‌دانم.

 

آلتمایر با یاد آوری در مورد تلاش آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) برای جاسوسی از آلمان و استراق سمع تماس های تلفتی آنگلا مرکل گفت: دولت آمریکا قابل اعتماد و مطئمن نیست.

 

وزیر اقتصاد آلمان در ادامه افزود: ما بعد از افشای جاسوسی آمریکا از آلمان تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال نکردیم.

 

وی با توجه به تصویب قانون نظارت بر شرکت های مخابراتی در آمریکا توسط دولت دونالد ترامپ گفت: مقررات مربوط به مجبور کردن شرکتها به انتشار دادههای خاص که در بسیاری از کشورها هم اکنون اجرا می شود، نباید تصویب شود.

 

دولت آمریکا در یک سال گذشته انتقادها علیه آلمان را افزایش داده و تهدید کرده است، چنانچه آلمان بودجه دفاعی خود را بالا نبرد، آمریکا سربازان خود را از این کشور خارج می‌کند.

 

هم‌اکنون بیش از ۵۰ هزار سرباز آمریکایی در خاک آلمان مستقر هستند.

 

امریکا در ژاپن بیشترین سرباز را دارد و آلمان از این نظر بر سکوی دوم ایستاده و در هیچ کشور اروپایی این شمار سرباز آمریکایی حضور ندارند.

 

ستاد فرماندهی سربازان آمریکایی مستقر در اروپا و آفریقا در آلمان قرار دارد. مهمترین پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین است و یکی از بزرگترین میدان‌های مشق ارتش این کشور در اروپا در گرافن‌وور (ایالت بایرن) قرار دارد.

ایرنا

حزب کارگر انگلیس: فروش سلاح به عربستان و اسرائیل را ممنوع می‌کنیم

‌حزب کارگر انگلیس ممنوعیت فروش تسلیحات نظامی به عربستان و اسرائیل را جزو برنامه‌های انتخاباتی خود قرار داد و اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی پیش رو، این وعده را عملیاتی می‌کند.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, فلسطین, یمن

جان‌باختن ۸ کودکِ خیابان‌خواب در شب‌های سرد پاریس

انجمن‌های مردم نهاد فرانسوی اعلام کردند، ۷۰۰ کودک به همراه والدینشان هر شب در خیابان‌های سرد پاریس می‌خوابند و ۲۰ هزار کودک نیز در ناحیه «ایل دو فرانس» به همراه خانواده‌هایشان در مهمانخانه زندگی می‌کنند.

ادامه

جهان, حقوق کودک, غرب اروپا, فرانسه, فقر

فریاد فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها؛ خشونت علیه زنان را پایان دهید

ده‌ها هزار نفر از مردم فرانسه و ایتالیا در اعتراض به اعمال خشونت‌ها علیه زنان، با برپایی راهپیمایی گسترده، پایان دادن به این برخوردها را خواستار شدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایتالیا, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, غرب اروپا, فرانسه

به رسمیت شناختن فلسطین، از محورهای برنامه انتخاباتی حزب کارگر بریتانیا

حزب کارگر بریتانیا به رسمیت شناختن فلسطین و تعهد به صلح فراگیر در منطقه خاورمیانه بر اساس راهکار دو دولت را به عنوان یکی از بندهای برنامه انتخاباتی خود در بخش سیاست خارجه اعلام کرد.

ادامه

انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فلسطین