هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

وزارت کشور یمن: القاعده علنا در کنار نیروهای خارجی ومتجاوزان در مأرب در حال جنگ است

معاون وزیر کشور یمن با اشاره به نارضایتی آمریکا و انگلیس از موفقیت نیروهای امنیتی یمن در پاکسازی استان البیضاء از القاعده، تصریح کرد که اکنون، نیروهای القاعده علنا در حال جنگ در مأرب هستند.

 

به گزارش فارس، سرتیپ «عبدالمجید المرتضی» معاون وزیر کشور یمن پس از انتشار گزارش دستگاه اطلاعات و امنیت یمن در خصوص فعالیت‌های عناصر سازمان تروریستی القاعده و اعضای ارشد این سازمان در استان مأرب، گفت: پس از حوادث استان «البیضاء»، سرویس‌ها و تجهیزات جاسوسی عناصر القاعده کشف و ضبط شد که بیانگر ارتباط آنها با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی بود.

 

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه «المسیره»، تصریح کرد: عناصر به اصطلاح اطلاعاتی القاعده امروز علنا در کنار نیروهای خارجی و متجاوزان در استان مأرب در حال جنگ هستند.

 

معاون وزیر کشور یمن تصریح کرد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از موفقیت ارتش و نیروهای امنیتی علیه سازمان موسوم به القاعده در البیضاء ناراضی و ناراحتند و همین امر، سر و صداهایی را که آنها امروز در مأرب به راه انداخته‌اند، تفسیر می‌کند.

 

سرتیپ المرتضی افزود: ما به ساکنان مأرب می‌گوییم؛ کسانی که امروز در حال جنگ در این استان هستند، اعضای این سازمان اطلاعاتی هستند و عملیات ما با هدف نجات شهروندان از درگیر شدن در نبردهای آنها در حال انجام است. شهروندان باید با قاطعیت مقابل گروه‌های تکفیری و اطلاعاتی بایستند زیرا وجود آن‌ها خطر و تهدید برای امنیت و ثبات این استان است.

 

دستگاه امنیت و اطلاعات دولت نجات ملی یمن، دیروز (شنبه – ۶ مارس)، برای نخستین بار در گزارشی اطلاعاتی از جزئیات فعالیت گروه القاعده و عناصر آن در استان مأرب و ساختار سازمانی موسوم به ولایت مأرب خبر داد و اعلام کرد که استان مأرب شریان اصلی سازمان تروریستی القاعده است؛ سازمانی که عناصر آن در استان «البیضاء»‌ یمن بویژه در منطقه «قیفه» حضور داشتند، آن هم پیش از پاکسازی این منطقه توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن.

 

به گزارش پایگاه خبری المسیره، گزارش صنعاء به توضیح درباره پناهگاه‌ها، خانه‌ها و مزارع مورد استفاده تررویست‌های القاعده در استان مأرب، هتل‌های محل سکونت آنها، انبارهای سلاح و تجهیزات و اردوگاه‌های آموزشی وابسته به آنها و گذرگاه‌های قاچاقی آنها برای رفت و آمد و رابطه آنها با مزدوران ائتلاف سعودی و حضور آنها در جبهه های نبرد می‌پردازد.

رای الیوم؛ راز به کارگیری ۲ آتشبار روسی علیه اسرائیل

پس از افزایش حملات اسرائیل به سوریه به کار گیری دو سامانه آتشباری روسی سبب شد که حمله اخیر، به طور کامل ناکام بماند که این به مثابه پیامی موشکی از سوی پوتین به نتانیاهو محسوب می‌شود.

ادامه

اسراییل, امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه