خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

وزارت دفاع چین: هرگونه تهدید را با واکنش مناسب پاسخ می‌دهیم

سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به پیش‌نویس بودجه وزارت دفاع آمریکا که در آن «واکنش به تهدیدات چین» در اولویت قرار گرفته است اظهار کرد: چین قصد تهدید یا تجاوز به هیچ کشوری را ندارد اما اگر کسی خودسرانه به تهدید یا تخریب چین بپردازد، ما نیز گزینه‌ای جز پاسخ نداریم.  

 

به گزارش ایرنا، رادیو بین‌المللی چین روز جمعه گزارش کرد؛ «وو چیان» در یک نشست خبری در پکن افزود: ادعای آمریکا مبنی بر «تهدید چین» یک طرز فکر بیمارگونه است که منجر به آسیب رسانی به خود و دیگران می‌شود.

 

این مقام چینی همچنین اظهار کرد: اخیرا ناوشکن «ماستین» آمریکا با فاصله کمی به شناسایی ناوگان  چینی پرداخت نیروی دریایی چین نیز ضمن این که این ناوشکن را اخراج کرد، این اقدام را بسیار «بد و با تاثیر منفی» دانست.

 

پکن مسئولیتی در قبال وقایع قسمت غربی مرز چین و هند ندارد

 

سخنگوی وزارت دفاع چین در مورد وضعیت مناطق مرزی چین و هند هم گفت: اخیرا با تلاش مشترک چین و هند، نیروهای دفاع مرزی دو طرف دره رود گالوان و منطقه دریاچه پان گونگ از هم جدا شده و وضعیت کلی در منطقه مرزی آرام شده است.

 

او اظهار امیدواری کرد هند اوضاع کنونی را قدر بداند و به رعایت مفاد توافق نامه‌های مربوط و توافق نامه‌های پیش از مذاکره میان دو  کشور و دو ارتش متعهد باشد و مشترکا صلح و آرامش در منطقه مرزی را حفظ کنند.

 

وو چیان در ادامه کنفرانس خبری خود در پکن در پاسخ به سوالی با این عنوان که «رئیس ستاد دفاعی هند گفته است «چین تلاش می‌کند تا وضعیت کنونی در قسمت شرقی منطقه «لاداخ»  را تغییر دهد، اما هند محکم در مرز شمال خواهد ایستاد و تسلیم اجبار چین نمی‌شود» گفت: اظهارات مربوط طرف هندی کاملا با واقعیت‌ها متناقض است و پکن مسئولیتی برای وقایع در بخش غربی مرز چین و هند ندارد.

بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا برای مقابله با طرح یک کمربند یک جاده چین

رادیو بین المللی چین از اختصاص سالانه ۳۰۰ میلیون دلار از سوی آمریکا با هدف سیاه نمایی علیه چین و تخریب طرح «یک کمربند – یک جاده» خبر داد.

ادامه

استرالیا, امریکا, امریکای شمالی, اندونزی, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, قزاقستان

چین؛ در شرایط تحریم‌های غرب؛ مسکو وپکن قاطعانه از یکدیگر حمایت کرده و خواهند کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با محکوم کردن سیاست اعمال تحریم‌های یکجانبه از سوی آمریکا، تأکید کرد: پکن در شرایط تشدید تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه، با قاطعیت بیشتری از مسکو حمایت خواهد کرد

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا

مسکو: بحران کووید-۱۹ مشکلات بزرگ غرب را نمایان کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن تاکید بر ناکامی کشورهای غربی در مقابله با همه‌گیری کرونا، از تاثیر منفی مواضع ضد روسی آنها در زمینه مقابله جهانی با این ویروس گله کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چک, روسیه, شرق اروپا, ناتو