روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: تحقیقات صورت گرفته شواهدی مبنی بر ارتباط بین عوامل حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس با ملی‌گرایان اوکراین از جمله تراکنش مالی را تأیید می‌کند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه تحقیقات، ماهیت برنامه ریزی شده اقدامات تروریست‌ها، آماده سازی دقیق ... روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

وزارت دفاع روسیه؛ کشته‌شدن بیش از ۸۷ هزار تروریست از جمله ۸۳۰ فرمانده در عملیات ضدتروریستی در سوریه

رسانه های روسیه اعلام کردند که شماری از تروریست‌های داعشی در جریان حملات جنگنده‌های روسیه در سوریه به هلاکت رسیدند.

 

 به گزارش ایرنا، تارنمای روسی تاپ وار روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه با همکاری نیروی هوایی سوریه مراکز تروریست‌های داعش در استان حمص و نیز مناطقی در تقاطع استانه‌ای حما و رقه را مورد حمله قرار دادند.

 

نیروی هوافضای روسیه در این حملات با استفاده از جنگنده‌های سوخو و پهبادهای تهاجمی و تجسسی اوریون، تلفات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرد که دست کم ۱۰ نفر از تروریست‌ها در این حملات کشته شدند.

 

در این عملیات، یک مقر پرتاب موشک و ۳۰ خمپاره انداز  و هفت تیربار سنگین داعش نابود شد.

 

تارنمای روسی خاطرنشان کرد که باوجود حملات سنگین به مراکز داعش، هنوز نمی‌توان از قلع و قمع کامل و نابودی گروه داعش در سوریه سخن گفت زیرا برای این منظور به عملیات زمینی گسترده و با پشتیبانی هوایی نیاز وجود دارد.

 

در گزارش گفته شد که نیروهای ائتلاف روسیه و سوریه از نظر ادوات جنگی و شمار نیروهای نظامی بر داعش برتری دارند اما بنظر می‌رسد که این برتری همیشه به نابودی تروریست‌های داعشی کمک نمی‌کند.

 

عملیات نظامی زمینی در مناطق حضور داعش به صورت محدود اجرا می شود زیرا تروریست‌ها توانسته‌اند در مناطق صحرایی که حضور دارند، خطوط دفاعی ایجاد کرده و این احتمال وجود دارد که تونل‌های زیرزمینی برای دفاع در برابر حملات ارتش سوریه و نیروی هوافضای روسیه ایجاد کرده‌اند.

 

نیروهای روسیه که از مهر ماه ۹۴ در عملیات ضدتروریستی در سوریه شرکت کردند در دی ماه ۹۵ به دستور پوتین این کشور را ترک کردند.اکنون تعداد کمی از نظامیان روسی در سوریه حضور دارند.

 

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در دوره عملیات ضدتروریستی در سوریه بیش از ۸۷ هزار تروریست از جمله ۸۳۰ تن از فرماندهان آنها کشته شدند.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی در مورد عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه با تاکید بر ادامه اقدامات علیه تروریست‌ها تا نابودی کامل آن‌ها در خاک سوریه گفت: در تصمیم گیری در مورد اجرای عملیات نظامی در سوریه، به منافع ملی روسیه توجه کردم.

 

وی افزود: تجربه سال‌های اخیر نشان داد که آن تصمیم‌ها (اجرای عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه) درست بود. ما در آن زمان متوجه شدیم که تهدید تروریستی از سوریه افزایش می‌یابد زیرا گروه‌های مسلح غیرقانونی تقریبا همه خاک سوریه را غصب کرده و موقعیت خود را مستحکم کرده بودند.

 

پوتین گفت: با این وجود مناطقی از سوریه هنوز در کنترل تروریست‌ها است و به این ترتیب آنان مناطق دیگر را تهدید می‌کنند.

تروریست‌های النصره مانع خروج غیرنظامیان از ادلب می‌شوند

برخی منابع محلی در ادلب فاش کردند، تشکیلات تروریستی تحریر الشام (النصره سابق) در تمامی مسیرهای منتهی به گذرگاه انسانی شهر سراقب ایست‌های نظامی برپا کردند.

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

تدارک تروریست‌ها برای حمله شیمیایی ساختگی در ادلب

نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد که تروریست‌های تکفیری در سوریه قصد دارند با شبیه سازی حمله شیمیایی در این شهر مقامات نظام سوریه را به ارتکاب آن متهم کنند.

ادامه

تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

مقام عراقی: اردوگاه الهول سوریه مامن هزاران تروریست از ۵۰ کشور است

یک مسئول محلی عراقی هشدار داد که اردوگاه «الهول» در شمال شرقی سوریه که زیر نظر آمریکایی ها می باشد به مامن هزاران تروریست از ۵۰ کشور جهان تبدیل شده است که امنیت عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق