هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

وزارت خارجه عراق: اگر سفیر آمریکا به احضار توجهی نکند، همه گزینه‌ها موجود است

وزارت خارجه عراق اعلام کرد اگر سفیر آمریکا در بغداد به درخواست احضار گردن ننهد، همه گزینه‌ها در کار خواهند بود.

 

به گزارش مهر وزارت خارجه عراق اعلام کرد که همه گزینه‌ها اگر «متئو تولر» سفیر آمریکا در بغداد به درخواست احضار گردن ننهد، در کار خواهند بود.

 

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: وزارت خارجه، «متئو تولر» سفیر آمریکا در بغداد را در ارتباط با حمله هوایی به مواضع حشد شعبی و شهادت و زخمی‌شدگان شماری از این نیروها، احضار خواهد کرد. اگر سفیر آمریکا به درخواست احضار توجهی نکند، همه گزینه‌ها در کار خواهد بود.

 

او در ادامه افزود: وزارت خارجه عراق فراتر از آن به سوی گفتگو با همه شرکای اروپایی که در ائتلاف بین المللی و نیز دوستان بین المللی برای دفاع از حاکمیت عراق حرکت خواهد کرد.

 

این در حالی است که وزارت خارجه عراق شب گذشته با صدور بیانیه‌ای از عزم خود برای احضار سفیر آمریکا برای ابلاغ موضع رسمی عراق به سبب حمله هوایی آمریکا به مواضع حشد شعبی در غرب عراق خبر داده بود.

 

برخی منابع از حرکت سفیر و کارکنان ارشد سفارت آمریکا در بغداد به سوی مکان نامعلوم خبر داده‌اند.

شلیک گاز اشک آور از سوی آمریکاییها به سوی تظاهرات کنندگان عراقی

 

منابع عراقی از شلیک گاز اشک آور و تیراندازی از سوی آمریکایی ها به سوی تظاهرات کنندگان عراقی و زخمی شدن شماری بر اثر آن خبر دادند.

 

به گزارش مهر به نقل از رأی الیوم، شاهدان عینی امروز سه شنبه از تجمع گسترده تشیع کنندگان شهیدانی که در حمله هوایی آمریکا به مواضع حشد شعبی در غرب عراق به شهادت رسیده‌اند، خبر می‌دهند.

 

رسانه‌های عراقی از شلیک گاز اشک آور و بمب‌های دودزا از سوی آمریکایی‌ها به سوی تظاهرات کنندگان عراقی و زخمی شدن شماری بر اثر آن خبر می‌دهند.

 

رسانه‌های عراقی از پرواز بالگردهای آمریکایی بر بالای سر معترضان در نزدیکی سفارت آمریکا خبر دادند و اعلام کردند که آنها از تظاهرات کنندگان می‌خواهند که از ساختمان سفارت دور شوند.

 

منابع وابسته به حشد شعبی عراق از زخمی شدن دست کم ۶۲ نفر بر اثر شلیک گاز اشک آور و تیراندازی آمریکایی به تظاهرات کنندگان مقابل سفارت آمریکا در بغداد خبر دادند. این منابع افزودند: برخی از زخمی شدگان وضع وخیمی دارند زیرا از ناحیه سر هدف قرار گرفته اند.

 

یک منبع امنیتی به السومریه اعلام کرد که معترضان خشمگین پارکینگ سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد را به آتش کشیدند.

 

این منبع از به آتش کشیده شدن درب دوم سفارت آمریکا در بغداد هم خبر داد.

 

این در حالی است که یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که نیروهای ویژه به مقابل سفارت آمریکا برای حمایت از آن در برابر تظاهرات کنندگان رسیده اند. فرمانده نیروهای ویژه در حال گفتگو با رهبران معترضان و درخواست تحصن مسالمت آمیز و نزدیک نشدن به دیوارها و دربهای سفارت هستند.

 

از سوی دیگر صباح النعمان سخنگوی نهاد مبارزه با تروریسم عراق اخبار مربوط به حرکت این نیروها برای حمایت از سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد را تکذیب کرد.

 

همزمان، سفارت آمریکا در بغداد به تحولات مقابل این سفارتخانه واکنش نشان داد.

 

در بیانیه سفارت آمریکا در بغداد آمده است: با توجه به اینکه اعتراضات مقابل سفارتخانه ادامه دارد، آمریکایی‌ها به سفارتخانه نزدیک نشوند.

 

سفارت آمریکا در بغداد بر ضرورت اتخاذ تدابیر امنیتی ویژه از سوی اتباع آمریکایی و آماده بودن آنها برای هر تحول اضطراری تاکید کرد.

 

از سوی دیگر منابع عراقی از حضور وزیران کشور و دفاع عراق مقابل سفارت آمریکا در بغداد خبر دادند.

 

یاسین الیاسری وزیر کشور عراق از مقابل سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد: تلاش‌ها برای آرام سازی اوضاع و پراکنده کندن تحصن مقابل ساختمان سفارت آمریکا در بغداد ادامه دارد.

 

وی افزود: من الان مقابل سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد هستیم. تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع و پایان دادن به اعتصاب و تحصن مقابل ساختمان سفارت آمریکا جریان دارد و به دنبال کنترل امور هستیم.

 

همزمان یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که نجاح الشمری وزیر دفاع هم به مقابل ساختمان سفارت آمریکا در بغداد رسیده است.

 

به گفته این منبع امنیتی این با هدف کنترل اوضاع مقابل این سفارت پس از حضور انبوه تظاهرات کنندگان خشمگین عراقی است.

 

این در حالی است که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در سخنانی خواستار خروج فوری تظاهرات‌کنندگان عراقی از مقابل سفارت آمریکا شد.

 

بر اساس این گزارش، نخست وزیر عراق از تظاهرات کنندگان خشمگین در مقابل سفارت آمریکا خواست تا هرچه سریع‌تر محل تظاهرات را ترک کنند.

 

عبدالمهدی در این خصوص گفت: نیروهای امنیتی با هرگونه تعرض به سفارتخانه‌ها و دفاتر نمایندگی کشورهای مختلف مقابله می‌کند.

 

نخست وزیر عراق افزود: با عاملان هجوم به سفارتخانه‌های خارجی طبق قانون برخورد می‌شود.

 

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمله امریکا به نیروهای نظامی ما در تاریخ ۲۹/‏۱۲/‏۲۰۱۹‬ از سوی دولت در بالاترین سطح محکوم شده است و دولت سلسله اقدامات و تدابیری را در این زمینه اتخاذ کرده است؛ به گونه‌ای که تضمین کننده حاکمیت عراق و امنیت شهروندان آن باشد. مراسم باشکوه تشییع شهدا بخشی از اعلام وفاداری به خون پاک و ارزشمند آنها به حساب می‌آید. اما این اقدام باید به دور از ساختمان‌های سفارتخانه باشد؛ چرا که مسئولیت حمایت از این مراکز دیپلماتیک برعهده دولت عراق است. از همین رو ما از همه می‌خواهیم که بلافاصله این مکان‌ها (اطراف سفارت امریکا) را ترک کنند. یادآوری می‌کنیم که هر گونه تعدی و اقدامی علیه سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و قانون متخلفان را به شدیدترین شکل مجازات می‌کند».

 

حسن سالم نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق از طریق بلندگو از تظاهرات کنندگان خشمگین مقابل سفارت آمریکا خواست که به این سفارتخانه حمله نکنند.

 

سالم اعلام کرد: به سفارتخانه آمریکا به خاطر حفظ جانتان وارد نشوید.

 

وی افزود: تحصن مقابل سفارت تا زمان بسته شدن سفارت و خروج آخرین نظامی آمریکایی از عراق ادامه خواهد یافت.

 

این در حالی است که جمعیت انبوهی از تظاهرات کنندگان خشمگین مقابل سفارت آمریکا در اعتراض به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از رزمندگان حشد شعبی دست به تظاهرات زده‌اند.

 

به گفته شاهدان عینی؛ تشییع کنندگان عراقی پرچم‌های حشد شعبی را بر ساختمان سفارت آمریکا به اهتزاز درآوردند و شعارهای مرگ بر آمریکا سر دادند.

 

شاهدان عینی افزودند: جمعیت عظیمی در داخل منطقه سبز بغداد در مراسم تشییع حضور دارند و معترضان به دنبال نصب چادر تحصن و اعتراضات در مقابل مقر سفارت آمریکا هستند.

 

این شاهدان اعلام کردند که برخی از دیوار خارجی سفارت در اقدامی بی سابقه بالا رفته‌اند و اولین بار است که چنین اقدامی از سال ۲۰۰۳ به بعد صورت می‌گیرد.

 

تشییع کنندگان پرچم‌های عراق و حشد شعبی را حمل کرده و شعارهایی مبنی بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی از عراق و لغو توافق امنیتی میان عراق و آمریکا سر می‌دهند.

 

در پیشاپیش تشییع کنندگان ابومهدی المهندس معاون رئیس هیئت حشد شعبی و قیس الخزعلی رهبر عصائب اهل الحق و ابودعاء العیساوی معاون جهادی مقتدی صدر حضور دارند.

 

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: تحصن‌کنندگان عراقی به درب اصلی ساختمان سفارت آمریکا در بغداد حمله کردند. آخرین خبرها حاکی از شنیده شدن صدای تیراندازی از محل اعتراضات است؛ کما اینکه آژیر خطر نیز به صدا درآمده است.

 

شهروندان عراقی تحصن کننده در برابر سفارت آمریکا یکی از ورودی‌های ساختمان این سفارتخانه را به آتش کشیدند.

 

بر اساس این گزارش، به دنبال تجمع گسترده عراقی‌ها در برابر ساختمان سفارت آمریکا، اعضای این سفارتخانه به صورت دسته جمعی پا به فرار گذاشتند.

 

این در حالی است که گفته می‌شود سفیر آمریکا در عراق ضمن ترک ساختمان سفارتخانه به مکانی نامعلوم رفته است.

 

تحصن کنندگان عراقی پس از حمله تجاوزکارانه آمریکا به مواضع حشد شعبی و شهید شدن دهها نفر از اعضای این گروه، خواستار بسته شدن کامل سفارت آمریکا در بغداد هستند.

 

سفارت آمریکا به دلیل شعله ور شدن آتش خشم تظاهرات کنندگان عراقی از دولت بغداد درخواست کمک کرده است.

 

بر اساس این گزارش، دولت عراق به دنبال این درخواست سفارت آمریکا، از تأمین امنیت سفارتخانه اعلام معذوریت کرده است.

 

دولت عراق به سفارت آمریکا اعلام کرده که حجم تظاهرات کنندگان بسیار بالاست و کاری نمی‌توان کرد.

 

این درحالی است که برخی خبرها حاکی از اعزام نیروها و تجهیزات نظامی ویژه عراق به سمت ساختمان سفارت واشنگتن در بغداد، هستند.

این خبر در حال به روز رسانی است…

 

گفت‌وگوی پمپئو با ۳ عضو تیم “ب” درباره ایران

پمپئو با بیان این که “مکالمه ثمربخشی با محمد بن زاید آل نهیان درباره حملات انجام شده علیه نیروهای ائتلافی، روز جمعه در عراق، داشتم”، گفت که آمریکا به همکاری بر سر مقابله با آن چه رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران می خواند، ادامه خواهد داد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی

خبرگزاری «تاس»؛ افزایش همکاری‌ها دوجانبه بین روسیه و ایران درسطوح مختلف در سال ۲۰۱۹

وزرای امور خارجه روسیه و ایران، امروز در شرایطی با یکدیگر مذاکره می‌کنند همکاری‌های تجاری- اقتصادی گسترش یافته، مذاکرات سیاسی فعال‌تر از همیشه ادامه داشته و مشارکت نظامی نیز آغاز شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, امارات, امریکا, انگلستان, ایران, بحرین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی

تحلیلگر آمریکایی: حضور نظامی آمریکا در عراق آزار دهنده است

نشریه آمریکن کانسروتیو در یادداشتی به قلم “دنیل لاریسون” ضمن بررسی حملات هوایی اخیر آمریکا به خاک عراق یادآور شده که حضور نظامی آمریکا در عراق بیش از حد برای مردم این کشور آزاردهنده هست، به ویژه اکنون که واشنگتن از خاک این کشور برای دشمنی با ایران استفاده می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق