گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

جلسه امروز اتحادیه اروپا در بروکسل تحت الشعاع کشاورزان معترضی قرار گرفت که برای اعتراض به شرایط خود مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «اگر ببینید که با چه تعداد امروز در این‌جا حضور داریم و اگر ببینید که (اعتراضات) سراسر اروپا را فراگرفته، پس باید امیدوار باشیم. شما به ما نیاز ... بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, ایتالیا, بلژیک, پرتغال, جهان, حقوق بشر, خبر, دهقانی, فرانسه, کشاورزی, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رژیمِ ناتوان از حلِ مشکلات اساسی مردم ادامۀ گرانی مواد اساسی غذائی خصوصاً نان، اجارۀ مسکن، و نیز افزایش تعرفه اینترنت به‌میزان ۳۴ درصد در هفته‌های گذشته، فشار بیشتری بر گردۀ زحمتکشان وارد آورده‌ است. خالی شدن صندوق توسعه ملی به‌دلیل برداشت‌های پی در پی دولت از این صندوق، عدم پرداخت حقوق کارگران و نیز ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, محیط زیست, وکلا

ورود ۶ هزار قطعه پرنده برای گذراندن زمستان به تالاب بین‌المللی میانکاله

کارشناس و مسئول آموزش اداره حفاظت محیط زیست بهشهر از ورود ۶ هزار قطعه پرنده زمستان گذران در ماه نخست مهاجرت به تالاب بین المللی میانکاله خبر داد.

 

علی ابوطالبی عبدالملکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از اواسط شهریور خوتکای ابرو سفید که اولین پیش قراول پرندگان مهاجر زمستان گذران است در تالاب میانکاله فرود آمد و سپس خوتکای معمولی و اردک نوک پهن به این تالاب رسیدند.

 

وی افزود: در طی یک ماه اخیر که فصل مهاجرت پرندگان زمستان گذران آغاز شده است تا کنون حدود ۶۰۰۰ قطعه پرنده به پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله آمدند. پرندگان مهاجر زمستان گذران از اواسط شهریور تا پایان اسفند و برخی گونه ها تا اواسط فروردین سال آینده نیز در تالاب میانکاله زیست می کنند.

 

این کارشناس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: هر ساله تعدادی از پرندگان مهاجر در تالاب لپوی زاغمرز و آببندان نمک چال که در مجاورت تالاب بین المللی میانکاله قرار دارند زمستان گذرانی می‌کنند.

 

ابوطالبی با بیان اینکه این پرندگان از مناطق شمالی دریای خزر، سیبری، روسیه و دلتای رود ولگا به تالاب میانکاله مهاجرت می کنند، یادآور شد: سال ۹۶ تالاب میانکاله میزبان حدود ۴۰۰ هزار قطعه پرنده مهاجر زمستان گذران از ۸۰ گونه آبزی و کنار آبزی بود. در پناهگاه حیات وحش میانکاله ۲۳۰ گونه پرنده در قالب پرندگان خشک زی، آبزی و کنار آبزی زیست مند هستند که از این میان ۱۰۰ گونه تالابی( آبزی و کنار آبزی) و ۱۳۰ گونه خشکزی هستند.

 

مسئول آموزش اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: این ۲۳۰ گونه پرنده تحت عنوان زمستان گذران، بهارگذران، تابستان گذران و همچنین به صورت مهاجر، بومی، عبوری و اتفاقی به پناهگاه حیات وحش و تالاب میانکاله می آیند.

 

ابوطالبی تصریح کرد: از ۱۰۰ گونه پرنده تالابی در میانکاله حدود ۲۰ گونه مانند طاووسک، انواع یلوه ها و انواع کشیم از پرندگان تالابی بومی و ۸۰ گونه تالابی مهاجر تابستان گذران، زمستان گذران و عبوری هستند.

 

وی افزود: از میان ۸۰ گونه پرنده تالابی مهاجر در میانکاله ۵ گونه پرنده عبوری و اتفاقی شامل گیلان شاه خالدار، عروس غاز، غاز پیشانی سفید کوچک و درنای خاکستری است و ۷۵ گونه پرنده مهاجر زمستان گذران تالابی که در این تالاب زیست مند هستند.

 

این کارشناس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر عنوان کرد: حدود ۱۵ گونه از انواع اردک ها از جمله فیلوش، گیلار، اردک سرسبز، اردک سرحنایی، اردک چشم طلایی، اردک سیاه کاکل و اردک سرسیاه؛ هر ساله به میانکاله مهاجرت می کنند.

 

ابوطالبی گفت: سیکل بازگشت پرندگان مهاجر زمستان گذران از ۱۵ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده یعنی در یک ماهه صورت می گیرد.

احتمال دارد هر لحظه بخشی از تهران فرونشست کند

افشین حبیب‌زاده در گفتگو با مهر با بیان این که تنهاچاره حفره‌های زیر زمین در تهران اسکن مستمر خیابان‌های اصلی و فرعی تهران است گفت : اکنون دستگاه‌های ثابت اسکن در شهر تهران وجود دارد اما این دستگاه‌ها نیاز ما را برطرف نمی‌کند،

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

گزارشی تکان‌دهنده از شیوع بیماری لاعلاج در یک روستا؛ سرطان، نازایی و جنین‌های بدون قلب و . . .

ایران نوشت: این روستای هزار و ۹۰۰ نفری در ۲۰ کیلومتری اراک بوی زندگی نمی‌دهد. به قول عبدالله از اهالی کزاز: «اگر باور نمی‌کنید که پالایشگاه این بلا را سر ما آورده و ما دروغ می‌گوییم، یک بار یونجه و چند شاخه انگور ببرید آزمایش تا بفهمید چرا زنان ما نازا شده‌اند و جوانان ما ... گزارشی تکان‌دهنده از شیوع بیماری لاعلاج در یک روستا؛ سرطان، نازایی و جنین‌های بدون قلب و . . .

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, محیط زیست

فرماندار کالیفرنیا ترامپ را به‌دلیل سیاست‌های وی در قبال محیط زیست احمق خطاب کرد

فرماندار ایالت کالیفرنیای آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را به دلیل سیاست های وی در قبال محیط زیست و تغییرات آب و هوایی یک “دروغگوی احمق” توصیف کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, فرانسه, محیط زیست