مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

ورود بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه به پایگاه “عین‌الأسد” عراق

سازمان اطلاعات نظامی عراق از ورود بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه به پایگاه نظامی “عین‌الأسد” در استان الانبار خبر داد.

 

یک منبع در سازمان اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد که شمار زیادی از نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه وارد پایگاه “عین‌الأسد” واقع در غرب استان “الانبار” عراق شدند.

 

بنا بر گزارش شبکه “الاخباریه” عراق، این منبع همچنین اعلام کرد: نیروهای آمریکایی با حمایت جنگنده‌های آمریکایی و مجهز به سلاح‌های مختلف وارد پایگاه “عین‌الأسد” شدند. به دلیل تشدید اقدامات امنیتی در مسیرهای اصلی و فرعی که مناطق صحرایی در امتداد مرزهای سوریه به سمت این پایگاه را به هم مرتبط می‌سازد، اطلاعاتی از تعداد آن‌ها فاش نشده است.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا تصمیم به عقب‌نشینی نیروهایش از سوریه گرفت که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

 

 

اذعان ائتلاف آمریکا به کشتن ۱۱۴۰ غیرنظامی در سوریه و عراق

 

ائتلاف بین المللی ضد داعش به کشته شدن ۱۱۴۰ غیرنظامی در حملاتش در سوریه و عراق اذعان کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا در گزارشی اعلام کرد: اطلاعات ما نشان می‌دهد که طی عملیات ائتلاف از اوت ۲۰۱۴ تاکنون ۱۱۳۹ غیرنظامی در این عملیات در سوریه و عراق کشته شده‌اند.

 

در این گزارش آمده است: ۱۹۴ گزارش درباره کشته شدن غیرنظامیان در ماه نوامبر به دست ما رسید که درحال بررسی آن هستیم. ۲۰ مورد از این گزارشات معتبر نیستند و صحت سه گزارش تأیید شده است. براساس این سه گزارش در نوامبر ۱۵ غیرنظامی کشته شده بودند.

 

این درحالی است که دمشق معتقد است که تعداد کشته شدگان در حملات ائتلاف بسیار بیشتر از این تعداد است چراکه این ائتلاف از سلاح‌های کشنده‌ای مثل بمب‌های فسفری استفاده می‌کند.

 

وزارت خارجه سوریه بارها در نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تأکید کرده که عملیات ائتلاف آمریکا در سوریه غیرقانونی است و بدون موافقت دمشق انجام می‌شود.

ایسنا

گاردین: ۲۰۱۸ با پیروزی قاطع اسد به پایان رسید

روزنامه «گاردین» با اشاره به تحولات ماه‌های اخیر در سوریه، نوشت سال ۲۰۱۸ در حالی به پایان می‌رسد که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه توانسته قاطعانه جایگاه خود را تثبیت کند.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, لیبی, مصر

هماهنگی روسیه و ترکیه بر سر عملیات نظامی در سوریه

پس از اعلام خروج آمریکا از سوریه برای نخستین بار چاووش‌اوغلو و خلوصی آکار، وزیران خارجه و دفاع ترکیه با همتایان روس خود دیدار و بر سر عملیات در سوریه به توافقاتی دست یافتند.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, لبنان, مقاله