همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

ورود اولین محموله کمک‌های بشردوستانه مکزیک به کوبا

خبرگزاری پرنسا لاتینا گزارش داد، کشتی نیروی دریایی مکزیک حامل ۶۱۲.۵ تُن کمک بشردوستانه به کوبا رسید.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ورود این محموله کمک‌رسانی به هاوانا که حامل موادغذایی، دارو و اکسیژن است، مورد استقبال رودریگو مالمیرکا، وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری کوبا قرار گرفت.

 

این وزیر کوبایی تاکید کرد که کشورش در تنگنای اقتصادی، تجاری و مالی ناشی از تحریم‌های ایالات متحده به سر میبرد و قول داد که کالاهای اهدایی را به صورت رایگان میان مردم توزیع کند.

 

روسیه و بولیوی هم محموله‌های کمک‌رسان برای کوبا، در بحبوحه بحران این کشور ارسال کرده‌اند. نیکاراگوئه هم برنامه‌هایی برای ارسال موادغذایی با کشتی دارد. علاوه بر این، دومین کشتی نیروی دریایی مکزیک هم‌اکنون با محموله سوخت در راه رسیدن به این جزیره است.

 

آمریکا به تازگی تحریم‌های بیشتری را علیه ارتش، وزارت کشور و پلیس کوبا بر سر آنچه سرکوب معترضان در اوایل ژوئیه توصیف میکند، اعمال کرده است.

 

برخی کوبایی‌ها در اعتراض به وضعیت افول اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا به خیابان‌ها آمده و خواستار انتخابات آزاد و بهبود وضعیت اقتصادی شدند. دولت کوبا در سراسر این کشور نیروهای امنیتی مستقر کرد و ارتباطات به ویژه اینترنت قطع شد. حامیان دولت کوبا هم در واکنش به معترضان ضد دولتی به خیابان آمدند.

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

رئیس جمهوری مکزیک: کوبا مظهر مقاومت، و باید “منطقه میراث جهانی” اعلام شود

رئیس جمهوری مکزیک با اعلام اینکه کوبا مظهر مقاومت است، پیشنهاد کرد که کل این کشور باید به عنوان یک میراث جهانی اعلام شود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, کوبا, مکزیک, همبستگی

کوبا تنها نیست! فدراسیون جهانی سندیکا‌های کارگری همبستگی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند!

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری که صدای رزمندۀ ۱۰۵ میلیون کارگر در ۱۳۳ کشور در پنج قارهٔ جهان است، همبستگی بین‌المللی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند. ما تحریک‌‌های اخیر را که از سوی عناصر ضد انقلابی در کوبا سازمان‌دهی و از سوی ایالات متحد آمریکا با هدف‌هایی در مسیر بی‌ثبات‌ کردن کوبا تأمین ... کوبا تنها نیست! فدراسیون جهانی سندیکا‌های کارگری همبستگی‌اش را با کارگران و مردم کوبا اعلام می‌کند!

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, کوبا, همبستگی