شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

ورزش مانع از سکته قلبی می‌شود

پزشکان در مقاله منتشره در مجله Brain, Behavior and Immunity — مغز، رفتار و ایمنی- اعلام می دارند که فقط ۲۰ دقیقه نرمش و ورزش در روز مثل یک ماشین آنتی اکسیدانت عمل کرده از قلب و استخوان ها و عضلات در مقابل آسیب ها دفاع کرده و شانس ابتلا به یکسری بیمارها را بطور قابل توجه کاهش می دهد.

 

سوزی هونگ (Suzi Hong) از دانشگاه کالیفرنیا در « سان-دیگو» گفت: « هر بار که ما ورزش می کنیم بدن ما انرژی مثبت از جمله در سطح سیستم ایمنی دریافت می کند. مدتهاست که این موضوع مشخص شده است که حرکات ورزشی و نرمش بمانند داروی ضد التهاب بر بدن تأثیر می گذارد اما نمی دانستیم چطور و چرا این اتفاق می افتد».

 

سطح پایین فعالیت فیزیکی را یکی از دلایل حملات قلبی ومغزی و بیماری های مرتبط با استخوان ها در سالخوردگی و بسیاری از بیماری های دیگر مرتبط با انباشت کلسترول و دیگر مواد مضر و یا پیشرفت التهابات مزمن می دانند. مطابق با تحقیقات و نظارت های پزشکان، حتی مقدار ناچیز حرکات ورزشی شانس سکته قلبی و دیگر بیمار یهای قلب و عروق را کاهش می دهد.

 

هونگ و همکارانش در صدد برآمدند مشخص کنند وقتی شخص در حال ورزش و نرمش است چه اتفاقی در داخل بدن رخ می دهد و تأثیر آن ها بر کار عضلات و سیستم قلب و عروق و مغز و دیگر اعضای بدن تا چه حد سریع است و باعث بروز تغییرات مثبت می شود. بدین منظور دانشمندان گروهی از ۴۷ داوطلب را جمع کردند و از آنها خواستند حرکات ورزشی سبکی انجام بدهند و چند متر بدوند. قبل و بعد از این حرکات از آنها آزمایش خون گرفته شد.

 

متخصصان با مقایسه مقدار پروتئین و هورمون ها ،، فهرست مواد سیگنالی و پروتئین ها را تهیه کردند که پس از دویدن تغییر کرده بود. به عنوان مثال، غلظت پروتئین TNF — آلفا تا ۵۰ درصد کاهش یافت که هدایتگر واکنش بدن نسبت به حملات میکروب ها و غدد سرطانی است.

 

کاهش آن در بافت ها باعث آن می شود که سلول های ایمنی باصطلاح «اینترلوکین» — مواد سیگنالی- می شود که پاسخگوی رشد واکنش التهابی هستند. بدین ترتیب کاهش غلظت پروتئین TNF — آلفا موجب کاهش شدت التهاب و مانند داروی ضد التهاب و آنتی اکسیدانت بر بدن تأثیر می گذارد.

 

هونگ در توضیح گفت: « تحقیقات ما نشان داد که تمرینات نباید خیلی شدید باشد تا بتوان به چنین تأثیر ضد التهاب دست یافت. فقط ۲۰ دقیقه حرکات سبک ورزشی و یا گردش برای دستیابی به حداکثر نتیجه کافی خواهد بود. تصور اینکه باید ورزش های سنگین انجام داد تا بتوان به چنین نتیجه ای رسید، افراد زیادی که مبتلا به التهاب مزمن و دردهای مرتبط با آن هستند را می ترساند. از اینرو تمرینات سبک ورزشی و پیاده روی برای آنها مفید خواهد بود».

اسپوتنیک

اتحاد شوروی قبل از آمریکا اینترنت را اختراع کرد !

بنجامین پیترس پروفسور  فناوری مخابراتی  دانشگاه « توسلا» آمریکا در کتاب « دوری از بدام افتادن کشور در تارهای اینترنت: ماجرای  اینترنت شوروی» منتشره در آمریکا  در باره  سرنوشت  دشوار  اختراع « اِ.و.ام» مشابه اینترنت در اتحاد شوروی تعریف  کرد.   وی با احترام زیاد  نسبت به  دانشمندان سایبرنتیک مشهور  شوروی — ویکتور گلوشکوف و ... اتحاد شوروی قبل از آمریکا اینترنت را اختراع کرد !

ادامه

جهان, دانش, روسیه

ساخت داروی سرطان در روسیه

ورونیکا اسکوورتسوا، وزیر بهداشت روسیه از ساخت دارویی منحصر به فرد برای درمان سرطان در این کشور خبر داد.   به گزارش ایسنا از وستی، وی افزود: داروی جدید نتیجه شگفت انگیزی در درمان برای ملانوماهایی دارد که به مرحله متاستاز رسیده اند. وزیر بهداشت روسیه گفت: آزمایشهای کلینیکی این داروی جدید با موفقیت در ... ساخت داروی سرطان در روسیه

ادامه

جهان, دانش, روسیه

چشم‌بند هوشمندی که بر فعالیت مغز نظارت دارد

محققان چینی موفق به طراحی و ساخت یک چشم‌بند هوشمند شدند که با استفاده از حسگرهای EEG (نوار مغزی) فعالیت‌های مغز را شناسایی کرده و قبل از اینکه فرد به خواب عمیق برود، او را از خواب بیدار می‌کند.   به گزارش دیلی میل، این فناوری هوشمند که Naptime نام دارد، از جنس فوم بوده ... چشم‌بند هوشمندی که بر فعالیت مغز نظارت دارد

ادامه

دانش

مطالعات محققان نشان می‌دهد؛ خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد، خطر سکته مغزی در کمین افرادی است که سرهایشان را در سالن های آرایشگاه مورد شستشو قرار می دهند.   مرد ۴۵ ساله ای که پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح دچار سکته مغزی شده بود، در این باره می گوید: پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح ... مطالعات محققان نشان می‌دهد؛ خطر سکته مغزی پس از شستشوی سر در آرایشگاه

ادامه

جهان, دانش