آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

دیوان عالی لندن امروز (سه شنبه) حکم کرد که موافقت انگلیس در سال ۲۰۲۲ برای استرداد «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس مشمول یک جلسه استیناف کامل خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایسنا، وکلای سانژ استدلال می‌کنند که این اقدام، نقض توافق بین انگلیس و آمریکاست که استرداد به دلیل جرایم سیاسی را ممنوع می‌کند. حالا ... آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

ادامه

آمریکا, اروپا, افغانستان, انگلس, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ویکی‌لیکس

آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

آخرین جلسات استماع رسیدگی به پرونده جنجالی استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» به آمریکا به جرم افشای اسناد محرمانه پنتاگون در مورد حمله به عراق و افغانستان، امروز (سه‌شنبه) در دادگاه عالی لندن آغاز شد. به گزارش ایرنا، این آخرین فرصت آسانژ ۵۲ ساله برای لغو حکم استرداد وی به ایالات متحده است. ... آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

ادامه

آزادی, آمریکا, اروپا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, وکلا, ویکی‌لیکس

همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

همسر موسس ویکی لیکس گفت: وضعیت سلامت همسرم رو به افول است و اگر آسانژ به آمریکا مسترد شود حتما می‌میرد. به گزارش ایسنا، جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس که اکنون در زندانی در انگلیس به سر می‌برد منتظر جلسه تجدیدنظر نهایی است که ۲۰ و ۲۱ فوریه سال جاری میلادی در دیوان عالی لندن ... همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

ادامه

آزادی, آمریکا, استرالیا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئیس, ویکی‌لیکس

چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

وزارت خارجه چین با بیان اینکه دولت آمریکا عملیات‌های جاسوسی گسترده‌ای در ژاپن و دیگر کشورها انجام داده، از واشنگتن خواست از اعزام نیروهای سایبری‌اش به سرتاسر جهان دست بردارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزارت خارجه چین اعلام کرد که ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در کشورهای متحد خود تشکیلات هکری ... چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, امنیتی, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, ویکی‌لیکس

تاکید نخست‌وزیر استرالیا بر مخالفتش با پیگرد قضایی آسانژ در آمریکا

نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه بر مخالفت قاطع دولتش در برابر اینکه آمریکا جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس را تحت پیگرد قضایی قرار دهد، تاکید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه اظهار کرد، دولت او قاطعانه با موضع آمریکا برای پیگرد قضایی جولیان ... تاکید نخست‌وزیر استرالیا بر مخالفتش با پیگرد قضایی آسانژ در آمریکا

ادامه

آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

واکنش پامپئو به افشاگری یاهونیوز درباره آسانژ؛ عذرخواهی نمی‌کنم!

وزیر خارجه پیشین آمریکا در اولین واکنش به افشاگری یاهونیوز درباره بحث‌های سال ۲۰۱۷ در دولت ترامپ به منظور ربایش یا حتی قتل موسس ویکی‌لیکس، گفت که بابت اقدامات دولت ترامپ برای “محافظت از اسناد واقعی امنیت ملی” عذرخواهی نمی‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهونیوز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت: من بابت این واقعیت عذرخواهی نمی‌کنم که ما و دولت با جدیت کار می‌کردیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم از این اطلاعات مهم و حساس چه در برابر بازیگران سایبری در روسیه و ارتش چین یا هر کسی که در تلاش برای گرفتن این اطلاعات از ما بود، محافظت کنیم.

 

پامپئو از تکذیب هرگونه ادعای مطرح شده در خبر یاهونیوز امتناع کرد اما گفت “منابع این پایگاه خبری نمی‌دانستند ما چه می‌کنیم.”

 

مقامات سابق به یاهونیوز گفتند، مایک پامپئو که در زمان مطرح شدن این گزینه‌های تند و تیز به عنوان مدیر سیا خدمت می‌کرد، سردمدار کمپین علیه جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس بود.

 

این مقام پیشین دولت ترامپ همچنین در اکتبر ۲۰۱۷ در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در واشنگتن دی.سی گفته بود: ما قرار است به یک نهاد بسیار بدتر تبدیل شویم.

 

مقام‌های پیشین آمریکایی گفتند، سیا و مقام‌های دولت ترامپ نگران بودند که روسیه آسانژ را از سفارت اکوادور در لندن فراری دهد و به مسکو منتقل کند. آنها همچنین گزینه تصادف با خودروی دیپلماتیک روسیه که حامل آسانژ باشد و بیرون کشیدن او و همچنین تیراندازی به عوامل کرملین در خیابان‌های لندن و حتی تیراندازی به لاستیک‌های هواپیمای روسی حامل آسانژ پیش از برخواستن هواپیما و دیگر موارد را در دست بررسی داشتند.

 

پیشتر از انتشار مطلب خبری یاهونیوز در حدود دو ماه پیش، درخواست مصاحبه و اظهارنظر برای پامپئو ارسال شده بود که او پاسخی نداد. همچنین جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه از اظهارنظر درباره ایده‌های دوره ترامپ مبنی بر  ربایش آسانژ خودداری کرده و این سوالات را به وزارت دادگستری و سیا ارجاع داد.

 

این وزیر خارجه دوره ترامپ روز دوشنبه به گلن بک، از چهره‌های رسانه‌ای محافظه‌کار گفت که تمام دغدغه او “متمم اول بزرگ، جسورانه و قدرتمند قانون اساسی” بود و او به عنوان مدیر سیا به این نتیجه رسید که ویکی‌لیکس “یکی از اولین نهادهای اطلاعاتی متخاصم غیردولتی” بود که یاهونیوز از آن حرفی نمی‌زد و “روی سرقت اطلاعات و پرداخت پول به دیگران برای انجام همین کار” فعالیت داشت.

 

پامپئو در مصاحبه دوشنبه خود با گلن بک در کالج هیلسدیل و در پاسخ به سوالی در مورد مطلب تحقیقی یاهونیوز، یکی از نویسندگان این پایگاه خبری را تحقیر کرد. مایک پامپئو در دوران حضورش در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مدام درباره تهدیدی که می‌گفت از جانب ویکی‌لیکس ایجاد شده است، صحبت می‌کرد.

 

به نظر می‌رسد توصیف پامپئو از آسانژ و ویکی‌لیکس با نظر رئیس جمهوری که او در آن زمان به آن خدمت می‌کرد، متفاوت بوده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا دوشنبه در بیانیه‌ای که به دست یاهونیوز رساند، این مطلب که هرگز بحثی راجع به کشتن آسانژ با او شده باشد، رد کرد. او در صحبت‌هایی که به نظر می‌رسید همدردی با آسانژ باشد، گفت: با او بسیار بد رفتار شد.

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

نامزد آسانژ نیز آزادی او را خواستار شد

نامزد جولیان آسانژ نیز به جمع شهردار شهر ژنو سوئیس و کارشناس امور شکنجه سازمان ملل در درخواست برای آزادی فوری این بیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس از زندان انگلیس و دادن پناهندگی امن به او در کشوری دیگر پیوست.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, سازمان ملل, سوئیس, ویکی‌لیکس

علی‌رغم مخالفت نهادهای حقوق بشری، دولت بایدن براسترداد آسانژ تأکید کرد

علی‌رغم نامه ده‌ها نهاد حقوق بشری به دولت آمریکا، سخنگوی وزارت دادگستری این کشور اعلام کرد درباره حکم دادگاه انگلیس برای عدم استرداد موسس یک سایت افشاگر، درخواست تجدید نظر می‌کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

پدر آسانژ: امریکا می‌خواهد به دلیل افشای جنایات جنگی این کشور از آسانژ انتقام بگیرد

پدر “جولیان آسانژ”، می‌گوید معتقد است ایالات متحده می‌خواهد پسرش را برگرداند و از او بابت کمک به افشای آنچه پدر آسانژ “جنایات جنگی” می‌نامد، انتقام بگیرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, ویکی‌لیکس