ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا؛ خواستار تشکیل نیروی عملیاتی مستقل اتحادیه اروپا شد

رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا در واکنش به تصمیم “دونالد ترامپ” برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از خاک آلمان خواستار تشکیل نیروهای عملیاتی اروپایی به فرماندهی این اتحادیه شد.

 

به گزارش تسنیم، “منفرد وبر”، رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان خواستار استقلال امنیتی بیشتر اروپا شده و گفت: اروپا باید حالا بیشتر به دفاع از خود فکر کند. تصمیم آمریکا برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از خاک آلمان ما را مجبور به عمل می کند.

 

این مقام پارلمان اروپا تاکید کرد که اروپا باید حالا مشخص و دقیق عمل کند. به گفته وی تشکیل یک گروه عملیاتی اروپایی تحت فرماندهی اتحادیه اروپا باید حالا انجام شود.

 

وی در گفتگو با یک رسانه آلمانی تاکید کرد: ما اروپاییان باید بالاخره بیدار شویم. مهم نیست که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چگونه پیش رود ؛ بهر حال آمریکا دیگر به نقش خود به عنوان پلیس جهانی باز نمی گردد.

 

وبر این انتقاد که اروپا هزینه کمی برای دفاع از خود انجام می دهد را بجا دانسته و گفت: قید و شرط های پارلمان آلمان می تواند در این راستا الگویی برای اروپا باشد. این بدین مفهوم است که نیروهای امنیتی اروپا تنها می توانند برای عملیاتی اعزام شوند که پارلمان اروپا برای آن چراغ سبز نشان دهد.

 

مقامات آلمانی واکنش‌های انتقاد آمیزی به تصمیم ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان نشان داده و درخواست‌هایی برای قطع همکاری‌های تسلیحاتی با واشنگتن مطرح شده است.

 

وزیر دفاع آمریکا چندی پیش اعلام کرد بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حدود ۱۲ هزار نظامی آمریکایی خاک آلمان را ترک خواهند کرد که حدود ۵۶۰۰ نفر از آنها در دیگر کشورهای عضو ناتو مستقر خواهند شد.

 

مارک اسپر در خصوص برنامه جابجایی بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به خبرنگاران گفت: «بر اساس برنامه‌ریزی یوکام [ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا] تقریباً ۱۱۹۰۰ نیروی نظامی از آلمان خارج خواهند شد و تعداد نیروها از ۳۶ هزار نفر به ۲۴ هزار نفر کاهش خواهد یافت.»

 

این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتقادهای فراوانی روبرو شده و بحث های زیادی را در دولت ائتلافی آلمان درباره چگونگی واکنش در برابر این تصمیم ترامپ ایجاد کرده است.

 

ایالت های بایرن، بادن-وورتمبرگ و راینلند –فالتز آلمان بخصوص تحت تاثیر این تصمیم ترامپ قرار می گیرند. قرار است مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا از آلمان به مونس بلژیک منتقل شود. یکی از مقرهای نظامی ناتو در حال حاضر در این منطقه قرار دارد.

 

احتمالا بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مرکز فرماندهی آفریقا هم از اشتوتگارت آلمان به جای دیگری منتقل خواهد شد.

کادر درمان انگلیس با بیش از۵۰۰ کشته در مبارزه با کرونا، علیه برنامه‌های ریاضتی دولت به خیابان‌ها آمدند

هزاران تن از کادر درمانی انگلیس که در خط مقدم مقابله با کرونا در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این کشور فعالیت می‌کنند، در اعتراض به مخالفت دولت برای افزایش دستمزد این بخش در خیابان‌های مرکزی لندن دست به تظاهرات زدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

سی‌ان‌ان: کرونا جدایی کامل اسکاتلند از بریتانیا را تسریع می‌بخشد

برخی تحلیلگران سیاسی بر این باورند که روش‌های جداگانه انگلیس و اسکاتلند برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا می‌تواند در نهایت منجر به جدایی کامل دو کشور شود.

ادامه

اسکاتلند, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا

آیا لندن ترمز دستی رویکرد ضد چینی را کشید؟

وزیر امور خارجه انگلیس در یک عقب نشینی آشکار از همراهی از مواضع ضد چینی کاخ سفید، به همتای پکنی خود اعلام کرد که لندن همچنان به توسعه روابط سازنده و مثبت با دولت چین متعهد است و برخی کارشناسان این سخنان را ناشی از کاهش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان‌ ... آیا لندن ترمز دستی رویکرد ضد چینی را کشید؟

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, چین, شرق آسیا, غرب اروپا, مقاله