گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

واکنش سه کشور اروپایی به تصمیمات جدید آمریکا درباره برجام

۳ کشور اروپایی عضو برجام از تصمیم اخیر آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌های تحریمی جمهوری اسلامی ایران ابراز تاسف کرده‌اند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آلمان، فرانسه و انگلیس روز شنبه از تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌های تحریمی ایران که اجازه همکاری با تاسیسات هسته‌ای تهران را می‌داد، انتقاد و از این تصمیم ابراز تاسف کردند.

 

بر اساس این گزارش، ۳ کشور اروپایی با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما عمیقا از تصمیم آمریکا برای پایان دادن به ۳ معافیت تحریمی علیه ایران متاسف هستیم.

 

این بیانیه افزود: ۳ پروژه که مورد تاکید و حمایت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، در خدمت منافع منع اشاعه تسلیحات این پروژه‌ها بوده و به جامعه بین‌المللی اطمینان می‌دهد که ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران، کاملا مسالمت آمیز است.

 

معافیت‌ها به شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی اجازه می ‌داد تا برای بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک، تامین اورانیوم غنی شده برای رآکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت هسته‌ای به خارج از ایران، همکاری کنند.

 

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تا دو ماه آینده، معافیت‌های تحریمی ایران ذیل برجام به پایان می‎رسند و دیگر تمدیدی صورت نخواهد گرفت.

 

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه ایران برنامه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده است، گفت که تشدید این فعالیت‌ها تنها باعث فشار بیشتر آمریکا روی ایران می‌شود.

 

دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ تاکنون تحریم‌های گوناگونی را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده و حتی اتباع و شرکت‌های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

 

از سوی دیگر، کارشناسان آمریکایی و نهادهای بین‌المللی اذعان کرده‌اند که اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران تخلیه شده و آمریکا ابزار تحریمی بیشتری برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار ندارد.

آمریکا خدمات رسانان به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا را تهدید کرد

آمریکا در اقدامی خصمانه به کشورها، بنادر، شرکت‌های حمل و نقل و بیمه گذاران خارجی هشدار داد در صورت ارائه خدمات به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا با تحریم‌ رو به‌رو خواهند شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر

پکن: نمی‌گذاریم آمریکا، سازمان ملل را گرو بگیرد

وزارت خارجه چین امروز جمعه از آمادگی کشورش برای اتخاذ تدابیر لازم علیه آمریکا در صورت ادامه مداخلات ایالات متحده در امور داخلی هنگ‌کنگ هشدار داد.

ادامه

استرالیا, المان, امریکا, انگلستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

هشدار و ابراز تاسف «بورل» از تصمیم آمریکا برای عدم تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم آمریکا برای عدم تمدید معافیت‌های برخی کشورهای عضو برجام در زمینه همکاری‌های هسته‌ای با ایران ابراز تاسف کرده و درباره عواقب آن هشدار داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر

لاوروف: اعمال تحریم‌ها در شرایط اپیدمی کرونا، غیرانسانی و محکوم است

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تلاش برخی کشورهای غربی در سوء‌‌استفاده از همه‌گیری ویروس کرونا برای مجازات دولت‌های نامطلوب از دید آنها، اعمال تحریم‌ها در شرایط کنونی جهان، را کاملاً غیرانسانی و غیرقابل قبول دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا