تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

واکنش سازمان ملل به حمله هوایی آمریکا به غیرنظامیان در سوریه

سازمان ملل از حملات هوایی آمریکا در سوریه را که منجر به کشته شدن بیش از ۷۰ غیرنظامی شد، شدیدا محکوم کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک، فرحان حق سخنگوی دبیر کل سازمان ملل می‌گوید، ارتش آمریکا باید در قبال اقداماتی که منجر به مرگ غیرنظامیان شده است، پاسخگو باشد.

 

روزنامه «نیویورک تایمز»اخیرا خبر داد که آمریکا در دوران جنگ با داعش در سوریه در حمله‌ای باعث کشته شدن ده ها غیر نظامی ازجمله زنان و کودکان شده است.

 

حق گفت: «ما بر لزوم مسئولیت در قبال تمامی اقداماتی که منجر به مرگ غیرنظامیان می‌شود، تأکید می‌کنیم.»

 

روزنامه نیویورک تایمز برای اولین بار خبر داد آمریکا در دوران جنگ با داعش در سوریه در حمله ای باعث کشته شدن ۷۰ غیر نظامی از جمله زنان و کودکان شده است. این نشریه در گزارشی تاکید کرد ارتش آمریکا در حمله ای در ۱۸ مارچ ۲۰۱۹در منطقه باغوز، آخرین منطقه ای که از کنترل تروریست های داعش خارج شد، با استفاده از جنگنده های F-15E ، دو تن مواد منفجره بر گروهی از افراد غیر نظامی سرازیر کرد.

 

این گزارش افزوده که این در آن زمان ارتش آمریکا در این باره اطلاع‌رسانی نکرد و این اولین بار است که این موضوع فاش می‌شود.

 

«نیویورک تایمز» افزوده که این یکی از بزرگ‌ترین تلفات غیر نظامی در جنگ با داعش بوده و یک حقوق‌دان آن را در احتمالا در حد «جنایت جنگی» دانسته است.

 

این گزارش تأکید کرده که نیروهای ائتلاف بین‌المللی با بولدوزر منطقه انفجار را صاف کرده و موضوع را از فرماندهان بلندپایه پنهان کرده‌اند.

 

این نشریه افزوده که این گزارش را بر اساس چند ماه بررسی اسناد و گزارش‌های محرمانه و جلسات رو در رو با برخی مقامات و کارکنان ذی‌ربط تنظیم کرده است.

 

«نیویورک تایمز» تأکید کرده که گزارش کامل را به ستاد مرکزی ارتش امریکا ارسال کرده و فرماندهی این ستاد هم این موضوع را تأیید و به کشته شدن ۸۰ تن اذعان کرده است.

ساکنان یک روستا در الحسکه سوریه، کاروان آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کردند

ساکنان روستای «تل احمد» در شمال شرق سوریه اجازه ندادند که یک کاروان نظامی متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی از این روستا عبور کند.

ادامه

امریکا, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

استقرار سامانه اس-۳۰۰ در فرودگاه نظامی الطبقه سوریه و آرزوهای برباد رفته اردوغان

استقرار سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ روسیه در داخل فرودگاه نظامی الطبقه در غرب رقه آرزوهای رئیس جمهوری ترکیه برای نفوذ به این مناطق را برباد داد.

ادامه

امریکا, ترکیه, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, سوریه, گزارش

نیویورک تایمز؛ پنهان‌کاری آمریکا درباره کشته‌شدن ده‌ها غیرنظامی در حمله به‌سوریه

نیویورک تایمز فاش کرد در دو حمله هوایی ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۹ به سوریه حدود ۶۴ زن و کودک کشته شدند که آمریکا از انتشار خبر آن خودداری کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه