بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

واکنش روسیه به قطعنامه‌ای علیه خطوط لوله «جریان شمالی-۲» و «جریان ترکیه»

مقامات پارلمانی روسیه به تصویب قطعنامه مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره دو خط لوله «جریان شمالی-۲» و «جریان ترکیه» واکنش نشان داده و آن را ادامه تلاش کشورهای عضو ناتو برای اعمال فشار بر شرکای مسکو نامیدند.

 

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “آلکسی پوشکوف” رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که قطعنامه مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا که در آن نسبت به تحقق دو طرح ساخت خط لوله «جریان شمالی-۲» (نورد استریم-۲) و «جریان ترکیه» (ترک استریم) ابراز نگرانی شده، نشان می دهد که مخالفان این طرح به سرکردگی آمریکا، اصلاً قصد ندارند سلاح خود را زمین بگذارند. به گفته وی، چنین تصمیم گیری از سوی مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا تلاش برای اعمال فشار بر کشورهایی، از جمله آلمان و اتریش است که به تحقق این طرح علاقه مند هستند.

 

این مقام پارلمانی یادآور شد که ساخت خط لوله ‌خط لوله «جریان شمالی-۲» و «جریان ترکیه» به قطعنامه مجمع پارلمانی بستگی نداشته و با چنین موضع گیری‌هایی متوقف نخواهد شد.

 

مجمع پارلمانی کمیته مسائل سیاسی و امنیتی مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا روز گذشته یکشنبه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن ‌خط لوله «جریان شمالی-۲» و «جریان ترکیه»، ابزار بالقوه‌ای برای اعمال فشار سیاسی و اقتصادی بر کشورهای اروپایی و وابسته کردن آنها به منابع انرژی معرفی شده است. در این رابطه این سازمان از کشورهای شرکت کننده در این طرح ها میخواهد تا از استفاده ابزاری از این مسائل انرژی برای وابسته کردن سایر کشورها دست بردارند.

 

لازم به یادآوری است که قطعنامه‌های مصوبه مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا صرفاً جنبه توصیه‌ای دارد، البته می توانند پایه و اساسی برای شکایات به دادگاه‌های بین‌المللی قرار بگیرند.

 

“کنستانتین کاساچوف” رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز معتقد است که تصمیم کمیته مسائل سیاسی و امنیت مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا در تصویب قطعنامه‌ای علیه ‌خط لوله «جریان شمالی-۲» و «جریان ترکیه»، تنها مواضع کشورهای غربی را نشان داده و جهت گیری آن به سمت حداکثر بازدارندگی روسیه و دور کردن شرکای بالقوه این کشور است.

 

این سناتور که ریاست هیئت نمایندگی روسیه در مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا را برعهده دارد، یادآور شد: «مفید بودن مباحثات در این مجمع عملاً دیگر به صفر رسیده و دلیلی برای تصویب قطعنامه‌ای درباره ‌خط لوله «جریان شمالی-۲» و «جریان ترکیه» وجود نداشت. چرا که تنها نتیجه آن این بود که ما بار دیگر دیدگاه کشورهای عضو ناتو درباره اقدامات روسیه را شنیدیم که برای ما جای تعجب ندارد.»

 

کاساچوف تاکید کرد، می‌توان نتیجه گیری کرد که نتیجه چنین تصمیماتی برخلاف شعار اصلی این سازمان، پاسخگوی منافع همه کشورهای اروپایی نبوده، بلکه تامین منافع تنها گروهی از آنها را در نظر دارد.

تسنیم

عطوان: هیمنه دلار آمریکا بر اقتصاد جهانی رو به پایان است

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسایل منطقه با اشاره به توافق ۱۵ کشور آفریقایی برای استفاده از پول مشترک در مبادلات تجاری خود و همگام دانستن آن با توافق روسیه و چین برای کنار گذاشتن دلار آمریکا، این رویکرد را زمینه‌ای برای پایان یافتن هیمنه دلار آمریکا بر اقتصاد جهانی دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, افریقا, اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, چین, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, لیبی

انتقاد شدید صدراعظم پیشین آلمان از سیاست‌های ترامپ

«گرهارد شرودر» صدراعظم پیشین آلمان از دولت آمریکا و تمهیدات واشنگتن برای اعمال فشار بر برلین به شدت انتقاد کرد و گفت که کشورهای مستقل حق دارند طرف معاملات تجاری خود را انتخاب و نوع سیاست خارجی شان را تعیین کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه

سایه ابرهای سیاه برگزیت بر اقتصاد بریتانیا

۳۱ اکتبر سال جاری نهایتا مشخص خواهد شد که چه بر سر برگزیت خواهد آمد ولی آنچه که مشخص است این است که پس از رفراندوم جدایی از اتحادیه اروپا اقتصاد بریتانیا سیر نزولی به خود دیده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا