پشتیبانی پارلمان عراق از اجرای توافقنامه ۵۰۰ میلیارد دلاری با چین

روسای کمیسیون‌های خدمات‌رسانی و بازسازی و نفت و انرژی عراق از اجرایی شدن توافقنامه اقتصادی ۵۰۰ میلیارد دلاری بلند مدت این کشور با چین پشتیبانی کردند.

ادامه

اردن, اقتصادی, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, خاورمیانه, خبر, شرق, شرق آسیا, عراق, مصر

به انگیزه ۲۰۰مین سال‌گرد تولد فریدریش اِنگلس/ اِنگلس و آموختن زبان فارسی

گسترش مستعمره‌های انگلستان و دیگر کشورهای اروپائی در شرق و رشد تضاد بین این قدرت‌ها در منطقه آسیای میانه درسده نوزدهم میلادی، توجه مارکس و اِنگلس را به سرنوشت تاریخی خلق‌ها در این ناحیه که قربانیان این سیاست مستعمراتی بودند، به خود جلب کرده بود.  

ادامه

اسپانیا, استعمار, المان, انگلستان, ایران, تاریخ, ترکیه, جهان, روسیه, سرمایه‌داری, سوریه, شرق, عربستان سعودی, فرهنگ, هندوستان

دو گزینه پیش روی لبنان؛ یا شرق یا صندوق بین‌المللی پول

یک کارشناس اقتصادی لبنانی اعلام کرد، بندر بیروت رقیب بزرگی برای بندر حیفای اسرائیل است برای همین این رژیم از آنچه اتفاق افتاده، بیشتر بهره می‌برد.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, جهان, چین, خاورمیانه, شرق, صندوق بین‌المللی پول, لبنان

تقویت همکاری‌های امنیتی میان چین و روسیه به‌دلیل افزایش تهدیدهای آمریکا

چین و روسیه با توجه به افزایش تهدیدهای آمریکا، از تقویت همکاری های امنیتی میان خود خبر دادند.     این همکاری در شرایطی تقویت می شود که دو کشور در آبهای منطقه ای و هچنین مسایل اقتصادی با تهدیدهای آمریکا روبرو هستند.   «یانگ جیه چی» عضو ارشد شورای دولتی چین و «نیکلای پاتروشف» ... تقویت همکاری‌های امنیتی میان چین و روسیه به‌دلیل افزایش تهدیدهای آمریکا

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه

واکنش روسیه به تحریم‌ها؛ اخراج دیپلمات‌های آمریکایی

وزارت امور خارجه روسیه از امریکا خواست که تا اول سپتامبر سال جاری ۲۰۰ تا ۳۰۰ دیپلمات خود را از روسیه خارج کند.

 
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که از ایالات متحده امریکا خواسته شده تا روز اول سپتامبر سال جاری تعداد دیپلمات های خود را مطابق با دیپلمات های روسیه در امریکا کاهش دهد. این کار به معنی آن است که تعداد دیپلمات های امریکا و کارمندان مراکز کنسولگری در فدراسیون روسیه تا ۴۵۵ نفر کمتر خواهد شد.

 

در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در نهادهای دیپلماتیک امریکا در فدراسیون روسیه مشغول به کار هستند. این اقدام برای امریکا دردناک خواهد بود.

 
علاوه بر این از امریکا خواسته شده که از روز اول اوت انبارهای متعلق به سفارتخانه امریکا در مسکو و باغ های سفارتخانه را تحویل دهد.

 

وزارت خارجه روسیه، همچنین تهدید کرده که حق اقدام‌های دیگر در واکنش به مصوبه جدید کنگره آمریکا علیه روسیه را محفوظ می‌داند.

 

به دنبال تصویب تحریم‌های جدید علیه مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که کشورش با صبوری و احتیاط با سیاست آمریکا برخورد کرده است، اما این صبوری حدی دارد. او در اولین موضعگیری در مقابل تصویب تحریم‌های جدید روز پنج‌شنبه (۲۸ ژوئیه) در فنلاند گفت این حد از گستاخی علیه کشورش قابل تحمل نیست.

 
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که پوتین از واکنش وزارت خارجه این کشور خشنود است. تحریم‌های آمریکا هنوز اجرایی نشده‌اند، اما روسیه نمی‌خواهد منتظر امضای ترامپ بماند چون این تحریم‌ها عملا امری قطعی تلقی می‌شوند. واکنش روسیه اما از مدت‌ها پیش طرح‌ریزی شده بود. کاهش شمار کارکنان سفارت آمریکا در مسکو در حقیقت تکرار کاری است که دولت اوباما در قبال کارکنان سفارت روسیه در واشنگتن کرد. او در دسامبر سال گذشته ۳۵ تن از کارکنان سفارت روسیه را اخراج کرد اما پوتین از یک واکنش متقابل خودداری کرده بود.

 
اما حالا وزارت خارجه روسیه می‌گوید که قصد دارد به ایجاد توازن در این زمینه دست بزند. در عین حال مسکو و واشنگتن ماه‌هاست که بر سر دو ساختمان با هم اختلاف نظر دارند. این ساختمان‌ها در مالکیت سفارت روسیه هستند و در زمان اوباما بسته شدند.

 

افزایش تنش میان دو کشور، اتحادیه اروپا را هم نگران کرده است. اتحادیه اروپا نگران این است که این تحریم‌ها بر شرکت‌هایی که در پروژه‌های تامین انرژی روسیه سهیم هستند، تاثیر منفی بگذارد. منتقدان اروپایی این تحریم‌ها می‌گویند که آمریکا با این تحریم‌ها اهداف اقتصادی خود را دنبال می‌کند.

 
ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از این تحریم‌ها به شدت انتقاد کرده است. او روز سه‌شنبه ۲۶ ژوئیه به اقدام متقابل تهدید کرد.

 

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان نیز روز جمعه ۲۸ ژوئیه گفت که آلمان این تحریم‌ها را نمی‌پذیرد. او اضافه کرد: « سیاست تحریم نه ابزار مناسب و نه درستی برای تقویت صادرات انرژی داخلی است»

 
بریگیته سیپرس، وزیر اقتصاد آلمان نیز نسبت به یک جنگ تجاری هشدار داد. او تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه روسیه را رد کرد و به اقدام متحد علیه این تحریم‌ها تهدید کرد.

 

نشنال اینترست؛ «ترامپ» عامل همگرایی روسیه و چین

در آستانه برگزاری نشست گروه ۲۰ در هامبورگ، سطح همکاری میان روسیه و چین افزایش یافته که این واقعیت نشان دهنده تشکیل جبهه متحد مسکو و پکن علیه ایالات متحده امریکا است.   سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با قلم «نیکلاس گاسدف» استاد کالج نیروی دریایی ایالات متحده امریکا در مورد سفر رئیس ... نشنال اینترست؛ «ترامپ» عامل همگرایی روسیه و چین

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه