آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

واکنش دمشق به تصویب پیش‌نویس ضد سوری فرانسه

وزارت امور خارجه سوریه تصمیم ضد سوری روز چهارشنبه در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی را که فرانسه پیش‌نویس آن را تهیه کرده بود، محکوم کرد و آن را اقدامی خطرناک در مسیر فعالیت این سازمان و تضاد با منشور این نهاد بین‌المللی دانسته است.

 

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه سوریه که رونوشتی از آن در اختیار خبرگزاری رسمی این کشور (سانا)، قرار گرفته آمده است: جمهوری عربی سوریه امروز قویا رویکرد خصمانه‌ای که امروز در بیست و پنجمین نشست توسط کشورهای غربی بویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه و با استفاده از شنیع ترین روش‌های باج‌گیری، تهدید، قلدری و فشار برای تصویب قطعنامه خود علیه دمشق صورت گرفت و سابقه‌ای خطرناک در تاریخ این سازمان به شمار خواهد آمد، به شدت محکوم می‌کند.

 

دولت دمشق اعلام کرد: دست‌اندرکاران این تصمیم غیرقانونی عامدانه، چشم خود را به روی تلاش‌های زیادی که سوریه در طول هشت سال گذشته و از زمان پیوستن داوطلبانه خود به این سازمان انجام داده و همکاری بی سابقه‌ای که با تیم‌های این سازمان نشان داده است، بسته‌اند.

 

در این بیانیه آمده است: از مجموع ۱۹۳ عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تنها ۴۵ درصد به این تصمیم غیرقانونی رأی مثبت داده‌اند که این مسأله بیانگر آن است که این اقدام، اکثریت کشورهای عضو سازمان را شامل نمی‌شود و از تاریخ تأسیس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در سال ۱۹۹۷ با رویه‌های معمول آن مغایرت دارد.

 

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که این پیش‌نویس به صورت فاجعه‌آمیزی فعالیت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را تحت الشعاع قرار خواهد داد و موجب افزایش سیاسی کاری این سازمان خواهد شد، که چرا که این تصمیم، یک تصمیم کاملا سیاسی است که عضوی از این سازمان را هدف قرار داده است و همگام با برنامه‌ها و طرح‌ها برخی کشورهای خاص است که عادت دارند علیه سوریه به ویژه در زمینه حمایت از تروریسم تلاش کنند.

 

سوریه این تصمیم را برآمده از گزارش دروغ و استنباط‌های جعلی و گمراه‌کننده و کاملا بی‌اساس می‌داند.

 

در این بیانیه تأکید شده است: این تصمیم در چارچوب حمایت مستقیم غربی‌ها از گروه های تروریستی اتخاذ شده است.

 

سوریه اعلام کرد که کشورهای غربی با این تصمیم خود، تروریست‌ها را برای ادامه جرایم خود از جمله جنایت استفاده از سلاح شیمیایی ترغیب می‌کند، زیرا کسانی که طرح این پیش‌نویس را ارائه دادند و از آن حمایت کردند همان کشورهایی هستند که از تروریست‌ها در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی کرده‌اند.

 

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی در نشست امروز کشورهای طرف قرارداد این سازمان، برخی حقوق و امتیازات سوریه از جمله حق رأی دادن طبق کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را به دلیل آنچه حملات شمیایی دولت سوریه در مارس ۲۰۱۷ در لطامنه و فوریه ۲۰۱۸ در سراقب خوانده است، معلق کرد.

 

پیش‌نویس این تصمیم که برای نخستین بار در این سازمان اتخاذ شد به رهبری فرانسه و با حمایت ۴۶ کشور تنظیم شده و مورد رای موافق ۸۷ کشور قرار گرفت. ۱۵ کشور به این پیش‌نویس رای مخالف داده و ۳۴ کشور نیز رای ممتنع دادند.

هلاکت ۲۰۰ تروریست‌ در حمله جنگنده‌های روسیه به نزدیکی تدمر

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در عملیاتی که به کشته شدن حدود ۲۰۰ شبه‌نظامی ختم شد، پایگاه آموزش شبه‌نظامیان در نزدیکی شهر تدمر در مرکز سوریه را منهدم کردند.

ادامه

تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

گاردین؛ کارنامه سیا در ترور رهبران جهان

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا سیا از سال ۱۹۴۵ تا کنون ید طولایی در ترور یا سرنگون کردن رهبران مخالف با سیاست های این کشور در جهان داشته و اگر چه در دهه ۱۹۷۰ یک تحقیقات از سوی سنای آمریکا علیه عملیات‌های این آژانس انجام شد تا جلوی آنها گرفته شود اما شواهد نشان می‌دهند که ... گاردین؛ کارنامه سیا در ترور رهبران جهان

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اندونزی, تروریسم, جهان, دومینیکن, شیلی, صربستان, کره شمالی, کوبا, لیبی

گاردین؛ ۲۰ سال مداخله غربی‌ها در افغانستان تنها تخریب به بار آورد

“توجیهات انگلیس برای حمله به افغانستان به دست آوردن نفوذ و بازدارندگی در برابر تروریسم بودند. اینها کلیشه‌های نئو امپریالیستی هستند.”

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, دخالت نظامی, روسیه, عراق, مقاله, ناتو

خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر انتشار تحقیقات درباره نقش سعودی‌ها در این حملات را خواستار شدند

خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر در نامه‌ای به رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا خواستار شفافیت در نتایج تحقیقات درباره این حملات و نقش سعودی‌ها در آن شدند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی